Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (874 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

"Dlaczego przyjmując na NFZ jestem dupkiem?". Przejmująca relacja lekarza

 Katarzyna Prus
26.08.2022 12:23
Lekarze pracują w stresie m.in. z obawy przed popełnieniem poważnego błędu
Lekarze pracują w stresie m.in. z obawy przed popełnieniem poważnego błędu (TikTok)

- W takich warunkach nie mam czasu wytłumaczyć pacjentowi, co mu dolega i na czym ma się skoncentrować. Daję mu tylko najbardziej kluczowe informacje - mówi wprost młody ortopeda Michał Głuszek. Na TikToku opublikował nagranie, w którym przyznaje, że lekarz, który przyjmuje na NFZ, ma dla chorego zaledwie kilka minut i non stop pracuje w stresie. Przez to medycy często uchodzą za nieuprzejmych, jednak jak tłumaczy lekarz - wcale nie musi tak być.

spis treści

1. "Dlaczego jestem dupkiem?"

- Dlaczego pracując prywatnie jako lekarz jestem miły, a pracując na NFZ, jestem dupkiem? - zaczyna swoje nagranie na TikToku ortopeda Michał Głuszek. Młody lekarz opowiedział w nim, jak wygląda codzienność medyków, którzy przyjmują na NFZ i w gabinetach prywatnych.

Przyjmowanie na NFZ to dla lekarza permanentny stres. Jak tłumaczy dr Głuszek, zgodnie z zasadami określonymi przez NFZ, lekarz powinien poświęcić każdemu pacjentowi ok. 15 minut. W praktyce ten czas jest jednak znacznie krótszy.

- Powinno się przyjmować jednego pacjenta w poradni co 15 minut, a często jest tak, że pacjent jest wpisany średnio co 8 minut, bo np. trzech jest wpisanych na godzinę 8.15. W osiem minut mam zebrać wywiad, przeprowadzić badanie, zaproponować leczenie i zapisać to wszystko - przyznaje lekarz.

Zobacz film: "Wypalenie zawodowe dołączy do listy chorób w 2022 roku"
Lekarze, którzy przyjmują na NFZ, nie mają dla pacjenta wystarczjąco dużo czasu
Lekarze, którzy przyjmują na NFZ, nie mają dla pacjenta wystarczjąco dużo czasu (Getty Images)

- W takich warunkach nie mam czasu słuchać pacjenta. Kiedy zaczyna opowiadać historię albo zbaczać z tematu, to od razu mu przerywam, zadając bardzo konkretne pytania, które są istotne dla diagnozy i leczenia. W takich warunkach nie mam czasu wytłumaczyć, co mu dolega i na czym ma się skoncentrować. Daję mu tylko najbardziej kluczowe informacje - mówi wprost ortopeda.

2. Prywatny gabinet

- Przychodziły też na mnie skargi, bo nie chciałem przyjąć pacjenta, który był pięćdziesiątym pacjentem tego dnia, a powinienem mieć trzydziestu - przyznaje Głuszek.

Podkreśla, że medycy non stop pracują pod presją czasu i w stresie, wynikającym m.in. z obawy o popełnienie poważnego błędu.

Zupełnie inaczej jest w prywatnym gabinecie, gdzie lekarz sam sobie ustala, ile ma czasu dla pacjenta i jest w stanie poświęcić mu 20-30 minut. - Mając trzy razy więcej czasu, mogę pacjenta lepiej zbadać, wysłuchać go, wytłumaczyć, na czym będzie polegała dalsza diagnostyka i leczenie - wskazuje ortopeda.

Jak wskazuje Głuszek, to jest kluczowe i tłumaczy, dlaczego lekarze mogą zachowywać się inaczej wobec pacjenta w prywatnym gabinecie, a inaczej, kiedy przyjmują go na NFZ.

- Znam lekarzy, którzy celowo są niemili dla pacjentów przyjmowanych na NFZ, bo kiedy jesteś dla kogoś niemiły, ten zadaje mniej pytań, co pozwala ci jeszcze bardziej zaoszczędzić czas. I to moim zdaniem jest powód, dlaczego lekarze są postrzegani jako bardziej niemili, kiedy pracują na NFZ - mówi otwarcie ortopeda.

A jak wyglądają wasze doświadczenia z ochroną zdrowia w Polsce?

Katarzyna Prus, dziennikarka Wirtualnej Polski

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Potrzebujesz konsultacji z lekarzem, e-zwolnienia lub e-recepty? Wejdź na abcZdrowie Znajdź Lekarza i umów wizytę stacjonarną u specjalistów z całej Polski lub teleporadę od ręki.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze