Czy warto szczepić się na grypę?

Każdego roku na całym świecie, armia farmaceutów i lekarzy, na czele z mediami, ostrzega społeczeństwo przed sezonową grypą. 100 proc. efektów, 0 proc. ryzyka – właśnie w taki sposób wiele źródeł przedstawia szczepionki, dzięki którym chronimy swoje zdrowie i nie narażamy innych na zachorowanie.

Wszystkie pozytywne wizje szczepień prezentowane w reklamach sprawiają, że jesteśmy skłonni uwierzyć jedynie w pozytywy szczepionek, nie myśląc o ich negatywnych skutkach. Mimo licznych doniesień, które ujawniają długą listę toksycznych działań związanych ze szczepionką przeciw grypie, niewiele z nich jest ukazywana opinii publicznej.

Szczepionki zawierają wiele toksycznych składników, takich jak MSG (glutaminian sodu), tiomersal (rtęć), formaldehyd (metanal) i wiele innych szkodliwych substancji chemicznych, które niepotrzebnie osłabiają nasze naturalne mechanizmy obronne.

Zobacz film: "#dziejesienazywo: Dlaczego warto robić screening?"

1. Zaufaj swojemu organizmowi

Specjaliści uważają, że faktycznie szczepionki są potrzebne osobom, które mają obniżoną odporność. W takich przypadkach szczepionka pozwala na zbudowanie odpowiednich przeciwciał w walce z chorobą. Z drugiej strony, jednostki z silnym układem odpornościowym, mogą naturalnie zwalczyć grypę bez stosowania szczepionki.

Trzeba pamiętać również o tym, że na układ odpornościowy człowieka ma wpływ wiele czynników, m.in. długotrwały stres, brak aktywności fizycznej, nieodpowiednie żywienie, dieta uboga w witaminy, a nawet niewysypianie się.

Naukowy otwarcie mówią również o tym, że szczepionki przeciwko grypie są wytwarzane ze szczepów choroby z roku poprzedniego, co oznacza, że nie musi ona chronić przed tegorocznym szczepem grypy.

2. Jak zapobiec grypie bez szczepienia?

szczepionka przeciwko grypie/ pinterest
szczepionka przeciwko grypie/ pinterest

Zamiast szczepionki, możemy zacząć polegać na naturalnych sposobach wzmacniających organizm, które w konsekwencji nie obniżają naszej odporności i nie zwiększają podatności na infekcje. By zapobiec grypie, warto pamiętać o aktywności fizycznej: spacerach lub bieganiu, a także odpowiednio długim śnie.

Doładuj się także witaminą C, która jest zaliczana do grupy antyoksydantów, inaczej nazywanych przeciwutleniaczami. Są to związki usuwające z organizmu człowieka nadmiar wolnych rodników.

Antyoksydanty zawarte w witaminie C wzmacniają układ odpornościowy i zapobiegają zakażeniom, a także znacząco zmniejszają nasilenie i czas trwania infekcji przeziębienia lub grypy. W momencie niedoboru antyoksydantów przedłużający się stres oksydacyjny może przyczynić się do rozwoju wielu chorób.

Jak można odróżnić grypę od przeziębienia?
Jak można odróżnić grypę od przeziębienia? [8 zdjęć]

To bardzo istotne, aby odróżnić przeziębienie od grypy ponieważ w przypadku tej drugiej infekcji skuteczne...

zobacz galerię

Wiele współczesnych chorób jest spowodowanych przewlekłymi stanami zapalnymi, które sprawiają, że ochrona przed przeziębieniem lub grypą staje się znacznie trudniejsza. Warto co jakiś czas przebadać sobie OB, czyli Odczyn Biernackiego, którego wzrost może sygnalizować m.in. przewlekłe infekcje, a także ostre i przelekłe stany zapalne .

Stres jest jednym z głównych sprawców zaatakowanego lub osłabionego układu odpornościowego. Warto nauczyć się radzenia sobie z negatywnymi emocjami i kontrolować poziomu stresu. To najpotężniejsze rzeczy jakie możemy zrobić, aby zapobiegać i zwalczać wszelkie choroby, zachować silny układ odpornościowy i zdrowe ciało. By zwalczyć stres można regularnie ćwiczyć, zdrowo się odżywiać, relaksować się i wypoczywać.

Niektóre produkty - takie jak cukier - mogą obniżyć funkcję immunologiczne organizmu nawet od 40 do 50 proc. w ciągu 24 godzin. Niestety skutki spadku odporności są długotrwałe. Badania wykazują, że 100 gramów glukozy, fruktozy, czy sacharozy, hamuje naturalną zdolność białych krwinek do niszczenia szkodliwych mikroorganizmów, które są obce dla ciała, przez co stajemy się bardziej podatni na choroby.

W celu zapobiegania chorobom lekarze proponują ograniczenie spożywania takiej żywności, jak nabiał, pszenica i cukry. Zaleca się natomiast włączenie do swojej diety świeżych organicznych warzyw, imbiru, napoju z pędów młodej pszenicy/jęczmienia, czy soku z malin lub czarnego bzu.

 

To musisz wiedzieć


 


 

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.