Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (853 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (402 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Artykuł zweryfikowany przez eksperta: Mgr Kamila Drozd

Papierosy znikają z filmów!

Avatar placeholder
05.09.2013 14:04
Papierosy znikają z filmów!
Papierosy znikają z filmów!

Nałóg tytoniowy jest jednym z najpoważniejszych problemów współczesnego świata. Niemal dla każdego palacza kończy się poważnymi chorobami, rozwojem nowotworów, a często także śmiercią. Profilaktyka, zwłaszcza skierowana do dzieci i młodzieży, jest więc w tym przypadku ekstremalnie ważna – od jej skuteczności zależy w dużym stopniu zdrowie kolejnych pokoleń.

1. Profilaktyka uzależnień od nikotyny w Hollywood

Jednym z istotniejszych aspektów profilaktyki jest jasne formułowanie kierowanego do młodszych osób przekazu:papierosy szkodzą, a ich palenie od dawna już nie jest modne. Aby jednak przekaz ten był skuteczny, musi być poparty przez ludzi stanowiących dla młodzieży wzór – także aktorów filmowych i kreowanych przez nich bohaterów popularnych filmów.

W Hollywood potraktowano ten temat bardzo poważnie. Część firm przemysłu filmowego zaangażowała się czynnie w zmianę obrazu papierosów, które jeszcze stosunkowo niedawno odgrywały często ważną rolę w scenariuszach. Jak twierdzą w opublikowanym niedawno raporcie specjaliści profilaktyki uzależnień, odnosi to pozytywne efekty. Systematycznie obniża się liczba scen, w których aktorzy palą papierosy – a w większości produkcji skierowanych do młodych ludzi w ogóle się takie nie pojawiają. Ursula Bauer z Centers for Disease Control and Prevention - współautorka badań - wyjaśnia, dlaczego jest to tak ważne: „Im częściej młodzi ludzie oglądają na ekranie sceny, w których papieros jest ważnym elementem scenariusza, tym bardziej otwarci są na możliwość palenia. To zaś sprawia, że częściej sami również sięgają po tytoń i szybko się od niego uzależniają”.

2. Wytwórnie filmowe a palenie papierosów na ekranie

Świadome tej zależności wytwórnie filmowe, takie jak Warner Bros, Universal i Focus Features czy Walt Disney Company, starają się stopniowo wyeliminować ze swoich scenariuszy sceny, w których palenie papierosów może wyglądać zachęcająco. Efekt jest wyraźnie zauważalny, zwłaszcza na tle wytwórni, które tej polityki nie stosują. Analiza przeprowadzona przez zespół Ursuli Bauer wskazała, że obecnie tylko 45% hitów filmowych nakręconych przez wytwórnie dbające o profilaktykę antytytoniową zawiera sceny palenia papierosów. W filmach dla młodszych odbiorców praktycznie palaczy już nie ma. Inaczej sprawa przedstawia się u producentów, którzy nie deklarują negatywnej postawy wobec palenia tytoniu - nawet 40% filmów młodzieżowych nadal zawiera sceny palenia papierosów. Na szczęście jednak ich liczba i tak znacząco w ostatnich latach spada, co jest odpowiedzią na zmianę społecznego postrzegania tego szkodliwego nałogu. Dla producentów ograniczenie tego rodzaju scen nie jest - jak wskazuje Bauer - zbytnim problemem. Mimo wprowadzania w życie profilaktyki antytytoniowej, filmy nadal odnoszą spektakularne sukcesy, a bilety sprzedają się równie dobrze, jak wcześniej.

Zobacz film: "Otyłość. Historia Aleksandry"

Dlaczego wytwórnie filmowe zdejmują palaczy z ekranu? Analizujący problem naukowcy sądzą, że jest to w dużej części spowodowane zewnętrznymi naciskami, w tym presją społeczną. Palenie papierosów postrzegane jest obecnie najczęściej jako po prostu niewłaściwe - nie kojarzy się już z męskością czy kobiecością, erotyką, przestało być modne. Obecnie więc tylko nieliczne sytuacje przedstawiane w scenariuszach filmowych uzasadniają „wprowadzenie na wizję” palącego się papierosa. Z biegiem czasu będzie ich zapewne jeszcze mniej.

Ewa Czarczyńska

Skorzystaj z usług medycznych bez kolejek. Umów wizytę u specjalisty z e-receptą i e-zwolnieniem lub badanie na abcZdrowie Znajdź lekarza.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze