Kotlety sojowe

Takie kotlety to samo zdrowie. Są źródłem cennego białka pochodzenia roślinnego zawartego w ziarnach soi. Soja zawiera też nienasycone kwasy tłuszczowe, witaminy z grupy B, potas, żelazo, magnez, fosfor i wapń. Regularnie spożywana obniża poziom złego cholesterolu nawet o 20 procent, jest zatem polecana w profilaktyce i leczeniu miażdżycy oraz chorób serca.

Składniki

Zobacz film: "Jak zdrowo jeść i tracić na wadze?"

  • 1 szklanka soi,

  • 1 cebula,

  • 2 ziemniaki,

  • 2 ząbki czosnku,
  • 1 jajko,

  • majeranek,

  • sos sojowy,

  • otręby pszenne,

  • kminek, bazylia,

  • olej,

  • ziarna sezamu,

  • sól i pieprz do smaku.



Sposób przygotowania

Soję wypłukać i namoczyć na 8-12 godzin. Odcedzić i ugotować w świeżej wodzie do miękkości. Odcedzić i zmielić wraz z ugotowanymi ziemniakami. Dołożyć drobno posiekaną i podduszoną na oleju cebulę, jajko oraz sól i przyprawy. Gdyby masa była za rzadka, dodać trochę zarodków lub otrąb pszennych. Formować nieduże kotleciki i obtaczać w otrębach, sezamie lub bułce tartej.

Wartość odżywcza 1 porcji:
Kalorie 325,60 kcal
Białko 24,72 g
Tłuszcz 15,05 g
Cholesterol 90,00 mg
Węglowodany 36,43 g
Błonnik 13,77 g
Witamina C 10,05 mg
Witamina A 70,75 µg

Komentarz

Obecne w ziarnach soi fitoestrogeny czynią ją sprzymierzeńcem kobiet - łagodzą nieprzyjemne objawy menopauzy oraz zapobiegają nowotworom piersi. Sezam, otręby i zarodki pszenne to źródło cennego błonnika wspomagającego perystaltykę jelit. Dodatek ziół – czosnku, bazylii, kminku, majeranku oraz cebuli nie tylko korzystnie wpływa na układ trawienny, ale co ważne pozwala ograniczyć spożycie szkodliwej soli i odkryć nowe, nieznane smaki. Danie idealne nie tylko dla wegetarian.

Komentarze
zapytaj lekarza

za darmo

  • Odpowiedź w 24 godziny
  • Bez żadnych opłat
  • Lekarze, psychologowie, dietetycy

lekarzy jest teraz online

0/500

Dania z warzyw
najnowsze pytania

Dyskusje na forum

Artykuły Dania z warzyw
Dania z warzyw

Jak sprawić, by warzywa smakowały lepiej?

Jak sprawić, by warzywa smakowały lepiej?

Najlepszy sposób na zdrowie Jeśli chcesz żyć zdrowo, należy jeść 7 porcji warzyw dziennie według najnowszych badań. Jak najlepiej spożywać większe (...) ilości warzyw? Sprawić, aby smakowały wyśmienicie! Jeśli jesz groszek,...

Dania z warzyw

Danie z brokułami

Danie z brokułami

Brokuły z orzechami piniowymi to ciekawe i bardzo dietetyczne połączenie. To idealny pomysł na dodatek do dania głównego.

Dania z warzyw

Pieczone warzywa

Pieczone warzywa

Warzywa z rusztu w ostrej przyprawie - to naprawdę smaczne!

Dania z warzyw

Zapiekana cebula

Zapiekana cebula

Wszyscy znamy wartość odżywczą cebuli i jej wpływ na nasz organizm i nasze zdrowie. Czasem jednak można poeksperymentować i przyrządzić cebulę inaczej - na przykład w formie pysznej zapiekanki.

Dania z warzyw

Nicejskie ratatouille

Nicejskie ratatouille

Ratatouille to potrawa, którą szczycą się Francuzi od niepamiętnych czasów. Podstawą tego dietetycznego, zdrowego dania są wyśmienicie doprawione i miękkie warzywa.

Dania z warzyw

Szaszłyki warzywne

Szaszłyki warzywne

Szaszłyczki warzywne to wspaniały i zdrowy pomysł na przystawkę lub lekką przekąskę.

Dania z warzyw

Risotto po indyjsku

Risotto po indyjsku

Typowa włoska potrawa w indyjskiej odsłonie. To, co najbardziej charakteryzuje danie, to wyśmienite przyprawy i idealny dobór składników.

Dania z warzyw

Jajka i tofu w sałatce

Jajka i tofu w sałatce

Orientalne tofu i swojskie jajka mogą stworzyć udane połączenie w ciekawym przepisie na sałatkę.