VI edycja Ogólnopolskiej Kampanii Społecznej „Piękna bo Zdrowa” pod honorowym patronatem Pani Anny Komorowskiej Małżonki Prezydenta RP

3 lutego 2015 roku w Teatrze Kamienica odbyła się VI Gala Finałowa podsumowująca Ogólnopolską Kampanię Społeczną „Piękna bo Zdrowa”. Jej inicjatorem była Ogólnopolska Organizacja Kwiat Kobiecości, która od 8 lat prowadzi działania z zakresu popularyzacji profilaktyki ginekologicznej poprzez działania edukacyjne. Kampania organizowana jest w ramach Europejskiego Tygodnia Profilaktyki Raka Szyjki Macicy.

Polskie gwiazdy na Gali Finałowej Kampanii "Piękna bo Zdrowa"
Polskie gwiazdy na Gali Finałowej Kampanii "Piękna bo Zdrowa" [5 zdjęć]

Ogólnopolska Organizacja Kwiat Kobiecości organizatorem Kampanii "Piękna bo zdrowa".

zobacz galerię

W tym roku ambasadorkami akcji zostały polskie aktorki: Joanna Koroniewska, Tamara Arciuch, Agnieszka Warchulska oraz dziennikarka – Kinga Burzyńska, a także Ida Karpińska, prezes i założycielka Ogólnopolskiej Organizacji Kwiat Kobiecości. Przekonywały one, że problem chorób ginekologicznych powinien być ważny dla każdej kobiety bez względu na status społeczny, zawód czy wiek. Patronami merytorycznymi Kampanii zostali: Polskie Towarzystwo Ginekologiczne, Polskie Towarzystwo Ultrasonograficzne, Polska Unia Onkologii oraz Polskie Towarzystwo Patologów. Patronat nad kampanią objął Narodowy Fundusz Zdrowia, a także dwie międzynarodowe organizacje ECCA – European Cervical Cancer Association (Europejskie Stowarzyszenie Raka Szyjki Macicy) oraz WACC – Women Against Cervical Cancer (Kobiety Przeciwko Rakowi Szyjki Macicy). Ida Karpińska, podczas trwania Gali podsumowującej wręczała Partnerom Kampanii statuetki Kwiatu Kobiecości. Statuetkami uhonorowano Panią Annę Komorowską Małżonkę Prezydenta RP, Partnerów i Sponsorów Organizacji, Patronów merytorycznych oraz medialnych, którzy od wielu lat wspierają działania Organizacji.

Zobacz film: "#dziejesienazywo: Czy warto wykonywać badania profilaktyczne?"

To wyjątkowe wydarzenie poprowadziła Katarzyna Pakosińska, artystka kabaretowa, aktorka oraz Krzysztof Grzybowski dziennikarz Polskiego Radia 24 i TVP Kultura. Na zakończenie uroczystości wszyscy goście zostali zaproszeni na pyszny tort przygotowany przez markę Grycan – Lody od pokoleń.

Atrakcją tegorocznej Gali był występ Konin Gospel Choir i zespołu Holy Noiz, który wspólnie z wokalistką jazzową Anną Szarmach zaśpiewał m.in. utwory: Lovely Day, Schackles.

1. Misja Kampanii – Edukacja

Ogólnopolska Kampania Społeczna „Piękna bo Zdrowa” trwała od 7 stycznia do 3 lutego 2015 roku. W jej ramach ukazało się wiele artykułów merytorycznych w specjalistycznych czasopismach oraz na portalach internetowych, m.in. w serwisach: zdrowie.gazeta.pl, abczdrowie.pl, naszemiasto.pl, parenting.pl. Wszyscy podróżujący pociągami Spółki PKP Intercity mogli zaczerpnąć informacji na temat Kampanii w magazynie "W podróży". W szerzenie komunikatów bardzo czynnie włączyły się także blogerki i vlogerki.

Specjalnie na VI odsłonę Kampanii przygotowana przez Filipa Barankiewicza animacja multimedialna, emitowana była na nośnikach wizualnych MOVE MEDIA w sieci sklepów Tesco, na nośnikach wizualnych HealthTV w przychodniach medycznych w całej Polsce oraz w SKM Trójmiasto, a także na nośnikach wizualnych należących do Benefit TV w siłowniach w całym kraju oraz zamieszczono plakaty kampanii na nośnikach IDS Polska w przychodniach na terenie całej Polski.

W ramach VI edycji Kampanii „Piękna bo Zdrowa” rozdano aż 4000 kuponów na bezpłatne badania cytologiczne, które można zrealizować do 31.05.2015 roku w placówkach Centrum Medycznego Falck oraz Centrum Medycznego Polmed. To symboliczna liczba, gdyż każdego roku prawie 4000 Polek dowiaduje się, że ma raka szyjki macicy. Organizacja Kwiat Kobiecości już od kilku lat stara się zmienić te statystyki. Pamiętajmy, że im więcej kuponów, tym więcej przebadanych kobiet.

2. Niezwykły symbol Kampanii – Bransoletka Niezapominajka

Chcesz zostać Ambasadorką Kwiatu Kobiecości? Chcesz przypominać kobietom o badaniach cytologicznych w domu, miejscu pracy albo po prostu na ulicy? Nic trudnego!

Przyłącz się do nas. Noś codziennie bransoletkę Niezapominajkę, którą zdobi specjalnie zaprojektowany kwiat. Dzięki niej będziesz pamiętać o badaniach ginekologicznych. Zamów Niezapominajkę na stronie Kwiatu Kobiecości i podaruj sobie zdrowie!

Uroczysta Gala Finałowa była wyrazem podziękowania dla wszystkich osób i instytucji, które wsparły i zaangażowały się w działania prowadzone w ramach Kampanii. Bez Sponsorów, Partnerów, Patronów, Partnerów medialnych i merytorycznych niemożliwe byłoby przeprowadzenie tak szeroko zakrojonej edukacji i dotarcie do tak licznej grupy kobiet.

Laureaci statuetki Kwiatu Kobiecości:

  1. Pani Anna Komorowska Małżonka Prezydenta RP
  2. PZU
  3. TZMO SA Marka Bella
  4. Marka FM GROUP
  5. Falck Medycyna
  6. Teatr Kamienica
  7. Marka Grycan – Lody od pokoleń
  8. Jaga Hupało Born to Create and Create Team
  9. Polskie Towarzystwo Ginekologiczne
  10. Polskie Towarzystwo Ultrasonograficzne
  11. Dr n. med. Janusz Meder – Prezes Polskiej Unii Onkologii
  12. Polskie Towarzystwo Patologów
  13. Serwis naszemiasto.pl
  14. Grupa Wirtualna Polska

Dodatkowo podczas Gali Finałowej Kampanii „Piękna bo Zdrowa” Dyplomy Honorowych Ambasadorek otrzymały:

  1. Pani Joanna Rajpert-Kuźnicka Redaktor Naczelna dwutygodników Naj i Tina
  2. Pani Wanda Biernacka-Conrad Redaktor Naczelna miesięcznika Świat Kobiety
  3. Pani Olga Kozierowska Twórczyni Sukcesu Pisanego Szminką

W tym roku przyznano również podziękowania w ramce dla:

  1. Becton Dickinson Polska Sp. z o.o.
  2. GlaxoSmithKline
  3. Roche Diagnostics Polska
  4. marki TANTUM ROSA
  5. IDS Poland
  6. serwisu NAobcasach.pl
  7. Moich Smaków Życia i Kropki TV
  8. Wydawnictwa Warsaw Press
  9. Magazynu WESELE
  10. Wydawnictwa Media Planet

  

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!