Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (872 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Co daje nam szczęście? Robert Rutkowski: Tu nie chodzi o pieniądze, kompletnie

 Karolina Rozmus
14.03.2024 11:59
Robert Rutkowski mówi, co daje poczucie szczęścia
Robert Rutkowski mówi, co daje poczucie szczęścia (East News)

Pieniądze szczęścia nie dają? Zdaniem psychoterapeuty Roberta Rutkowskiego niezupełnie tak jest. Ale, jak podkreśla, problem leży gdzie indziej. Polacy nie umieją szczęścia nawet zdefiniować.

spis treści

1. Polacy coraz mniej szczęśliwi

Ubiegłoroczne badanie Ipsos wskazuje, że 53 proc. Polaków deklaruje bycie szczęśliwym. Choć szczęśliwi Polacy w sondażu przeważają, to jednocześnie na tle 32 krajów, których mieszkańcy mówili o szczęściu, wypadamy słabo. Dla porównania 85 proc. Holendrów i aż 91 proc. Chińczyków deklarowało szczęście.

Polska była trzecim najmniej szczęśliwym krajem, co gorsza nasze poczucie szczęścia w stosunku do poprzednich lat maleje. Badania Ipsos z 2022 r. wskazywały, że 65 proc. Polaków uważało się za szczęśliwych, a dekadę temu - aż 72 proc. Wspomniany sondaż wskazuje, że najbardziej cieszą nas dzieci, kontakt z naturą oraz partner bądź partnerka życiowa. A co z pieniędzmi? Czy to prawda, że nie dają szczęścia?

Na to pytanie odpowiada Robert Rutkowski, psychoterapeuta uzależnień, autor książek "Oswoić narkomana", "Pułapki przyjemności" oraz "Toksyczna matka". W programie Kuby Jankowskiego "BALANS" przyznaje, że ludzie często nawet nie potrafią zdefiniować szczęścia.

Zobacz film: "Lekarze o polskiej lekomani. Pacjenci wierzą, że pigułka pomoże na wszystko"

- Tu nie chodzi o pieniądze kompletnie. Tu chodzi o to, czy my w ogóle chcemy odczuwać coś, co my definiujemy jako szczęście. Bo przecież ludzie bardzo często mówią, że chcieliby być szczęśliwi. A jak się ich spytasz, co mają na myśli? Oni nie wiedzą. Oni by chcieli być szczęśliwi - mówi.

Czy Polacy są szczęśliwi?
Czy Polacy są szczęśliwi? (Getty Images)

Podkreśla, że osoba, które nie umie rozpoznawać i odczuwać szczęścia, "nie poczuje większego uniesienia, nawet dysponując tymi jakimiś tam możliwościami".

- Szczęście to nie muszą być wyjątkowo spektakularne uniesienia. Wszystko to, co nas pochłania, angażuje, jest dla nas w tym momencie, w tej jednostce czasowej sensowne, może dać coś, co możemy definiować jako stan spełnienia. Czyli dla niektórych to jest to właśnie szczęście - wyjaśnia i dodaje, że jest też coś, być może ważniejszego od szczęścia - to sens.

2. Dwa największe kłamstwa?

Robert Rutkowski zwraca również uwagę na nośne obecnie hasło work-life balance oraz pojęcie szczęśliwego dzieciństwa. Wspomina, że lata temu podczas jednego z wykładów usłyszał, że "szczęśliwe dzieciństwo nie istnieje", ponieważ "albo dostaliśmy czegoś za mało, albo za dużo". Balans między życiem prywatnym a zawodowym także jest mitem.

- Czegoś takiego nie ma. To jest nieosiągalne. Balans jest nie tylko nieosiągalny, ale też szkodliwy, dlatego, że siłą napędzającą nas do działania jest różnica potencjałów między tym, kim jesteśmy, a tym, kim byśmy chcieli być. Zacytowałem Victora Frankla z książki "Człowiek w poszukiwaniu sensu", którą polecam każdemu, kto chce się doskonalić - podkreśla.

Karolina Rozmus, dziennikarka Wirtualnej Polski

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Treści w naszych serwisach służą celom informacyjno-edukacyjnym i nie zastępują konsultacji lekarskiej. Przed podjęciem decyzji zdrowotnych skonsultuj się ze specjalistą.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze