Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (872 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Mniej ufamy lekarzom

Mniej ufamy lekarzom
Mniej ufamy lekarzom (123RF)

Zaufanie Polaków do lekarzy zmniejsza się regularnie od kilku lat. A poprawna relacja medyk – pacjent jest istotna by leczenie było skuteczne. Co na to medycy?

1. Najbardziej ufamy strażakom

Organizacja non profit GfK Verein opublikowała raport "Zaufanie do zawodów". Sprawdzono jakim przedstawicielom zawodów ufamy najbardziej. Raport dotyczył 30 profesji.

Przeprowadzono 30 tys. wywiadów w 27 krajach. Wnioski? Polacy w 2015 r. mniej ufali lekarzom i nauczycielom, niż rok wcześniej, w 2014 r. Najbardziej cenili strażaków.

"New England Journal of Medicine" opublikował również dane z badania dotyczącego poziomu zaufania, jakim społeczeństwo darzy personel medyczny. Badanie prowadzono w latach 2011 -2013. Niestety, Polska nie wypadła najlepiej. Zajęliśmy ostatnie miejsce w rankingu.

Zobacz film: "Naturalna odporność organizmu"

W badaniu brano pod uwagę dwa parametry, zaufanie do lekarzy i indywidualne zadowolenie z leczenia. Najmniej zadowoleni ze służby zdrowia oprócz Polski byli mieszkańcy Bułgarii i Rosji.

Z wizyt lekarskich zadowolonych było jedynie 23 proc. naszego społeczeństwa.

Przeczytaj koniecznie

2. Powodów jest kilka

Poziom zaufania do lekarzy w Polsce spada regularnie od kilku lat. Zdaniem Marka Stankiewicza, rzecznika prasowego Lubelskiej Izby Lekarskiej, pacjenci utożsamiają lekarzy z opieką medyczną, z systemem, który nie działa właściwie.

  • Ministerstwo wprowadza reformy, zmiany, poprawki do ustaw, a tak naprawdę nie widać pozytywnych efektów dla pacjenta. Kolejki do badań i diagnostyki od lat nie zmieniają się – wyjaśnia serwisowi WP abcZdrowie Marek Stankiewicz.

W społeczeństwie istnieje także negatywny obraz lekarza, który myśli tylko o pieniądzach, więc emigruje z kraju. - _Społeczeństwo chce, by medycy traktowali swoją pracę jak misję, z drugiej strony oczekują od nich skuteczności w działaniu i profesjonalizmu. Dziwią się, też, że chcą zarabiać i godnie żyć. Dzisiejszy system niestety nie służy nie tylko pacjentowi, ale i lekarzowi  - _wyjaśnia Stankiewicz.

Z kolei Małgorzata Stokowska-Wojda, z Lubelskiego Związku Lekarzy Rodzinnych uważa że opinia, o tym że lekarzom zależy tylko na pieniądzach jest krzywdząca. - Polska ochrona zdrowia nie jest stabilna. Lekarz nie wie, co go czeka za dwa, trzy lata, jakie szybkie i nieprzemyślane ustawy wejdą w życie. Trudno mieć do lekarzy pretensje, że chcą pracować za granicą w normalnych warunkach – wyjaśnia.

Dr Marek Twardowski, wiceprezes Porozumienia Zielonogórskiego jest przekonany, że negatywny obraz lekarza utrwalają w społeczeństwie nie tylko politycy, ale i media. - Rocznie w Polsce mamy 8 milionów hospitalizacji. Media natomiast pokazują niewielki procent negatywnych sytuacji, rozpisują się o błędach, pomyłkach medycznych. To jeden z powodów, dla których zaufanie do medyków maleje. Omijają te pozytywne.

3. Ufamy lekarzom rodzinnym

Dieta antyalergiczna
Dieta antyalergiczna [13 zdjęć]

Uporczywe bóle głowy, mięśni, gardła czy żołądka to niekoniecznie sygnały choroby. W zlikwidowaniu tych

zobacz galerię

Medycy jednak ostrożnie podchodzą do wszelkich raportów. Według nich poziom zaufania do lekarzy, szczególnie rodzinnych jest wyższy niż wynika z niektórych badań.

  • Pacjenci lubią swoich lekarzy rodzinnych. Bo większość problemów zdrowotnych mogą u nich rozwiązać. Ale nie tylko. Ufają im. Pacjent, który leczy się w tej samej przychodni od lat nie jest anonimowy. Nie czuje się obco. To mówią liczne sondaże  – podkreśla dr Twardowski.

4. By lekarz wysłuchał

Zaufanie i dobra komunikacja to podstawa, by leczenie było skuteczne. Uczelnie medyczne prowadzą dla lekarzy kursy z tzw. umiejętności miękkich, czyli jak rozmawiać z chorym, jak wzbudzić jego zaufanie. Od trzeciego roku studiów przyszli lekarze mają kontakt z pacjentem.

  • To jest ważne w edukacji lekarzy. Pojawia się jednak pytanie - czy można się tego nauczyć? Niektóre umiejętności człowiek ma wrodzone. Dobra relacja lekarz - pacjent, to proces bardzo złożony - tłumaczy dr hab. Marzena Samardakiewicz, psychoonkolog.

- Dla pacjenta ważne jest, by lekarz poświęcił mu czas. Wysłuchał go, próbował zrozumieć jego sytuację. Nie tylko go zbadał i przepisał leki. Istotne jest nawet to, czy pacjent może swobodnie zadawać pytania lekarzowi – twierdzi Samardakiewicz.

 

Treści w naszych serwisach służą celom informacyjno-edukacyjnym i nie zastępują konsultacji lekarskiej. Przed podjęciem decyzji zdrowotnych skonsultuj się ze specjalistą.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze