Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (868 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Artykuł zweryfikowany przez eksperta: mgr Julia Firlej

Dziś Blue Monday, czyli najbardziej depresyjny dzień w roku

Dziś Blue Monday, czyli najbardziej depresyjny dzień w roku
Dziś Blue Monday, czyli najbardziej depresyjny dzień w roku (123RF)

Poniedziałki zwykle nie należą do ulubionych dni, a ten - 16 stycznia 2017 roku - szczególnie. Dlaczego? Bo to Blue Monday - najbardziej depresyjny dzień w roku, najgorszy z poniedziałków.

Termin Blue Monday, czyli smutny poniedziałek wprowadził w 2004 roku brytyjski psycholog Cliff Arnall. Najgorszy dzień obliczył na podstawie wzoru matematycznego. Uwzględnił czynniki metrologiczne, psychologiczne i ekonomiczne. Według niego, suma tych parametrów wskazuje na to, że właśnie ten dzień może być dla nas wyjątkowo przygnębiający. Dlaczego?

Wpływ na nasze zdrowie psychiczne ma zbyt krotki dzień, brak słońca oraz wizja niespełnionych postanowień noworocznych. Całość dopełnia perspektywa spłaty kredytów, które zaciągnęliśmy przed Bożym Narodzeniem. Świąteczny nastrój minął, czas oczekiwania na nowy rok również, maleje optymizm i wiara, że tym razem uda się, przynajmniej rozpocząć, realizowanie postanowień.

Data smutnego poniedziałku jest ruchoma. W 2016 r. wypadał 25 stycznia, a rok wcześniej czyli w 2015 r. – 19 stycznia.

Zobacz film: "Leczenie choroby afektywnej dwubiegunowej"

Przeczytaj koniecznie

1. Jak przeżyć smutny poniedziałek

5 mitów o chorobach psychicznych
5 mitów o chorobach psychicznych [6 zdjęć]

Piętno choroby psychicznej może prowadzić do wielu błędnych opinii. Negatywne stereotypy stwarzają nieporozumienia,

zobacz galerię

Teoria Arnala zrobiła karierę w mediach, ale spotkała się też z ostrą krytyką kolegów z branży. Przez wielu uważana jest za pseudonaukę, a wzór na Blue Monday nazwano farsą i bezsensowymi pomiarami. Uczelnia Cardiff University opublikowała na łamach "The Guardian" list, w którym zaznacza, że nie ma żadnego związku z Clifem Arnalem, który był jedynie korepetytorem i już nie współpracuje z uczelnią.

Jedni krytykują teorię, innym się podoba, choć traktują to z przymrużeniem oka. W internecie znaleźć można wiele porad, jak przetrwać ten szczególny dzień.

2. Kolejna miejska legenda

Czy rzeczywiście jest się czego obawiać? - Mam mieszane uczucia rozmawiając na ten temat – podkreśla dr Paweł Fortuna, psycholog. - Dla mnie to kolejna miejska legenda, coś w rodzaju efektu Mozarta. Niektórzy uważają, że jak maluchowi będzie się puszczać muzykę Mozarta, to dziecko będzie inteligentniejsze. Największym zagrożeniem tego typu pojęć, jak Blue Monday, jest to, że można komuś coś wmówić. Jestem przeciwny takim teoriom. Można zadać pytanie: a dlaczego poniedziałek jest najgorszym dniem w roku? Czemu np. nie środa? A jeśli poniedziałek, to od której godziny? – śmieje się  psycholog.

Z kolei dr Anna Siudem uważa, że w styczniu spadek nastroju jest mocno zauważalny. - Nasze życie podzielone jest na pewne etapy. W listopadzie, gdy zmienia się pogoda za oknem, zaczynamy odczuwać przygnębienie. W grudniu zmienia nam się sampoczucie na lepsze, bo oczekujemy z radością na święta. Pojawia się euforia przedświąteczna, przed nami miłe chwile. A w styczniu następuje gwałtowny spadek nastroju - tłumaczy psycholog. Powód? Daleko do następnych świąt, długich weekendów, wracamy do pracy i trzeba zmierzyć się z rzeczywistością. Dobremu nastrojowi nie sprzyja też pogoda i mrok za oknem.

Potrzebujesz konsultacji z lekarzem, e-zwolnienia lub e-recepty? Wejdź na abcZdrowie Znajdź Lekarza i umów wizytę stacjonarną u specjalistów z całej Polski lub teleporadę od ręki.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze