Mięśnie Kegla - charakterystyka, ćwiczenia

Ćwiczenie mięśni Kegla wzmacnia mięśnie dna miednicy, które stanowią wsparcie dla macicy, pęcherza moczowego i jelit. Ćwiczenia mięśni Kegla można robić dyskretnie niemal w każdej chwili, niezależnie od tego, czy jedziemy samochodem, siedzimy przy biurku, czy wypoczywamy na kanapie. Ćwiczenia mięśni Kegla możesz wykonywać, nawet gdy jesteś w ciąży. Wiek i towarzyszące mu zmniejszenie aktywności fizycznej mogą zmniejszyć skurcz mięśni, które są częścią dna miednicy, powodując nietrzymanie moczu.

spis treści

1. Mięśnie Kegla - definicja

Mięśnie Kegla to mięsień łonowo-guziczny odpowiedzialny za kontrolę i podtrzymanie dna miednicy i pęcherza. Mięśnie Kegla mają również olbrzymi wpływ na doznania seksualne. Ćwiczenia mięśni Kegla powinny wykonywać wszystkie kobiety, bez względu na wiek. Mocne mięśnie Kegla to dużo lepsza jakość uprawianego seksu, mniej bolesny i łatwiejszy poród, jak również prawie 100 proc. gwarancja, że w późniejszych latach swojego życia unikniemy problemów związanych z nietrzymaniem moczu.

Ćwiczenia mięśni dna macicy poprawiają odporność cewki moczowej (zwiększenie wsparcia cewki moczowej) i dróg moczowych. Osłabienie mięśni dna miednicy u kobiet może być spowodowane porodem albo neuropatią nerwu sromowego (zmniejszenie czucia i funkcji zakończeń nerwowych). Słabość mięśni Kegla może prowadzić do problemów z pęcherzem moczowym i odbytnicą. Trzymanie moczu jest trudne bez siły i wsparcia mięśni Kegla.

Najlepszym sposobem odnalezienia mięśni Kegla jest spróbować zatrzymać przepływ moczu podczas wizyty w toalecie. Czy mężczyźni również mają mięśnie Kegla? Tak, i mogą ćwiczyć mięśnie Kegla tak samo jak kobiety. Ćwiczenie mięśni Kegla przez mężczyzn wpłynie korzystnie na jakość ich życia seksualnego. Takie ćwiczenia mięśni Kegla można wykonywać podczas oddawania moczu. W tym czasie należy powstrzymać mocz i policzyć do trzech. Potem rozluźnić mięśnie i wypuścić mocz, również licząc do trzech. Ćwiczenie mięśni Kegla należy powtarzać wielokrotnie.

10 kroków do lepszego orgazmu
10 kroków do lepszego orgazmu [10 zdjęć]

Pozycja, podczas której pociera się łechtaczkę, może sprawić, że będziesz mieć orgazm podczas stosunku....

zobacz galerię

2. Mięśnie Kegla - ćwiczenia

Ćwiczenia mięśni Kegla mogą być wykonywane w dowolnym miejscu i czasie. Usiądź prosto na krześle z lekko rozstawionymi kolanami, stopami położonymi płasko na podłodze i nogami z przodu skrzyżowanymi w kostkach. W tej pozycji zacznij napinać mięśnie. W pozycji leżącej - połóż się na plecach, płasko lub z głową na poduszce, z lekko rozstawionymi nogami.

Czy ćwiczenia mięśni Kegla mogą być szkodliwe? Nie, ćwiczenia mięśni Kegla nie mogą cię skrzywdzić w jakikolwiek sposób. Ćwiczenia mięśni Kegla są za to łatwe i relaksujące. Jak długo muszę robić ćwiczenia mięśni Kegla, aby dostrzec zmiany? Po 4 do 6 tygodni codziennych ćwiczeń, zaczniesz dostrzegać zmiany, poprawę w trzymaniu moczu. Ćwiczenie mięśni dna miednicy może przynieść wiele korzyści zarówno kobietom, jak i mężczyznom, w tym:

  • silniejsze doznania seksualne,
  • dłuższy stosunek,
  • zwielokrotniony orgazm,
  • wzmocnienie mięśni Kegla po porodzie,
  • zapobieganie nietrzymaniu moczu,
  • stosowane w leczeniu przedwczesnego wytrysku u mężczyzn,
  • zmniejsza prawdopodobieństwo zachorowania na raka prostaty,
  • zmniejszenie bolesności porodu,
  • zapobieganie wypadaniu macicy.

Zobacz także:

Jak widać, jest wiele powodów, dla których warto zadbać o mięśnie Kegla. Ćwiczenia mięśni Kegla mogą wykonywać zarówno mężczyźni, jak i kobiety.

Mocne mięśnie Kegla sprawią, że twój seks będzie jeszcze wspanialszy niż dotychczas. Kobiety, które mają słabe mięśnie Kegla, mają problem z osiągnięciem orgazmu. Dzięki ćwiczeniom mięśni Kegla sprawisz, że zarówno ty będziesz lepiej czuć partnera, jak i on Ciebie.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Ważne tematy