Spanie nago - komfort, regulacja hormonów, lepszy sen, lepszy kontakt z partnerem

Odpowiednia ilość snu jest nieoceniona, jeżeli chodzi o korzyści zdrowotne, a niewystarczająca jest poważnym problemem. Czy wiesz, że dodatkowe korzyści mogą wynikać z tego, że śpisz nago? Oto niektóre z nich.

Zobacz film: "Ile powinniśmy spać?"

1. Spanie nago - większy komfort

Lato to kiepski czas na to, aby się dobrze wyspać. Jeżeli w mieszkaniu bądź domu nie masz klimatyzacji, to możesz obudzić się w nocy z poczuciem, że w pomieszczeniu jest nieco zbyt duszno. Dlatego też poczujesz się bardziej przewiewnie i komfortowo, gdy rozbierzesz się przed snem. Z pewnością nie jest miłym doznaniem, gdy budzisz się spocony, a twoja piżama wymaga zmiany.

2. Spanie nago - tak jest łatwiej

Jeśli nie musisz martwić się tym, w co ubrać się do snu, to jest zdecydowanie łatwiej. Nie kupując piżamy, zaoszczędzisz też parę złotych. Masz mniej ubrań do prania i prasowania. Nie martwisz się też, co zrobić z nimi po zużyciu. Może się oczywiście okazać, że będziesz zmuszony częściej zmieniać pościel, ale na pewno nie tak często, jak musiałbyś zmieniać piżamę.

3. Spanie nago - korzyści dla skóry

Jeśli będziesz spać nago to twoja skóra będzie mogła swobodnie oddychać. Twoje części intymne, pachy i stopy są zazwyczaj ograniczone przez cały dzień i pokryte wieloma warstwami, nie zawsze przewiewnego, materiału. Daj im więc szansę pooddychać chociaż w nocy. To pomoże też ograniczyć potliwość tych partii ciała, a co za tym idzie, zmniejszyć ryzyko chorób skóry, takich jak grzybica.

10 rzeczy, które nie pozwalają ci spać spokojnie
10 rzeczy, które nie pozwalają ci spać spokojnie [10 zdjęć]

Zbyt późne posiłki i przekąski nie pozwalają twojemu organizmowi wyciszyć się i podnoszą poziom insuliny...

zobacz galerię

4. Spanie nago - poczucie szczęscia i wolności

Wyobraź sobie tylko, że leżysz w łóżku nago. Nie masz na sobie ograniczających spodni ani bielizny. Jesteś tylko ty pomiędzy dwoma chłodnymi częściami pościeli. To uczucie sprawi, że poczujesz się świeżo i komfortowo. Dlatego warto spać nago!

5. Spanie nago - regulacja poziomu kortyzolu

Kortyzol jest bardzo dziwnym związkiem chemicznym w naszym organizmie, a jego nieprawidłowe funkcjonowanie może wywołać wiele szkód. Odpowiada za zwiększenie stężenia glukozy we krwi w sytuacjach stresowych. Jeśli śpisz nago, pomagasz utrzymać temperaturę ciała na odpowiednim poziomie, w związku z tym twój organizm będzie mógł w lepszy sposób produkować kortyzol.

Jeśli podczas snu jesteś przegrzany, to jego stężenie w organizmie jest bardzo wysokie. To zaś może prowadzić do zwiększonego lęku, apetytu na niezdrowe jedzenie i przyrostu masy ciała. Spanie nago skutecznie obniży twoją temperaturę i doprowadzi do stworzenia idealnych warunków do wydzielania kortyzolu.

6. Spanie nago - wyrównanie poziomu melatoniny i hormonu wzrostu

Jeśli środowisko, w którym śpisz, ma temperaturę poniżej 21 stopni Celsjusza, to pomagasz organizmowi regulować poziom melatoniny i hormonu wzrostu. Związki te pomagają utrzymać organizm w dobrym zdrowiu i zapobiec jego starzeniu. Kiedy śpisz w ubraniu, ciało nagrzewa się i uniemożliwia skuteczne wykorzystywanie tych substancji. Innymi słowy, jeżeli śpisz w ubraniu, to szybciej się zestarzejesz. Spanie nago pomoże nam dłużej wyglądać młodo !

Dlaczego powinniśmy spać w całkowitej ciemności? Oto 6 najważniejszych powodów!
Dlaczego powinniśmy spać w całkowitej ciemności? Oto 6 najważniejszych powodów! [8 zdjęć]

Istnieje wiele powodów, przez które nie możemy spać. Najczęstszym z nich jest stres, który towarzyszy...

zobacz galerię

7. Spanie nago - lepszy kontakt z partnerem

Jeśli mieszkasz z drugą połówką, to spanie nago daje większe szanse na wasz kontakt poprzez dotyk, zwłaszcza jeśli chodzi o przytulanie. Ten rodzaj kontaktu może też wpłynąć na aktywność życia seksualnego. Wszystko to powoduje, że twój organizm wydziela obfite ilości oksytocyny, zwanej hormonem miłości.

8. Spanie nago - szybsze szykowanie do wyjścia

Wiele osób, przychodząc z pracy, przebiera się w piżamę i wykorzystuje to jako pretekst do pozostania w domu przez resztę wieczoru. Może to prowadzić do bardziej siedzącego trybu życia i przyrostu masy ciała. Kiedy zostawisz swoje dotychczasowe ubranie, jest większa szansa na to, że jeszcze wyjdziesz z domu.

9. Spanie nago - lepszy sen

Wyobraź sobie, że nie ma żadnych sznureczków, które zawijają się wokół ciebie w trakcie snu, a koszulka nie podwija się w nocy i nie budzisz się zaplątany o własną piżamę. Dzięki temu, że nie budzisz się w nocy z braku komfortu, to śpisz głębiej i zdrowiej.

Zobacz także:

10. Spanie nago - korzyści dla sfer intymnych

Spanie nago zapewnia mężczyznom niższą temperaturę, a dla jąder lepiej, gdy nie są przegrzewane. To pomaga utrzymać zdrowe nasienie, a narządy płciowe funkcjonują sprawniej. W przypadku kobiet, chłodniejsze i bardziej przewiewne warunki sypialniane mogą zapobiec infekcjom drożdżami, które pojawiają się w ciepłych i wilgotnych miejscach. Kiedy jest chłodniej i przewiewniej, ich rozwój jest zatrzymany.

Mając więc na uwadze te argumenty, pora rozpocząć okres spania nago. Są oczywiście chwile, w których nie wyobrażamy sobie snu bez piżamy. Kiedy złapała cię grypa lub przeziębienie a za oknem minus 30 stopni, to warto spać w ubraniu, które utrzyma ciepło naszego ciała. W przeciwnym razie, spij nago!

spis treści
rozwiń

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!