Dieta w ciąży - mdłości, zdrowe odżywianie

Dieta w ciąży powinna być zróżnicowana. Tym bardziej, gdy dokuczają ci mdłości. Nieważne, czy są to mdłości poranne czy w ciągu dnia. Wszystkie bywają uciążliwe. Mdłości w ciąży bywają najczęściej jej pierwszą oznaką. Czy istnieją dobre sposoby na mdłości i jak powinna wyglądać dieta w ciąży, o tym poniżej.

spis treści

1. Dieta w ciąży a mdłości

Zdrowa dieta dla kobiety w ciąży
Zdrowa dieta dla kobiety w ciąży

Ciąża to szczególny czas w życiu kobiety. Przyszła mama musi mądrze o siebie dbać i zdrowo się odżywiać,...

zobacz galerię

Zobacz film: "Soki ekologiczne"

Mdłości w ciąży pojawiają się pod wpływem zmian hormonalnych. Organizm dostosowuje się do nowej sytuacji. Wytwarza substancje, które będą chronić i umożliwiać rozwój dziecka. Kobieta cierpi najczęściej na poranne mdłości. Wymioty w ciągu dnia mogą być sprowokowane jakimś bodźcem. Może być to drażniący zapach lub duży stres. Mdłości w ciąży męczą kobietę od około 4 tygodnia do trzeciego miesiąca. Potem znikają.

Dieta w ciąży a sposoby na mdłości:

  • Jedz śniadanie w łóżku – wiele kobiet w ciąży ma mdłości i zastanawia się jak sobie z nimi radzić. Tymczasem rozwiązanie jest proste. Zadbaj o to by dostać śniadanie do łóżka. Jeżeli nie ma nikogo, kto by ci je podał, dzień wcześniej przygotuj je sobie i połóż przy łóżku. Śniadanie powinno być lekkie. Po jego zjedzeniu poleż kilka minut i powoli wstań.
  • Jedz 6 posiłków dziennie – dobry sposób na mdłości w ciąży, to jeść mało, za to często. Dzięki temu unikniesz uczucia głodu i jednocześnie, przejedzenia.
  • Jedz przekąski między posiłkami – oczywiście wówczas, gdy poczujesz nagły głód, a niemożliwym okaże się zjedzenie normalnego posiłku. Sposoby na mdłości opierają się na przekonaniu, że za nudności odpowiada spadek cukru. Żeby nie dopuścić do jego obniżenia, noś w torebce batonik muesli, migdały, orzechy.

2. Dieta w ciąży - zdrowe odżywianie

Nieodpowiednia dieta w ciąży może spowodować mdłości. Dieta dla ciężarnych powinna być bogata w witaminę B6. Dzięki niej pozbędziesz się męczącego uczucia nudności i odruchu wymiotnego. Witaminę B6 znajdziesz w rybach, chudym mięsie, bananach, kapuście, groszku, kalafiorze, marchewce, szpinaku, ziemniakach, w zbożach, soi, fasoli i orzeszkach ziemnych.

Dieta w ciąży nie powinna uwzględniać potraw tłustych i pikantnych. Taka wysokokaloryczna dieta podrażnia żołądek i go obciąża. Kobietę w ciąży mogą drażnić zapachy potraw, które kiedyś lubiła. Dlatego teraz, lepiej by ich unikała. Dobre sposoby na mdłości to picie herbatek ziołowych. Szczególnie wskazana jest herbatka imbirowa. Imbir ma właściwości przeciwwymiotne.

Nieodpowiednia dieta w ciąży powoduje mdłości – to chyba nikogo nie dziwi. Odpowiednie żywienie ma duży wpływ na samopoczucie kobiety. Odpowiednia dieta w ciąży jest w stanie zniwelować lub złagodzić przykre dolegliwości.

Następny artykuł: Odżywianie się w ciąży

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Ważne tematy