Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (870 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Jak zadbać o wzrok w czasie pandemii?

Avatar placeholder
31.08.2021 15:50
Płatna współpraca z marką Huawei
(pixabay)

Według badania Ipsos przeprowadzonego na zlecenie Huawei, dwie trzecie Polaków przyznaje, że spędza więcej czasu przed komputerem w porównaniu do okresu sprzed pandemii, a w niemal połowie przypadków czas spędzany przed ekranem wydłużył się o przynajmniej 3 godziny dziennie. Jedną kwestią jest naturalny rozwój technologii i rosnące jej możliwości (coraz więcej spraw możemy załatwić przez Internet - od zakupów spożywczych, przez zarządzanie finansami po kontakty z urzędami), osobnym tematem jest pandemia, która zadziałała za zasadzie szkła powiększającego, uwypuklając procesy przenoszenia różnorakich aktywności w świat wirtualny.

Pytani o główną przyczynę wydłużenia czasu spędzanego przed ekranami komputerów, badani podzielili się na dwie równe grupy: 50% wskazało pracę i naukę zdalną jako wiodący powód, zaś druga połowa wskazała „zajęcia niezwiązane z pracą czy nauką”. W tej drugiej grupie najczęstszymi przyczynami wydłużenia jest przeglądanie stron internetowych (24%), oglądanie filmów i seriali (20%), zakupy online (13%) i media społecznościowe (11%).

Więcej czasu przed ekranem

Przed pandemią mieliśmy wybór – zakupy (nawet budowlane czy motoryzacyjne), zarządzanie finansami czy złożenie wniosku w urzędzie; wszystko to mogliśmy załatwić on-line lub podczas spotkań twarzą w twarz. Obostrzenia związane z koronawirusem ograniczyły nam ilość opcji do jednej – a ten brak wyboru, w połączeniu z uruchomieniem nauki w trybie zdalnym – oraz tam, gdzie to możliwe również pracy – spowodował, że przed ekranami komputerów spędzamy rekordowo dużo czasu.

Negatywny wpływ

Zdecydowana większość badanych (70%) dostrzega negatywny wpływ wydłużonego czasu korzystania z komputera na kondycję ich wzroku. Najczęściej doświadczanymi objawami są: zmęczenie oczu (62%), pogorszenie ostrości widzenia (40%), łzawienie i pieczenie (40%) oraz suchość oka (39%). Co piąta osoba (20%) wskazała też na pogłębienie już istniejącej wady wzroku.

Jednocześnie, jak wynika z przytaczanego badania, aż 43% Polaków nie wykonuje żadnych czynności mogących poprawić kondycję wzroku, mimo, że dostrzegają oni zależność między dłuższym czasem korzystania z komputera a zdrowiem oczu. Powody są różne, ale zdecydowanie dominuje wśród nich brak wiedzy jak to robić (45% badanych).

6 dobrych nawyków

Huawei w partnerstwie z Polskim Towarzystwem Optometrii i Optyki przygotował kampanię edukacyjną „Włącz Ochronę Oczu”. W jej ramach opublikowano katalog 6 dobrych nawyków, które pomogą samodzielnie zadbać o oczy i wzrok.

Jednym z najważniejszych działań, do których specjaliści zachęcają, jest nawilżanie oczu w codziennej pielęgnacji.

Naturalną ochroną i najlepszym nawilżaczem dla naszych oczu są łzy – niezbędne zarówno do zachowania zdrowia zewnętrznej powierzchni oka, jak i ostrości widzenia. Ich ilość, jakość oraz ochrona, którą zapewniają, zależy od wielu czynników. Aby ograniczyć parowanie łez i zadbać o narząd wzroku nawet przy długiej pracy przed ekranem, warto wspomóc nasz organizm przez dostarczanie odpowiednich składników odżywczych (jak kwasy omega-3 i witaminy) oraz prawidłowe nawodnienie (min. 2 litry wody codziennie).

Luiza Krasucka, optometrystka i przewodnicząca PTOO, zaznacza:

  • Pacjenci, którzy pojawiają się w moim gabinecie, często skarżą się na uczucie piasku pod powieką lub odruchowe łzawienie przy zmianie temperatury pomieszczeń albo w czasie wietrznej pogody. To objaw niskiej jakości łez w ich oczach oraz, co za tym idzie, ryzyko pojawienia się choroby suchego oka. Chcąc rozwiązać problem, proponujemy dokładne badanie przedniego odcinka oka, ocenę łez pod kątem jakościowym i ilościowym oraz analizę codziennych nawyków – ilość czasu spędzanego przed ekranem komputera, wypijanej kawy i herbaty, czyli napojów, które wzmagają wysuszanie oczu, przyjmowane leki czy ilość snu. Do badania łez optometrysta wykorzystuje lampę szczelinową, która pozwala dokładnie obejrzeć powierzchnię oka, nawet w 40-krotnym powiększeniu. Jest to szczególnie ważne, gdy pacjent decyduje się na soczewki kontaktowe, bo ich stosowanie wymaga dobrej jakości łez, a to z kolei regularnych kontroli. Warto wspomnieć, że jakość łez spada wraz z wiekiem i może być też efektem ubocznym przyjmowania niektórych leków.

Więcej o ochronie oczu (w tym pełen katalog rekomendowanych działań) oraz samej kampanii na stronie internetowej „Włącz ochronę oczu”

Technologia wspomagająca ochronę oczu

Z cytowanego badania wynika, że z laptopów korzystamy więcej, ale nasza świadomość istnienia technologii ochrony wzroku w laptopach jest relatywnie niska. 61% badanych nie wie, co to jest redukcja niebieskiego światła, a Jeszcze gorszy wynik dotyczy wiedzy o funkcji redukcji migotania ekranu – nie wie o jej istnieniu 69% badanych.

Huawei wprowadził do sprzedaży w Polsce nowy laptop Huawei MateBook D 16, pierwszy model marki z 16-calowym ekranem i pierwszy z dwoma certyfikatami TÜV Rheinland potwierdzającymi redukcję niebieskiego światła i redukcję migotania ekranu.

Redukcja tych dwóch elementów – światła niebieskiego i migotania ekranu – dla osób chcących zadbać o oczy powinna być jednym z wyznaczników wyboru sprzętu komputerowego, przed którym spędzamy tak dużo czasu.

Nie czekaj na wizytę u lekarza. Skorzystaj z konsultacji u specjalistów z całej Polski już dziś na abcZdrowie Znajdź lekarza.

Płatna współpraca z marką Huawei
Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze