Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (870 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Kreskówki mają zły wpływ na dzieci!

Avatar placeholder
05.07.2020 11:00
Kreskówki mają zły wpływ na dzieci!
Kreskówki mają zły wpływ na dzieci! (Shutterstock)

Jak ważne dla obecnego i przyszłego zdrowia dzieci jest prawidłowe odżywianie, wie chyba każdy rodzic. Większość z nich, tych bardziej odpowiedzialnych, stara się świadomie układać dietę maluchów i przekonywać je do spożywania urozmaiconych, wartościowych posiłków. Rodzice mają jednak w tym zakresie bardzo poważnego przeciwnika. Są nim... kreskówki.

spis treści

1. Dla malucha świat bajki jest realny

Małe dzieci miewają duży problem z rozróżnieniem fikcji od rzeczywistości. Nawet kiedy już nieco podrosną, nadal brakuje im dużej dozy krytycyzmu w podchodzeniu do tego, co zobaczą na ekranie telewizora. Dlatego, między innymi, w niektórych kreskówkach pojawia się wpleciony w fabułę komunikat: „nie próbujcie robić tego w domu!”. Niestety jednak, takiej informacji nie znajdziemy w bajkach i filmach podczas scen, w których bohaterowie nieszczególnie zdrowo się odżywiają. Wprost przeciwnie: ponieważ dziecko – bardzo młody i niedoświadczony konsument, jest podatne na manipulację – często to właśnie w programach dla maluchów przemyca się niby przypadkowo reklamy słodyczy, chipsów czy wysokosłodzonych napojów gazowanych.

2. Dlaczego dzieci kochają chipsy?

Dina Borzekowski – profesor nadzwyczajny na Uniwersytecie Medycznym Johna Hopkinsa w Baltimore, postanowiła zbadać dokładnie, co wpływa na duże zainteresowanie dzieci określonymi produktami, przy jednoczesnym ignorowaniu przez nie innych. Wydawać się może, że jest to po prostu kwestia smaku oraz odpowiedniego, przyciągającego wzrok opakowania – jednak zupełnie nie o to najwyraźniej chodzi.

Zobacz film: "Jak odżywiać się w czasie ciąży?"

Aby dowiedzieć się, jak maluchy wpadają na pomysł jedzenia tych produktów i proszenia rodziców o ich zakup, naukowcy przeprowadzili wywiady z 64 matkami dzieci w wieku od 3 do 5 lat. Średnia wieku matek wynosiła 38 lat, a 56% kobiet miało wyższe wykształcenie – można więc je uznać za osoby zwykle świadome znaczenia odpowiedniej diety u dzieci i profilaktyki otyłości. Zgodnie z zebranymi informacjami, w przeciętnym domu ankietowanych osób znajdowały się dwa odbiorniki telewizyjne, przed którymi maluchy spędzały około 39 minut dziennie. Troje dzieci miało nawet swój własny telewizor, stojący w ich pokoju.

Chociaż sam fakt oglądania kreskówek nie wpływał znacząco na usilne namawianie rodziców przez dzieci do kupna niezdrowej żywności, zaobserwowano inną zależność – kreowaną najwyraźniej celowo.

3. W jaki sposób „ćwiczy się” małego konsumenta?

Okazało się, że nawet dzieci uczone w domu zasad zdrowego odżywiania i prawidłowo karmione, świetnie znają marki produktów zdecydowanie niezaliczających się do tej kategorii. Z biegiem czasu, jeśli nadal siedzą przed TV i śledzą bajki, zaczynają orientować się w tego rodzaju produktach często lepiej niż sami rodzice. Skąd je znają? Oczywiście, z kanałów dla dzieci. Specjaliści od reklamy umiejętnie przemycają w bajkach i ich zapowiedziach logo marek producentów artykułów spożywczych. Ponieważ dziecko nie jest jeszcze w stanie zorientować się, że to tylko reklama – to widok lubianej postaci z kreskówki, wcinającej z zadowoleniem chipsy, zapada mu w pamięć.

Jeżeli więc chcemy, żeby nasze dziecko lubiło jako przekąski nie tylko słodycze, ale i zdrowe owoce i warzywa – dobierajmy mu lepiej zajęcia oraz oglądane kanały TV. Na niektórych takie praktyki stosowane są szczególnie często.

Nie czekaj na wizytę u lekarza. Skorzystaj z konsultacji u specjalistów z całej Polski już dziś na abcZdrowie Znajdź lekarza.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze