Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (872 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Telemedycyna – wyjaśniamy, czym jest i jak z niej skorzystać

Telemedycyna – wyjaśniamy, czym jest i jak z niej skorzystać
Telemedycyna – wyjaśniamy, czym jest i jak z niej skorzystać

Skonsultowanie wyników badań, prośba o receptę, monitorowanie stanu zdrowia bez wychodzenia z domu. To przykłady wykorzystania telemedycyny. Dzięki niej możliwe jest też szybkie przekazywanie informacji pomiędzy pacjentem a lekarzem (i odwrotnie), a także między specjalistami z różnych ośrodków medycznych w kraju i na świecie. Czym jest telemedycyna i w jaki sposób możemy z niej skorzystać?

Liczba lekarzy w Polsce maleje, odnosi się to zwłaszcza do specjalistów. Jednocześnie społeczeństwo się starzeje i wymaga opieki medycznej. W związku z tym telemedycyna wydaje się nieuniknionym rozwiązaniem, które pozwoli zoptymalizować wydatki na służbę zdrowia i czas, który Polacy poświęcają na dbałość o kondycję fizyczną.

1. Telemedycyna — co to jest?

To inaczej świadczenie usług medycznych i opieki zdrowotnej na odległość z wykorzystaniem informatyki (komputera i internetu) i telekomunikacji (telefonu) oraz najnowszych osiągnięć technologii i medycyny. Umożliwia m.in. skonsultowanie stanu zdrowia i postawienie diagnozy bez konieczności wizyty pacjenta w gabinecie lekarskim (na podstawie przesłanych specjaliście zdjęć RTG, echogramów, EKG, rezonansu magnetycznego, tomografii komputerowej czy USG). Co ważne, lekarze ponoszą odpowiedzialność za udzielane w ten sposób świadczenia zdrowotne. Ich zadaniem jest zapewnienie pacjentom możliwie największego bezpieczeństwa.

Dzięki telemedycynie możliwe jest też długotrwałe leczenie pacjentów przebywających w domu, opieka nad osobami po zabiegach szpitalnych — pomaga monitorować ich stan zdrowia — i o ograniczonej samodzielności ze względu na wiek. Ponadto pozwala ona zarządzać danymi o pacjentach. Co więcej, za pośrednictwem telemedycyny możliwe jest asystowanie w trudnych operacjach i zabiegach na odległość (prowadzenie konsultacji medycznych bezpośrednio z sali operacyjnej). Znajduje ona też zastosowanie w medycynie powypadkowej i ratownictwie medycznym.

Zobacz film: "#dziejesienazywo: Rozwój telemedycyny w Polsce"

Wyróżnia się dwa typy działań telemedycznych: telemedycynę czasu rzeczywistego i tę, która bazuje na wcześniejszym zapisie informacji o pacjencie. Przykładem pierwszego jest wideokonferencja, która daje natychmiastowy rezultat, w trakcie rozmowy specjalista może na bieżąco uzyskać od pacjenta dodatkowe informacje i na koniec postawić diagnozę. Drugi polega na wysłaniu danych (wyniki EKG, RTG, USG czy CT) do konsultanta, który zapoznaje się z nimi w dogodnym czasie. Następnie przesyła nadawcy ich opis. Metoda ta nie wymaga organizowania spotkania specjalisty z lekarzem rodzinnym i pacjentem.

Raport NIK: podstawowa opieka zdrowotna nie działa prawidłowo
Raport NIK: podstawowa opieka zdrowotna nie działa prawidłowo [6 zdjęć]

Najwyższa Izba Kontroli sprawdziła funkcjonowanie placówek medycznych w Polsce. Wnioski? Podstawowa

zobacz galerię

2. Telemedycyna — dla kogo dostępna?

W Polsce telemedycyna jest pomocna w diagnozowaniu i monitorowaniu stanu zdrowia pacjentów ze schorzeniami przewlekłymi, takimi jak astma, choroby układu krążenia, cukrzyca, choroby psychiczne, a także osób po udarze.

Telemedycyna jest przeznaczona głównie dla pacjentów, którzy nie są mobilni, nie mogą przybyć na wizytę i badanie do lekarza w placówce medycznej, np. tych, którzy mieszkają poza granicami dużych miast, czyli tam, gdzie dostęp do opieki zdrowotnej jest utrudniony. Po tzw. wearables sięgają też osoby, które nie borykają się z żadnymi dolegliwościami, ale chcą poprawić stan zdrowia.

3. Telemedycyna — wymagania sprzętowe

Do korzystania z telemedycyny niezbędny jest telefon albo komputer i łącze internetowe. Mamy możliwość odbywania telekonsultacji z lekarzami pierwszego kontaktu, jak i specjalistami. Może się to odbywać w trakcie rozmowy telefonicznej, wideokonferencji lub poprzez e-mail.

W bardziej zaawansowanej wersji (w zależności od choroby) niezbędne są dodatkowe akcesoria, np. bransoletka z “guzikiem życia”, który umożliwia wezwanie pomocy w chwili, gdy jest ona potrzebna, albo urządzenie w postaci telemedycznego EKG, który jest jednocześnie aparatem nadawczym. Wysyła on uzyskane wyniki (badanie pacjent wykonuje samodzielnie) do lekarza.

Przeczytaj także

4. Telemedycyna — wady i zalety

Jest ona wykorzystywana w celach diagnostycznych i konsultacyjnych, informacyjnych, naukowych, a nawet terapeutycznych. Wśród zalet telemedycyny wymienia się:

  • oszczędność wydatków związanych z leczeniem - koszty leczenia i opieki zdrowotnej pacjentów ulegają obniżeniu, oszczędności wynikają też z usprawnień administracyjnych,
  • oszczędność czasu i przełamanie barier geograficznych - pacjent nie musi spędzać czasu w kolejce do gabinetu lekarskiego, nie ma potrzeby dojeżdżać do ośrodka specjalistycznej opieki medycznej (to ważne w przypadku mieszkańców wsi i niewielkich miejscowości położonych w znacznej odległości od dużych ośrodków),
  • wzrost jakości usług medycznych - personel medyczny ma większe szanse na podnoszenie swoich kwalifikacji, może realizować badania na odległość we współpracy z przedstawicielami różnych placówek medycznych i dziedzin bez konieczności czasochłonnych dojazdów, np. w trakcie wideokonferencji (dzięki temu mniejsze ośrodki medyczne mogą konsultować się z tymi większymi),
  • przyspieszenie momentu postawienia diagnozy - dostęp do pomocy jest łatwy i szybki, co szczególnie ważne w odniesieniu do nagłych przypadków i katastrof naturalnych,
  • “anonimowość” pacjenta i bezpieczeństwo kontaktu z lekarzem.

Natomiast do wad telemedycyny zalicza się:

  • wciąż najbardziej optymalny wydaje się bezpośredni kontakt z pacjentem, nie za pośrednictwem internetu czy telefonu,
  • przykłady zastosowania telemedycyny mogą nastręczać trudności w praktyce, np. telerehabilitacja: pacjent wykonuje ćwiczenia samodzielnie w domu, a fizjoterapeuta za pośrednictwem internetu “nadzoruje”, czy robi to prawidłowo.

Chcesz szybko i bez nerwów umówić się do lekarza? Wejdź na abcZdrowie.pl, gdzie w jednym miejscu znajdziesz specjalistów z całej Polski, sprawdzisz ceny i zakresy usług. Sprawdź, jak to działa.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl.

Treści w naszych serwisach służą celom informacyjno-edukacyjnym i nie zastępują konsultacji lekarskiej. Przed podjęciem decyzji zdrowotnych skonsultuj się ze specjalistą.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze