Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (872 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Znany dietetyk kolejną ofiarą oszustów. "Sprawa jest poważna"

 Katarzyna Grzęda-Łozicka
20.03.2024 14:20
Oszuści wykorzystali wizerunek znanego dietetyka
Oszuści wykorzystali wizerunek znanego dietetyka (Facebook, Getty Images)

"Nie spotkałem Maryli na imprezie i nie zwróciłem jej uwagi, że przytyła" - podkreśla zbulwersowany Damian Parol, doktor nauk o zdrowiu, dietetyk i popularyzator wiedzy medycznej. Oszuści wykorzystali jego wizerunek do promocji środków stosowanych na odchudzanie. To nie pierwszy taki przypadek.

spis treści

1. Wykorzystali wizerunek znanego dietetyka

Dr Damian Parol opublikował w mediach społecznościowych oświadczenie, w którym stanowczo odcina się od reklam suplementów odchudzających, w których nielegalnie wykorzystano jego wizerunek.

"Nie reklamuję keto probiotyku na odchudzanie" - wyraźne podkreśla w opublikowanym poście. Dietetyk wylicza stek bzdur, które od razu dyskredytują reklamę cudownych środków. Pojawiają się w niej m.in. informacje o tym, że jest lekarzem i prowadzi swój program telewizyjny, co nie jest prawdą. Najwyraźniej twórcza inwencja mocno ponosiła oszustów, bo pojawia się też wątek Maryli Rodowicz, której ekspert żywienia rzekomo miał udzielać konsultacji.

Dr Parol wyraźnie się od tego odcina. "Nigdy nie współpracowałem dietetycznie z Marylą Rodowicz" - zaznacza. - "Nie spotkałem Maryli na imprezie i nie zwróciłem jej uwagi, że przytyła - uważam taką sugestię za oburzającą, jestem ojcem dwulatka i już nie pamiętam, co to imprezy" - ironizuje ekspert żywienia.

Zobacz film: "Łykają suplementy i pożyczają sobie leki. Lekarze o słabościach pacjentów"
Dr Damian Parol odcina się od reklam środków odchudzających, w których bezprawnie wykorzystano jego wizerunek
Dr Damian Parol odcina się od reklam środków odchudzających, w których bezprawnie wykorzystano jego wizerunek (FB)

- W pierwszej chwili prychłem, że mógłbym reklamować KETO probiotyk i powiedzieć Maryli Rodowicz, że przytyła. Jednak sprawa jest poważna i jeśli ktoś ma doświadczenia związane z kradzieżą wizerunku, to będę wdzięczny za pomoc - apeluje dr Parol.

2. Podszywają się pod znane osoby

To nie pierwszy taki przypadek. Ofiarą oszustów padł wcześniej m.in. prof. Michał Zembala, którego wizerunek bezprawnie wykorzystano w reklamie środka, który "cofa zmiany miażdżycowe i wzmacnia serce".

Podobną historię przeszedł znany reumatolog dr Bartosz Fiałek. "Jeszcze raz przypominam, iż mój wizerunek został skradziony i bezprawnie wykorzystany do reklamowania jakiegoś środka. Informuję, iż nie reklamowałem, nie reklamuję i reklamować nie będę żadnych produktów, a moje wypowiedzi publiczne dostępne są w moich mediach społecznościowych oraz mediach głównego nurtu po autoryzacji" - podkreślał we wpisie opublikowanym na portalu X.

Oszuści stworzyli też strony internetowe łudząco podobne do tych prowadzonych przez redakcje TVP Info oraz TVN, w których wykorzystali wizerunek prezesa Warszawskich Lekarzy Rodzinnych, dra Michała Sutkowskiego.

"Podobnie jak inni znani lekarze (m.in. prof. Michał Zembala oraz prof. Krzysztof Simon), dr Sutkowski padł ofiarą kradzieży wizerunku i jego twarz pojawiła się w reklamach pseudo-leków kardiologicznych o nazwie Acardin i rzekomych preparatów na pasożyty. Przy wykorzystaniu twarzy pana doktora, powstały fikcyjne wywiady w oparciu o tzw. deep fake" - poinformowała kancelaria Sowisło Topolewski, która reprezentowała dra Sutkowskiego.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Rekomendowane przez naszych ekspertów

Treści w naszych serwisach służą celom informacyjno-edukacyjnym i nie zastępują konsultacji lekarskiej. Przed podjęciem decyzji zdrowotnych skonsultuj się ze specjalistą.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze