Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (870 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Zdiagnozowali guza mózgu, ale podjęli złą decyzję. Pacjentka zmarła

 Karolina Rozmus
14.08.2023 17:02
Zdiagnozowali guza mózgu, ale podjęli złą decyzję. Pacjentka zmarła
Zdiagnozowali guza mózgu, ale podjęli złą decyzję. Pacjentka zmarła (Getty Images / Facebook)

Kobieta miała bóle głowy i drgawki, które niedługo później znalazły wytłumaczenie – nowotwór mózgu. Kolejne skany jasno dowodziły, że guz powiększa się, jednak lekarze wyznaczyli kobiecie termin operacji za pięć lat. - Poszła na operację i według mnie straciła nadzieję, była na 99 proc. pewna, że umrze – i tak się stało. Nigdy nie odzyskała przytomności – mówi mąż zmarłej.

spis treści

1. Guz cały czas rósł. Lekarze nie spieszyli się z operacją

May Ashford z Blackpool zmarła w wieku 71 lat wskutek udaru, do którego doszło po operacji. Jej rodzina złożyła skargę do rzecznika Parliamentary and Health Service (PHSO), zarzucając pracownikom placówki medycznej, która zajmowała się kobietą, że popełnili kardynalny błąd.

May w 2010 roku usłyszała druzgocącą diagnozę – za dolegliwości, które jej doskwierały, odpowiedzialny był nowotwór mózgu. Rosnący guz może powodować wzrost ciśnienia wewnątrzczaszkowego, może też dawać szereg objawów w zależności od tego, jakie struktury uciska.

W jej mózgu rósł guz. Lekarze nie spieszyli się z operacją
W jej mózgu rósł guz. Lekarze nie spieszyli się z operacją (Getty Images)
Zobacz film: "7 możliwych objawów guza mózgu"

Poza bólami głowy i napadami padaczkowymi, jak było u May, mogą wystąpić:

  • nudności i wymioty,
  • zaburzenia widzenia,
  • zawroty głowy,
  • zaburzenia pamięci,
  • niedowłady ruchowe,
  • zmiany w psychice, osobowości i zachowaniu.

Kobiecie zalecono regularne kontrolowanie guza mózgu, by ustalić, czy zmiana rośnie. May stawiała się na badania MRI w Royal Preston Hospital. Kolejne skany potwierdzały, że nowotwór rozrasta się, jednak pacjentka nie miała o tym pojęcia. Placówka wyznaczyła termin operacji – za pięć lat.

2. Spóźnili się z operacją. Szpital przeprasza

- Moja żona strasznie cierpiała z powodu skutków guza przez ponad cztery lata, a kiedy czytałem raporty ze skanów, było oczywiste dla rodziny i dla mnie, że monitorowanie jej guza było wysoce podejrzane – wyjaśnia cytowany przez Sky News mąż zmarłej kobiety, Alan.

- Guz powinien zostać usunięty, zanim zetknie się z tętnicą szyjną. Fakt, że tak nie było, jest dla nas całkowitą tajemnicą – dodaje.

PHSO w toku dochodzenia stwierdził, że pacjentka nie została poinformowana o tym, że guz rośnie i zagraża jej zdrowiu, dodatkowo personel medyczny nie monitorował prawidłowo wyników skanowania i nie zgłaszał istotnych ustaleń. Niezależni rzecznicy ocenili, że operacja powinna mieć miejsce trzy lata wcześniej.

- Ten tragiczny przypadek pokazuje, dlaczego wzywamy do traktowania poprawy obrazowania jako pilnej kwestii bezpieczeństwa pacjentów – mówi Rob Behrens z PHSO. - Nasza praca pokazuje niestety, że pani Ashford nie jest jedyną osobą, która straciła życie z powodu błędów związanych ze skanami i prześwietleniami.

Placówka medyczna, w której leczyła się kobieta, złożyła oświadczenie, w którym zapewnia, że dołożą starań, by podobna sytuacja nigdy więcej nie miała miejsca, a także przeprosiła męża zmarłej pacjentki.

Karolina Rozmus, dziennikarka Wirtualnej Polski

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Rekomendowane przez naszych ekspertów

Skorzystaj z usług medycznych bez kolejek. Umów wizytę u specjalisty z e-receptą i e-zwolnieniem lub badanie na abcZdrowie Znajdź lekarza.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze