Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (874 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Wpadnij na przegląd do ginekologa!

Avatar placeholder
30.01.2017 12:43
Wpadnij na przegląd do ginekologa!
Wpadnij na przegląd do ginekologa!

Czy Twój samochód każdego roku przechodzi gruntowny przegląd u mechanika? Na pewno tak! Bez dokładnego sprawdzenia wszystkich części, uzupełnienia niedoskonałości – daleko nie zajedzie… A Ty pamiętasz o wizycie u ginekologa i regularnie wykonujesz cytologię? Wpadasz na przegląd do swojego ginekologa na komplet profilaktycznych badań? Zabierz swoje przyjaciółki, mamę, siostrę na przegląd, namów je do zrobienia badań, ciesz się życiem i wybierz się w najpiękniejszą podróż swojego życia – po zdrowie!

21 stycznia 2017 roku, po raz ósmy, wystartowała Ogólnopolska Kampania Społeczna „Piękna bo Zdrowa”, zainicjowana przez Ogólnopolską Organizację Kwiat Kobiecości. Celem akcji jest zwiększenie świadomości kobiet na temat profilaktycznych badań ginekologicznych. W tegoroczną odsłonę akcji zaangażowały się znane i lubiane gwiazdy: Katarzyna Żak, Anita Sokołowska, Paulina Chruściel, Anna Kalczyńska a także Ida Karpińska, prezes i założycielka Ogólnopolskiej Organizacji Kwiat Kobiecości. W sesji zdjęciowej do materiałów promocyjnych kampanii wziął udział dr n. med. Andrzej Nowakowski – specjalista w zakresie położnictwa i ginekologii oraz ginekologii onkologicznej. Zwraca on uwagę na szczoteczkę cytologiczną, niezbędną do poprawnego badania ginekologicznego.

Tegoroczne hasło kampanii „Wpadnij na przegląd do ginekologa” jest nawiązaniem do koncepcji przeglądu samochodowego. Skoro dbamy o swoje bezpieczeństwo, robiąc coroczny przegląd, to powinnyśmy zadbać również o siebie i nasze życie. Dlatego Kwiat Kobiecości wraz z marką Fiat 500 cabrio, chcąc podkreślić ideę corocznych przeglądów samochodów, zachęca także do regularnych badań ginekologicznych. Na plakacie kampanii oraz w spocie, ambasadorki udają się stylowym Fiatem 500 cabrio na przegląd do ginekologa. Gwiazdy, zaangażowane w tegoroczną odsłonę, zgodnie potwierdzają, że w natłoku codziennych zadań, każda świadoma kobieta obowiązkowo powinna znaleźć raz w roku 5 minut na badania ginekologiczne.

Zobacz film: "Dlaczego warto wykonywać badania profilaktyczne?"

„To już 8. odsłona kampanii fundacji Kwiat Kobiecości poświęcona profilaktyce raka szyjki macicy. Niezwykle podstępna choroba, ale całkowicie wyleczalna, jeśli ją w porę wykryjemy. My kobiety mamy naprawdę dużo zajęć. Jesteśmy matkami, żonami, spełniamy się zawodowo, ale zapominamy często o tym, co jest najważniejsze. 5 minut w ciągu 12 miesięcy, to naprawdę nie jest dużo, żeby umówić się na randkę ze swoim dobrym, sprawdzonym lekarzem ginekologiem - mówi Anna Kalczyńska, dziennikarka, tegoroczna ambasadorka kampanii.

1. Uroczysta inauguracja kampanii „Piękna bo Zdrowa”. Rekordowy wynik w Warszawie!

Tegoroczna odsłona kampanii miała wyjątkowy start. Aż 308 kobiet skorzystało z darmowego badania cytologicznego, dzięki uprzejmości Bydgoskiego Centrum Onkologicznego, który specjalnie na ten weekend wypożyczył cytobus. Profesjonalna kadra centrum medycznego POLMED od rana do wieczora, nieprzerwanie, pobierała kobietom cytologię. Dzięki wsparciu Miasta Stołecznego Warszawa w dniach inauguracji kampanii Pałac Kultury i Nauki podświetlony został na czerwono – to kolor przewodni raka szyjki macicy w Polsce.

Nieprzypadkowo akcja odbyła się właśnie w tych dniach, ponieważ 22 stycznia rozpoczął się Europejski Tydzień Profilaktyki Raka Szyjki Macicy. W tym samym czasie warszawska Kinoteka, razem z Kwiatem Kobiecości, zaprosiła kobiety do specjalnie zaaranżowanego miasteczka ze stoiskami Partnerów kampanii, gdzie mogła zasięgnąć rad specjalistów z dziedziny ginekologii i ginekologii onkologicznej, zadbać o swoją urodę i wziąć udział w konkursach. Ponadto przed każdym seansem filmowym został wyemitowany spot kampanii.

2. Regularność badań profilaktycznych – kluczem do świadomego życia.

Jak wynika z tegorocznych badań zrealizowanych w ramach kampanii „Piękna bo Zdrowa” na zlecenie Ogólnopolskiej Organizacji „Kwiat Kobiecości” przez IQS, kobiety mają wysoką świadomość konieczności wykonywania badań cytologicznych, ale nadal zbyt okazjonalnie je wykonują. Co trzecia Polka wykonuje je rzadziej niż raz na dwa lata. Z sondażu wynika, że 82% Polek co najmniej raz wykonywało badanie cytologiczne.

Cytologię mają za sobą niemal wszystkie Polki, które ukończyły 30 lat - 96%, natomiast 74% to kobiety w wieku 20-29 lat. Najrzadziej badanie cytologiczne wykonują nastolatki w wieku 15-19 lat (16%). Jak dodaje Marta Rybicka, liderka projektu badawczego z firmy IQS: „Blisko 1/5 Polek nie wykonała w swoim życiu ani jednego badania cytologicznego i jest to silnie skorelowane z młodym wiekiem badanych”.

76% kobiet w wieku 20-39 lat wykonuje cytologię regularnie, co najmniej raz na 2 lata. Po 40 roku życia częstotliwość wykonywania cytologii maleje. Regularnie w tym wieku bada się tylko 60% kobiet. To bardzo niepokojące dane, tym bardziej, iż świadomość profilaktyczna w dalszym ciągu jest bardzo duża. Kobiety odkładają wizyty ginekologiczne na „wieczne potem”, zwyczajnie zapominając, że powinny być one priorytetowe i odwiedziny u specjalisty powinny na stałe wpisać do kalendarza kobiecych „przeglądów”, jak wizyta u kosmetyczki czy spotkanie z koleżanką.

Mamy, które rzadko odwiedzają ginekologa nie są dobrym przykładem dla swoich córek i wnuczek. Podobnie jak w wielu przypadkach nowotworowych, rak szyjki macicy daje zdecydowane objawy dopiero w zaawansowanym stadium. Tylko regularne badania ginekologiczne mogą pomóc we wczesnym wykryciu problemu. Dlatego tegoroczna odsłona kampanii „Piękna bo Zdrowa”, przekonuje, aby nie odkładać badań na później i wpadać z przyjaciółkami nie tylko do znajomych ale i do ginekologa również!

3. Rak szyjki macicy. Co to za nowotwór?

Rak szyjki macicy to jeden z najczęstszych nowotworów złośliwych u kobiet. Czynnikiem inicjującym rozwój tego nowotworu jest przewlekłe zakażenie wirusem brodawczaka ludzkiego (HPV) o wysokim potencjale rakotwórczym przenoszonym drogą płciową. Szacuje się, że około 60% populacji światowej miało kontakt z tym wirusem. Raka szyjki macicy poprzedza stan przednowotworowy określany jako śródnabłonkowa neoplazja szyjki macicy.

Do wczesnych objawów nowotworu należą nieregularne krwawienia miesiączkowe (u kobiet z regularnymi cyklami), krwawienia samoistne, obfite upławy, ból podbrzusza, ból podczas stosunku. Wirus HPV przenoszony jest drogą płciową lub przez bezpośredni kontakt ze skórą osoby zakażonej. U większości chorych, niezależnie od typu serologicznego, infekcja HPV ustępuje samoistnie w okresie od 6 miesięcy do 2 lat, w zależności od stopnia zaburzenia fizjologicznej odporności i gotowości układu immunologicznego do zwalczenia wirusa.

Najbardziej narażonymi kobietami na ten typ nowotworu są kobiety, które m.in. mają zaburzoną odporność, nieprawidłową mikroflorę pochwy. Nowotwór może pojawić się kiedy mamy do czynienia z nieleczoną nadżerką i wynikającymi z tego powodu stanami zapalnymi. U kobiet palących, częściej stwierdza się zagrożenie rakiem szyjki macicy.

4. Idealna profilaktyka w przypadku raka szyjki macicy.

Umieralność z powodu raka szyjki macicy jest w dalszym ciągu bardzo duża. Każdego roku na ten nowotwór umiera 1669 kobiet. Dlatego tak ogromne znaczenie ma profilaktyka. Cytologia jest badaniem, które pozwala wykryć nowotwór w początkowej jego fazie, co z kolei warunkuje jego całkowite wyleczenie. Polega na mikroskopowej ocenie komórek pobranych specjalną szczoteczką z szyjki macicy. Dzięki temu można zdiagnozować nawet niewielkie nieprawidłowości zachodzące w szyjce macicy.

5. Prawidłowe badanie cytologiczne – jak się do niego przygotować.

Prawidłowe badanie cytologiczne najlepiej przeprowadzić około siedmiu dni po zakończonym krwawieniu miesięcznym. Dzień przed badaniem nie należy współżyć i nie zakładać żadnych globulek dopochwowo. Wynik powinien być pobrany specjalną szczoteczką. Najlepsza do tego celu jest szczoteczka firmy Rovers® Cervex-Brush®. Dzięki unikalnemu projektowi firmy ROVERS, przy użyciu tylko jednego przyrządu, możliwe stało się uzyskanie jednocześnie komórek gruczołowych kanału szyjki macicy, komórek nabłonka płaskiego szyjki, jak również komórek ze strefy transformacji.

Użycie takiej szczoteczki zalecane jest w standaryzacji badań profilaktycznych na raka szyjki macicy.Wynik cytologii powinien być oceniany przez dwóch doświadczonych cytologów podlegających okresowej weryfikacji nadzoru medycznego i opisany według najnowszych standardów i wytycznych. Pamiętajmy, że badanie cytologiczne nie zapobiega zakażeniu wirusem HPV, ale pomaga wykryć wczesne oznaki choroby.

6. Test HPV skuteczną metodą profilaktyczną

Kolejnym badaniem profilaktycznym jest test na obecność DNA wirusa HPV. Test HPV wykrywa, zależnie od rodzaju, obecność materiału genetycznego – od dwóch do trzydziestu siedmiu genotypów wirusa brodawczaka ludzkiego. Obecnie znanych jest przeszło 120 typów wirusa HPV. Wirusy te można podzielić na dwie grupy:  wirusy niskoonkogenne (niskiego ryzyka): wśród nich najczęstsze to HPV typ: 6, 11, wirusy wysokoonkogenne (wysokiego ryzyka): wśród nich najczęstsze to HPV typ: 16, 18, 31, 33, 35, 39, 45, 51, 52, 56, 58 i 59.

Nie istnieje 100% metoda wyleczenia zakażenia wirusem HPV, jednak wykonanie testu pozwoli na podjęcie odpowiedniej profilaktyki zapobiegającej rozwojowi raka szyjki macicy. Warto pamiętać, że badanie to nie różni się od badania cytologicznego. Wystarczy jedno pobranie materiału do obu badań. Należy jednak zwrócić uwagę, że warunkiem powodzenia badań przesiewowych jest regularne wykonywanie badań, na które powinnyśmy „wpaść” przynajmniej raz do roku.

7. 4 700 bezpłatnych cytologii!

Podobnie jak w ubiegłym roku, tegoroczna kampania to szansa dla tysięcy kobiet na szybkie i profesjonalne badanie cytologiczne. W ramach VIII edycji kampanii „Piękna bo Zdrowa” mamy do przekazania, aż 4 700 kuponów na badanie cytologiczne oraz vouchery z 30% zniżką na konsultację ginekologiczną, HPV met. PCR, USG ginekologiczne, USG piersi. Można będzie je zrealizować w placówkach medycznych firmy POLMED w całej Polsce. Konkursowe kupony na badania będą zamieszczone w magazynach wydawnictwa Bauer (Tina nr. 2/2017, Kobieta i Życie nr. 3/2017, Świat Kobiety nr. 3/2017, Naj nr. 4/2017, Olivia nr. 4/2017) oraz na portalu poradnikzdrowie.pl i mjakmama.pl.

8. Przyjaciele i Partnerzy organizacji.

Milionowe zasięgi kampanii „Piękna bo Zdrowa” nie byłyby możliwe do zrealizowania, gdyby nie wsparcie sponsorów i partnerów: Aflofarm – marka Iladian, TZMO SA - marka Bella, Boehringer Ingelheim, FCA Poland - producent Fiata 500 cabrio, Deichmann, marka Paese, Klinika Kobiet Medifem, Nutricia Żywienie Medyczne – producent Nutridrinków, firmy Rovers, firmy Sylveco oraz partnera medycznego POLMED. Stroje dla ambasadorek kampanii przygotowała firma Mohito, a zdjęcia wykonał znany fotograf gwiazd - Jacek Poremba.

Sesja zdjęciowa odbyła się w Studio Tęcza. Kampanię „Piękna bo Zdrowa” wspierają również Jaga Hupało Born to Create. Patronat merytoryczny nad kampanią objęli: NFZ, Polskie Towarzystwo Ginekologiczne, Polskie Towarzystwo Ultrasonograficzne, Polska Unia Onkologii, Polskie Towarzystwo Onkologii Klinicznej. Specjalnie na potrzeby kampanii badania społeczne przygotowała firma badawcza IQS. Spot reklamowy kampanii został przygotowany przez dom produkcyjny SlowArt, przy współpracy z Warszawską Szkołą Reklamy.

Skorzystaj z usług medycznych bez kolejek. Umów wizytę u specjalisty z e-receptą i e-zwolnieniem lub badanie na abcZdrowie Znajdź lekarza.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze