Bułka - kalorie, rodzaje, jak spalić kalorie

Ile kalorii zawiera jedna bułka? Zapewne przynajmniej raz lub dwa razy dziennie sięgamy po pieczywo w postaci chleba lub bułek, szczególnie często jednak wybieramy te drugie. Bułka daje nam większe poczucie sytości i sprawia, że nasze śniadanie wydaje się pełniejsze i wystarczy na dłużej. Jednak ile kalorii zawiera bułka i inne pieczywo? Bułka jakiego rodzaju jest dla nas najlepsza?

1. Bułka - kalorie

Najczęściej spożywanym rodzajem bułki jest bułka pszenna, wyrabiana z drobno zmielonej, białej mąki pszennej. Produkty wyrabiane z mąki pszennej drobno zmielonej charakteryzują się wysokim indeksem glikemicznym, co oznacza, że nasz organizm bardzo szybko przetwarza węglowodany zawarte w produkcie.

Bułka pszenna waży około 90-100 gramów. Taka bułka może zawierać nawet aż 270 kalorii! Będąc na diecie odchudzającej lub próbując ograniczyć spożycie kalorii i węglowodanów powinniśmy zdecydowanie ograniczyć spożywanie bułek lub zmienić ich rodzaj na wytwarzany z innej mąki.

Z kolei bułka z mąki pełnoziarnistej dostarczy naszemu organizmowi mniej kalorii, ale także więcej błonnika i innych składników odżywczych. Błonnik, który zawiera bułka pełnoziarnista, zalecany jest osobom na diecie odchudzającej, ponieważ wspomaga on perystaltykę jelit i poprawia przemianę materii.

Oprócz tego, bułka pełnoziarnista ma dużo niższy indeks glikemiczny. W efekcie bułka pełnoziarnista nie powoduje gwałtownego wzrostu poziomu cukru we krwi i jest mniej szkodliwa dla cukrzyków.

Pieczywo, które możesz jeść na diecie
Pieczywo, które możesz jeść na diecie [10 zdjęć]

Miłośnicy chleba często cierpią na dietach odchudzających, gdyż często zalecają one całkowitą redukcję...

zobacz galerię

2. Bułka - rodzaje

Popularna bułka pszenna to tylko jeden typ bułki. W sklepach znaleźć możemy różne inne rodzaje pieczywa. Bułka bagietka zazwyczaj również wyrabiana jest z pszenicy i zawiera około 220 kalorii na 100 gramów. Powinniśmy jednak wystrzegać się niezwykle kalorycznych bagietek z dodatkiem masła czosnkowego, ponieważ zawierają one oszałamiające 600 kalorii na sto gramów.

Oprócz tego, powinniśmy zastanowić się przy kupowaniu bułek i pieczywa typu fitness. Bułka fitness zazwyczaj jest pełnoziarnista, jednak dodaje się do nich często ziarna oraz orzechy, przez co ich wartość kaloryczna wzrasta, czasem niemal dwukrotnie.

Bułka fitness zawiera jednak kalorie zdrowe i przydatne dla osób prowadzących zdrowy tryb życia. Takie osoby z pewnością wykorzystają bogactwo kalorii i minerałów zawartych w samym pieczywie oraz ziarna, które zawiera bułka.

Zobacz też:

3. Bułka - jak spalić kalorie

Bułka jest dosyć kalorycznym pokarmem, jeśli jednak chcemy ograniczyć nieco kaloryczność naszego śniadania, ponieważ najczęściej właśnie na śniadanie sięgamy po pieczywo, nasze kanapki możemy zastąpić chlebem.

Kromka chleba ma zazwyczaj niższą wagę niż jedna bułka, co przekłada się na niższą wartość kaloryczną. Oprócz tego, na rynku dostępnych jest wiele rodzajów chleba, które nie mają swojego odpowiednika w bułkach.

Aby spalić jedną bułkę pszenną, czyli około 270 kalorii, powinniśmy biegać w szybkim tempie przez 16 minut, wykonywać dość intensywny trening pływacki przez 23 minuty lub jeździć na rowerze przez 34 minut. Spacerowanie pozwalające na to, aby jedna bułka pszenna została spalona, zajmie nam aż jedną godzinę i sześć minut.

spis treści
rozwiń

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.