4 rodzaje warzyw, przez które tyjesz

spis treści
rozwiń

Chociaż często mówi się, że warzywa i owoce w diecie to najlepsza recepta na szczupłą sylwetkę, niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, że niektóre z nich mogą nie sprzyjać skutecznemu odchudzaniu. Zdradzamy, jakich rodzajów warzyw należy unikać, by nie narazić się na dodatkowe kilogramy.

Mało atrakcyjne, ale bardzo zdrowe warzywa
Mało atrakcyjne, ale bardzo zdrowe warzywa [6 zdjęć]

Chociaż nie wyglądają zbyt atrakcyjnie, buraki są bardzo korzystne dla zdrowia. Zawierają żelazo, błonnik...

zobacz galerię

1. Warzywna tempura

Warzywa panierowane w mące i smażone na oleju tracą ogromną ilość cennych wartości odżywczych. Co więcej, serwując takie danie, przy okazji fundujemy sobie sporą porcję kalorii. Zamiast zajadać się warzywami w panierce, postawmy na o wiele zdrowsze blanszowanie. Dla przykładu – jedna porcja panierowanej fasoli dostarcza 230 kalorii i 11 g tłuszczu. Ta sama ilość fasoli parzonej gorącą wodą to tylko 23 kalorie i 0 g tłuszczu. Należy jedak pamiętać, że niewielki jego dodatek do większości warzyw jest potrzebny ze względu na większą przyswajalność witamin, takich jak A, D, E, K, które są rozpuszczalne w tłuszczach. Dobrze jest więc dodawać do warzyw odrobinę oleju lnianego, czy oliwy z oliwek (na surowo).

Zobacz film: "Jedz to, co kochasz i chudnij"

2. Warzywne frytki

Frytki warzywne, nawet jeżeli przyrządzone są ze zdrowych produktów, mogą negatywnie wpłynąć na wagę
Frytki warzywne, nawet jeżeli przyrządzone są ze zdrowych produktów, mogą negatywnie wpłynąć na wagę (Zdjęcie frytek / Shutterstock)

Popularność wegetariańskich frytek stanowi najlepszy dowód na to, że czasem bardzo łatwo wpadamy w sidła zastawione przez producentów żywności. Spróbujmy spojrzeć na tę kwestię racjonalnie: skoro frytki przygotowane z ziemniaków, które przecież także zaliczają się do warzyw, są niezdrowe i staramy się ich unikać, to dlaczego inne warzywo przygotowywane w taki sam sposób, miałoby być dla naszej sylwetki mniej szkodliwe? Dotyczy to także frytek przygotowanych ze słodkich ziemniaków, które nie do końca słusznie uchodzą za mniej kaloryczną alternatywę dla tradycyjnych. Warzywa na diecie nie powinny być po prostu smażone w głębokim oleju.

3. Koktajle warzywne

Starając się, aby zdrowe warzywa podane były w bardziej atrakcyjny sposób, często sięgamy po przygotowane z nich koktajle. Zanim jednak wybierzemy ze sklepowej półki zielone smoothies, dokładnie zapoznajmy się z umieszczoną na opakowaniu etykietą. W niektórych z nich znajdują się bowiem duże ilości cukrów, które z pewnością nie pomogą nam zgubić zbędnych kilogramów.

Najlepszym wyjściem jest przygotowanie takich napojów w domu – wybierzmy warzywa ekologiczne, w które możemy zaopatrzyć się w wielu sklepach ze zdrową żywnością czy na bazarach, i cieszmy się orzeźwiającym smakiem naprawdę niskokalorycznego napoju. Podobnie sprawa wygląda w przypadku soków warzywnych, po które tak chętnie sięgamy, próbując wspomóc proces odchudzania.

4. Warzywne dipy

Przygotowując warzywny dip, zamiast śmietany użyjmy jogurtu greckiego – skutecznie zmniejszymy w ten sposób jego kaloryczność
Przygotowując warzywny dip, zamiast śmietany użyjmy jogurtu greckiego – skutecznie zmniejszymy w ten sposób jego kaloryczność (Zdjęcie dipu / Shutterstock)

Niezależnie od tego, czy przygotowane ze szparagów czy szpinaku, zielone, śmietanowe dipy także nie służą naszej sylwetce. Zamiast kupować gotowy, kaloryczny sos, w którym ilość warzyw jest bardzo często jedynie śladowa, spróbujmy zrobić go sami. Wystarczy ogórek, pomidor, papryka lub inne ulubione warzywa, odrobina jogurtu greckiego, nieco przypraw do smaku i gotowe!

Zamiast szukać odpowiedzi na pytanie: „Co jeść, żeby nie przytyć?”, zastanówmy się, z czego zrezygnować, aby odchudzić swoje menu. Odstawienie warzyw jedzonych w postaci, jak przedstawione powyżej, z pewnością pomoże nam zgubić zbędne kilogramy.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!