Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (870 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Wnioski ze spotkania ekspertów podczas jubileuszowej Gali projektu Różowy Patrol powered by Gliss

Avatar placeholder
08.11.2024 13:24
Materiał sponsorowany przez Gliss
Spotkanie ekspertów podczas jubileuszowej Gali projektu Różowy Patrol powered by Gliss
Spotkanie ekspertów podczas jubileuszowej Gali projektu Różowy Patrol powered by Gliss

Choć w Polsce robimy wciąż zdecydowanie za mało w dziedzinie profilaktyki raka piersi, to Różowy Patrol ma ambicje, by wprowadzić realne zmiany w tym kluczowym obszarze.

Na początku października w Warszawie odbyło się spotkanie poświęcone profilaktyce raka piersi, podczas którego zaprezentowano raport Fundacji OnkoCafe-Razem Lepiej oraz podsumowano działania wspólnego projektu Fundacji i marki Gliss "Różowy Patrol". Spotkanie zgromadziło 71 ambasadorek projektu z całej Polski, a także ekspertów, którzy rozmawiali o profilaktyce raka piersi – nowotworze najczęściej występującym w naszym kraju u kobiet. Polska zmaga się z poważnym problemem. Na badania przesiewowe zgłasza się tylko 30% kobiet, podczas gdy kluczowe dla znaczącego spadku umieralności jest tu osiągnięcie poziomu 70%. Do takich statystyk przyczynia się m.in. przekonanie kobiet, że badanie nie jest im potrzebne, a także strach przed jego wykonaniem. Projekt Różowy Patrol działa od 2023 roku nad przełamywaniem tych barier i zmienia nasze podejście do zdrowia. Choć osiągnął już bardzo wiele, to równocześnie jest wciąż bardzo dużo do zrobienia na tym polu.

Polska jest jedynym europejskim krajem, w którym śmiertelność raka piersi rośnie. Poziom 70% zgłaszalności na badania jest kluczowy dla osiągnięcia spadku umieralności o ok. 20-30%. Tymczasem z raportu przeprowadzonego przez Fundację OnkoCafe-Razem Lepiej „Raport badawczy – profilaktyka raka piersi w Polsce 2024” wynika, że kobiety badają się niewystarczająco, a głównym powodem jest brak świadomości i strach. Wśród badanych kobiet w wieku 45-74 lata, aż 44,1% nigdy nie wykonywało mammografii, ponieważ nie czuły takiej potrzeby. Co więcej, ponad 10% badanych przyznało, że nigdy nie wykonało tego badania z powodu strachu, a prawie 10% uważało, że jest ono niebezpieczne dla zdrowia. Wyniki te wskazują na ogromną potrzebę prowadzenia działań edukacyjnych i pracy nad zmianą postaw i przekonań.

Gala Różowy Patrol powered by Gliss
Gala Różowy Patrol powered by Gliss (materiały partnera)

Zaledwie 60% ankietowanych wie, że może skorzystać z badań refundowanych przez NFZ, a niemal 25% nie wie zupełnie, jak to zrobić. Różowy Patrol powered by Gliss, który dociera do kobiet bezpośrednio, edukuje i zwiększa ich świadomość w tym zakresie, mając na celu poprawę tych statystyk w przyszłości. Kluczowa jest tutaj indywidualna komunikacja, co potwierdzają również wyniki badań. Ponad 70% kobiet, które otrzymały zaproszenie do badania SMS-em, zmotywowało się do skorzystania z tej formy profilaktyki.

Podczas konferencji Różowego Patrolu rozmawiano o wnioskach z raportu, o znaczeniu edukacji i bezpośredniego kontaktu z kobietami w działaniach na rzecz profilaktyki raka piersi, jak również o efektach projektu „Różowy Patrol powered by Gliss”. Wśród ekspertów znaleźli się Anna Kupiecka (Prezeska Fundacji OnkoCafe-Razem Lepiej), Dorota Korycińska (Prezeska Zarządu Ogólnopolskiej Federacji Onkologicznej), dr Magdalena Jodkiewicz (Przedstawicielka Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego), Adrianna Sobol (psychoonkolog), Krzysztof Jakubiak (dziennikarz zdrowotny) oraz Ambasadorki Różowego Patrolu. Spotkanie poprowadziła Joanna Górska.

Fundacja OnkoCafe-Razem Lepiej i marka Gliss już w 2023 roku rozpoczęły działania, które mają szansę przynieść realną zmianę i mogą pomóc uratować życie wielu kobiet. Różowy Patrol powered by Gliss to projekt, który ma na celu dotarcie do jak najszerszego grona kobiet z wiedzą nt. prawidłowej profilaktyki nowotworów piersi. Kluczową rolę odgrywają w nim Ambasadorki programu, które po specjalnym szkoleniu i uzyskaniu certyfikatu organizują spotkania, edukują i motywują do samobadania kobiety w każdym wieku, w całej Polsce. Zachęcają do korzystania z badań profilaktycznych i w razie wykrycia niepokojących zmian wspierają w dotarciu do odpowiednich placówek medycznych w różnych regionach Polski. Różowy Patrol skupia się na osobistych spotkaniach, rozmowach, wydarzeniach edukacyjnych, czyli na bezpośrednim dotarciu z niezbędną wiedzą i wsparciem od kobiet dla kobiet. Ambasadorki działają w lokalnych społecznościach, w których ludzie są sobie bliscy, znają się i razem z nimi działają na rzecz wspólnego celu. Ich aktywność sprawia, że coraz więcej Polek zyskuje szansę na wczesne wykrycie raka piersi i, co za tym idzie, całkowite wyleczenie. To właśnie głos Ambasadorek był niezwykle ważny w trakcie tego spotkania. Opowiadały one o swoich doświadczeniach zdrowotnych i o historiach związanych z działalnością w Różowym Patrolu powered by Gliss. Ambasadorką projektu jest również Małgorzata Rozenek-Majdan, która odbyła szkolenie i otrzymała certyfikat w kwietniu tego roku. O idei projektu, jego ambicjach, a także roli Liderek Różowych Patroli opowiadała Anna Kupiecka.

Gala Różowy Patrol powered by Gliss
Gala Różowy Patrol powered by Gliss (materiały partnera)
  • Wielu ekspertom, którzy zajmują się tematem profilaktyki raka piersi od lat, nie udało się osiągnąć oczekiwanych rezultatów w zwiększaniu świadomości na ten temat. Jednak czuję, że to, co robimy teraz razem z marką Gliss – w sposób zupełnie inny niż dotychczas – naprawdę zmienia sytuację. Kampanie są ważne, ale to bezpośredni kontakt z kobietami daje największe efekty. Ta potrzeba bezpośrednich działań wyszła też w badaniach. I to też jest innowacja Różowych Patroli. Kluczową cechą naszego podejścia jest bliskość i bezpośredniość. Spotykamy się z kobietami w terenie, dzielimy się wiedzą, szerzymy świadomość onkologiczną. To, że nasze ambasadorki są wiarygodne i autentyczne, ma ogromne znaczenie – one potrafią przenosić góry i zmieniać świat. Jest wiele strachu, ale nie możemy się poddawać. Budujemy świadomość i dodajemy odwagi, pokazując, że raka piersi można wyleczyć. Wierzę głęboko, że już teraz zmieniamy Polskę, a przez kolejne lata zmienimy całkowicie podejście kobiet do profilaktyki – podsumowała Anna Kupiecka, Prezes Fundacji OnkoCafe-Razem Lepiej.

Dzięki tej inicjatywie w Polsce powstały już 63 kluby Ambasadorek, z czego 28 z nich uruchomiono w ciągu ostatniego roku dzięki wsparciu marki z portfolio Henkla - Gliss. W tym samym czasie przeszkolono ponad 178 Ambasadorek (od początku projektu jest to ponad 300 kobiet), docierając bezpośrednio do ponad 15 000 osób i zwiększając świadomość na temat profilaktyki raka piersi. Nie byłoby to możliwe, gdyby nie zaangażowanie partnera, dzięki któremu powstają nowe kluby, zapewnione zostają niezbędne środki na ich funkcjonowanie, a także zwiększa się dostęp do informacji na temat profilaktyki raka piersi, dzięki kampaniom w mediach oraz materiałom informacyjnym, w które Gliss wyposaża kluby. Mimo tych działań w Polsce jest wciąż silna potrzeba edukacji.

Spotkanie zakończyło się apelem o większą mobilizację w zakresie profilaktyki raka piersi oraz o konieczność prowadzenia działań informacyjnych i edukacyjnych, które pomogą kobietom zrozumieć, jak ważne są regularne badania przesiewowe, nawet jeśli brak jest odczuwalnych objawów.

  • Profilaktyka nie jest po to, żeby szukać choroby nowotworowej - jest po to, by utwierdzać nas w przekonaniu, że z naszym zdrowiem wszystko jest w porządku. To inwestycja, która daje nam szansę na spełnianie marzeń, rozwijanie skrzydeł i pełne działanie. Uczmy się zdrowego egoizmu, dbania o siebie, bo nikt nie zrobi tego za nas. Ważne jest, aby komunikować, że mamy dostęp do skutecznych narzędzi leczenia, a nie tylko koncentrować się na dramatycznych sytuacjach. Bardzo gratuluję tego projektu Fundacji oraz marce Gliss, ponieważ on odpowiada właśnie na te wszystkie potrzeby – podkreślała Adrianna Sobol, psychoonkolog.

Wydarzenie zostało objęte Patronatami: Honorowym Patronatem Prezydenta m.st. Warszawy; Patronatem Ogólnopolskiej Federacji Onkologicznej; Patronatem Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego (NIZP – PZH – PIB) oraz Patronatem Rzecznika Praw Pacjenta.

Nie czekaj na wizytę u lekarza. Skorzystaj z konsultacji u specjalistów z całej Polski już dziś na abcZdrowie Znajdź lekarza.

Materiał sponsorowany przez Gliss
Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze