Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (861 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (402 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Internetowe Konto Pacjenta – logowanie, zalety i korzyści

Avatar placeholder
29.03.2021 23:07
Internetowe Konto Pacjenta umożliwia dostęp do informacji medycznych.
Internetowe Konto Pacjenta umożliwia dostęp do informacji medycznych. (123rf)

Internetowe Konto Pacjenta to aplikacja, która umożliwia dostęp do wielu informacji medycznych pacjenta, które niegdyś były rozproszone w różnych miejscach. Konto posiada każdy, a by sprawdzić e-receptę czy e-skierowanie, wystarczy się na nie zalogować. IKP ma wiele zalet, a korzystanie z niego oznacza wymierne korzyści. Co warto wiedzieć?

spis treści

1. Co to jest Internetowe Konto Pacjenta?

Internetowe Konto Pacjenta (IKP) jest aplikacją, która w prosty sposób pozwala na wgląd do swoich informacji medycznych. Usługa jest bezpłatna. IPK posiada każdy, kto ma PESEL, zarówno dorosły, jak i dziecko. Nie trzeba go zakładać czy się rejestrować.

Rodzice, którzy zgłosili dziecko do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (ZUS), maja stały i automatyczny dostęp do jego Internetowego Konta Pacjenta. Do wglądu do konta można również upoważnić kogoś bliskiego.

2. Jak się zalogować do IKP?

Aby korzystać z Internetowego Konta Pacjenta ma każdy, wystarczy się jedynie zalogować. Można to zrobić:

Zobacz film: "#dziejesienazywo: Czym jest ból?"
  • profilem zaufanym, który potwierdza tożsamość,
  • kontem internetowym (iPKO, Inteligo w PKO BP, Pekao S.A., bank spółdzielczy),
  • dowodem osobistym z warstwą elektroniczną (e-dowodem). Potrzebny jest czytnik karty lub aplikacja na smartfon,
  • kwalifikowanym podpisem elektronicznym.

3. Jakie informacje zawiera Internetowe Konto Pacjenta?

Internetowe Konto Pacjenta zawiera wiele użytecznych informacji. To między innymi takie dane medyczne jak:

  • e-recepty, wraz z informacją o refundacji i sposobie dawkowania leków. Nie można jej zgubić, zawsze można sprawdzić szczegóły (np. dawkowanie). Receptę można zrealizować w aptece, podając numer PESEL i kod lub pozwalając na jej zeskanowanie przez farmaceutę.
  • e-skierowania: na leczenie specjalistyczne i do szpitala (ambulatoryjne świadczenia specjalistyczne, leczenie szpitalne, badania medycyny nuklearnej oraz badania tomografii komputerowej, rezonans magnetyczny, badanie endoskopowe przewodu pokarmowego czy badanie echokardiograficzne płodu),
  • historia wizyt u lekarza w ramach NFZ,
  • informacje o zwolnieniach lekarskich (e-zwolnienie),
  • informacje o lekach, dzięki czemu można sprawdzić, czy lek jest dopuszczony do obrotu w Polsce,
  • lista wyrobów medycznych zrefundowanych przez NFZ,
  • wysokość składki na ubezpieczenie zdrowotne.
  • zaświadczenia lekarskie wystawione przez lekarza w czasie choroby i macierzyństwa,
  • zaświadczenie o przebytym szczepieniu przeciw COVID-19.

4. Zalety i korzyści IKP

Portal pacjenta zawiera nie tylko informacje medyczne, ale i umożliwia załatwienie różnych spraw. Internetowe Konto Pacjenta pozwala na:

  • uzyskanie e-recepty na leki bez konieczności wizyty u lekarza,
  • otrzymanie recepty od pielęgniarki lub położnej, zarówno po tradycyjnej wizycie, jak i po e-wizycie (konsultacji na odległość),
  • złożenie wniosku o wydanie EKUZ (Europejska Karta Ubezpieczenia Zdrowotnego),
  • poznanie wyniku testu na koronawirusa,
  • poznanie informacji, do kiedy obowiązuje kwarantanna lub izolacja domowa,
  • sprawdzenie e-recepty,
  • sprawdzenie e-skierowania, które jest obowiązkowe od 8 stycznia 2021 roku. E-skierowanie można otrzymać w postaci: SMS-a z 4 cyfrowym kodem, e-maila z pdf-em lub wydruku informacyjnego e-skierowania. Aby się zapisać na wizytę, w przychodni wystarczy podać 4-cyfrowy kod e-skierowania oraz nr PESEL,
  • sprawdzenie dane medyczne dziecka,
  • wybranie lub zmianę lekarza podstawowej opieki zdrowotnej (POZ), pielęgniarki POZ lub położnej POZ,
  • skontaktowanie się z sanepidem (poprzez link do formularza umożliwiającego kontakt z sanepidem),
  • zapisanie się na szczepienie przeciw COVID-19 (przez link do formularza).

5. Internetowe Konto Pacjenta a pandemia

Profil pacjenta jest wyjątkowo przydatny w czasie pandemii związanej z zagrożeniem COVID-19. Dzięki niemu można w prosty sposób sprawdzić dane dotyczące wyniku testu na koronawirusa lub termin izolacji czy kwarantanny.

Informacje na koncie pacjenta pojawią się od razu po wpisaniu do systemu. Dzięki temu nie trzeba czekać na telefon od lekarza czy samemu dzwonić do przychodni czy sanepidu.

Aby poznać wynik testu na obecność koronawirusa, wystarczy się zalogować. Informacje o wyniku są widoczne w panelu IKP. Jeśli pacjent podał w ustawieniach konta swój telefon, otrzyma SMS z powiadomieniem, że na Internetowym Koncie Pacjenta czeka na niego wynik testu.

Jeśli pacjent został skierowany na kwarantannę lub izolację domową, po zalogowaniu się na Internetowe Konto Pacjenta na górze strony zobaczy alert z dzwoneczkiem.

Podany będzie również prawdopodobny czas izolacji lub kwarantanny. Warto pamiętać, że może on ulec zmianie. Wszystko zależy od stanu zdrowia oraz decyzji lekarza. Można również pobrać dokument z elektronicznym podpisem, który potwierdza, że osoba przebywa w izolacji lub kwarantannie, by wysłać go do pracodawcy.

Skorzystaj z usług medycznych bez kolejek. Umów wizytę u specjalisty z e-receptą i e-zwolnieniem lub badanie na abcZdrowie Znajdź lekarza.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze