Ćwiczenia na cellulit - powstawanie cellulitu, zwalczanie cellulitu

spis treści
rozwiń

Jakie ćwiczenia na cellulit? To najczęściej zadawane pytanie przez kobiety. Walka z cellulitem nie jest łatwa. Na pomarańczową skórkę narzekają też osoby szczupłe. Faktem jest jednak, że im większa ilość tkanki tłuszczowej, tym więcej miejsc, na których pojawia się cellulit. Żeby skóra była jędrna i piękna, należy o nią zadbać. Aktywność fizyczna przy walce z cellulitem jest niezmiernie ważna. Pomocne do tego będą dieta na cellulit i ćwiczenia na cellulit. Szczególnie wskazany jest trening aerobowy.

1. Ćwiczenia na cellulit - powstawanie cellulitu

Pod skórą znajdują się komórki tłuszczowe. Wokół nich opleciona jest tkanka łączna. Jeśli komórki tłuszczowe się rozrastają, zaczynają „wchodzić” między tkankę łączną. Tak powstają nierówności na skórze oraz problemy z mikrokrążeniem. Im bardziej tkanka tłuszczowa się rozrasta, tym szybciej jędrna niegdyś skóra wiotczeje. Jeśli w tym czasie nie zostaną wprowadzone ćwiczenia na cellulit, dochodzi również do upośledzenia układu limfatycznego. Jego praca nie jest tak wydajna, jak być powinna. W organizmie zostają szkodliwe produkty przemiany materii i substancje toksyczne.

Zobacz film: "Domowe sposoby na pozbycie się trądziku"

Cellulit występuje u osób, które osiągnęły już dojrzałość płciową. Skórka pomarańczowa ma podłoże hormonalne. Atakuje osoby, które znajdują się w okresie nasilonego działania hormonów. Może to być dojrzewanie płciowe, ciąża, menopauza, a nawet moment w cyklu miesiączkowym. Za nierówności na skórze i pomarańczową skórkę winę ponosi estrogen. To on wpływa na rozłożenie tkanki tłuszczowej. Pomaga też regulować gospodarkę wodną w organizmie kobiety.

2. Ćwiczenia na cellulit - zwalczanie cellulitu

Walka z cellulitem jest procesem długotrwałym. Żeby pozbyć się mało estetycznej pomarańczowej skórki, należy dobrać odpowiednie ćwiczenia na cellulit i regularnie je wykonywać. Aktywność fizyczna zmniejsza ilość tkanki tłuszczowej, ponieważ przyspiesza jej spalanie. Dodatkowo reguluje przemianę materii i pobudza układ krążenia. Krew, która szybciej krąży, powoduje efektywniejsze oczyszczanie naszego organizmu ze szkodliwych produktów przemiany materii i toksyn. Równie ważna jak ćwiczenia na cellulit jest dieta.

Jak pozbyć się cellulitu na udach? Trening aerobowy: szybki marsz, jazda na rowerze, ćwiczenia na stepperze, pływanie, ćwiczenia jogi. Trening aerobowy sprawia, że skóra staje się jędrna. W tego typu treningu uwagę zwraca się na intensywność ćwiczeń na cellulit. Pomocny przy usuwaniu cellulitu z ud, bioder, pośladków i piersi jest również aerobik w wodzie. Woda doskonale wpływa na ciało, delikatnie je masuje i przyspiesza obieg limfy. Ćwiczenia na cellulit w wodzie świetnie napinają skórę, a dodatkowo sprzyjają modelowaniu zgrabnej sylwetki. Jeśli zależy ci na pięknej skórze i nienagannym wyglądzie ud oraz pupy, zapisz się na aqua aerobik. To doskonała zabawa i świetny sposób na ćwiczenia na cellulit.

Dieta na cellulit – , obok ćwiczeń na cellulit, to odpowiedź na to, jak pozbyć się cellulitu. Należy jeść więcej owoców i warzyw, bogatych w witaminy i sole mineralne. Bardzo ważny w diecie jest błonnik pokarmowy. Podstawą odżywiania powinny być zboża, kiełki nasion oraz rośliny strączkowe. Niezwykle zdrowa jest soja. Zawiera ona dużo białka i mało toksyn.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!