Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (861 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (402 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

To dlatego nie możesz schudnąć. Tak, jakbyś zjadł 327 kebabów

 Katarzyna Grzęda-Łozicka
28.05.2023 18:53
Alkohol zwiększa łaknienie i napędza apetyt - to powoduje, że pijąc alkohol wpadamy w dietetyczną pułapkę
Alkohol zwiększa łaknienie i napędza apetyt - to powoduje, że pijąc alkohol wpadamy w dietetyczną pułapkę (Getty Images)

To prawdziwa bomba kaloryczna. Wyliczono, że pijąc alkohol przez rok - pochłaniamy równowartość kaloryczną 1000 ciastek, 327 kebabów lub 293 Big Maców. To automatycznie przekłada się na problemy z nadwagą. Dietetyk wyjaśnia, które alkohole są najbardziej kaloryczne.

spis treści

1. Czy alkohol powoduje tycie?

Eksperci niezmiennie ostrzegają przed negatywnym wpływem alkoholu na zdrowie - dla organizmu to toksyna i w zasadzie nie ma bezpiecznych dawek, których spożycie nie odbijałoby się na naszym organizmie. Nadużywanie alkoholu może prowadzić m.in. do rozwoju alkoholowego stłuszczenia wątroby - jej włóknienia i marskości, trwałych zmian w mózgu, zaburzeń pracy serca i problemów hormonalnych.

Często sięgasz po alkohol - to może być przyczyną problemów z wagą
Często sięgasz po alkohol - to może być przyczyną problemów z wagą (a)

Badania przeprowadzone przez Brytyjczyków wskazują, że przeciętnie spożywamy rocznie ponad 75 tys. dodatkowych kalorii pochodzących z alkoholu. Najgorzej w tym zestawieniu wypadli piwosze. Autorzy analizy wyliczyli, że osoby wypijające średnio dziewięć kufli piwa tygodniowo, rocznie przyjmują dodatkowo - 111 852 kalorii. To kolejny dowód na to, że picie większych ilości procentowych trunków może prowadzić do nadwagi i otyłości.

Zobacz film: "Trzy dni - dwa słowa. Czego mamy chcą na Dzień Matki 2023"

Alkohol zawiera dużo kalorii, na dodatek w większości - "pustych", czyli takich, które nie niosą za sobą żadnych składników odżywczych. Jednak jak zauważa dietetyk kliniczny Kamil Paprotny, problemem jest nie tylko sama kaloryczność alkoholu.

- Alkohol ma ok. 7 kcal w jednym gramie. Tylko te kalorie są inaczej przerabiane w organizmie niż kalorie z pożywienia z racji tego, że alkohol jest trucizną. Kalorie z czystego alkoholu są przetwarzane na cele energetyczne, a nie odkładane w tkance tłuszczowej. Przez to dużo łatwiej odkłada się to, co jemy przy okazji spożywania procentowych trunków i tu jest największy problem - wyjaśnia ekspert.

Alkohol zwiększa łaknienie i napędza apetyt - to powoduje, że pijąc alkohol, wpadamy w dietetyczną pułapkę.

- Winny jest nie tylko sam alkohol, ale cała reszta naszych zachowań żywieniowych, które za tym idą. Tego typu napoje dostarczają kalorii z racji samego alkoholu. Z drugiej strony bardzo często mają też dodatkowe kalorie z racji zawartego w nich cukru - przez dodatki. To powoduje, że przy okazji wprowadzamy do organizmu płynne kalorie w bardzo dużych ilościach, rzadko je liczymy, a dodatkowo dojadamy i dopijamy coś do tego alkoholu. To też jest bardzo duży problem - przypomina Paprotny.

2. Który alkohol jest najbardziej kaloryczny?

Kaloryczność jest uzależniona przede wszystkim od rodzaju alkoholu. Dla przykładu:

  • 500 ml jasnego piwa - 245 kcal,
  • 500 ml ciemnego piwa - 340 kcal,
  • 120 ml wytrawnego białego wina - 79 kcal,
  • 120 ml wytrawnego czerwonego wina - 82 kcal,
  • 100 ml czystej wódki - 220 kcal,
  • 100 ml whisky - 250 kcal,
  • 100 mln likieru - ok. 250 kcal.

- Najbardziej kaloryczne są wszystkie alkohole słodkie, likiery, miody pitne i te, które mają duże ilości cukrów resztkowych jak piwo. Im bardziej przedestylowany jest alkohol, tym tego cukru ma mniej, mimo że jest w nim więcej alkoholu, to kalorii, które mogą wpłynąć na masę ciała, jest mniej - wyjaśnia Paprotny.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Nie czekaj na wizytę u lekarza. Skorzystaj z konsultacji u specjalistów z całej Polski już dziś na abcZdrowie Znajdź lekarza.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze