Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (868 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Znani lekarze ostrzegają. "Nie kupujcie tego dziadostwa"

Avatar placeholder
30.11.2023 15:34
Bez wiedzy lekarzy wykorzystano ich wizerunek do reklamy. Specjaliści ostrzegają przed oszustwem
Bez wiedzy lekarzy wykorzystano ich wizerunek do reklamy. Specjaliści ostrzegają przed oszustwem (East News)

Uwaga na reklamy preparatów, które w ostatnim czasie krążą w sieci. Twarzą jednego z nich rzekomo jest prof. Michał Zembala, znany kardiochirurg. "Uprzejmie proszę raz jeszcze, by nikt z was lub waszych bliskich nie kupował nieznanych preparatów niby zdrowotnych" - ostrzega. Nie tylko on padł ofiarą oszustwa.

spis treści

1. Oszustwo na kardiologa

Prof. Michał Zembala padł ofiarą oszustów - bezprawnie wykorzystano jego wizerunek do reklamy preparatu. Producenci twierdzili, że środek "cofa zmiany miażdżycowe i wzmacnia serce".

Specjalista odniósł się do sprawy w mediach społecznościowych, gdzie poinformował o wykorzystaniu wizerunku bez jego zgody i wiedzy w celach reklamowych. Sprawa również została zgłoszona do prokuratury.

"Nie kupujcie tego dziadostwa – to oszustwo!" - ostrzega prof. Zembala.

Zobacz film: "Rehabilitacja kardiologiczna"

"Działamy w sprawie oszustwa, którego skutki zdrowotne jak i finansowe wielu z państwa dotknęły. Uprzejmie proszę raz jeszcze, by nikt z was lub waszych bliskich nie kupował nieznanych preparatów niby zdrowotnych" - dodaje.

2. Trwa postępowanie w sprawie

W sprawie oszustwa toczy się postępowanie, a prof. Zembala zwraca się także z prośbą do osób, które kupiły środek, o przesłanie zdjęcia paragonu. Posłużą jako dowód.

Specjalista apeluje też, by nie zażywać środków wątpliwego pochodzenia i nieznanej jakości. Konsekwencje mogą być naprawdę przykre. "Leki kupujemy wyłącznie aptekach" - podkreśla prof. Zembala.

"Wszelkie publikowane w internecie treści, które sugerują bądź wprost wskazują, że pan profesor reklamuje i rekomenduje jakiekolwiek produkty lecznicze, wyroby medyczne lub suplementy diety są nieprawdziwe" - dodaje w oświadczeniu Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych Sowisło & Topolewski S.K.A., która działa w imieniu profesora.

3. Uwaga na reklamy w sieci

Niestety prof. Zembala nie jest jedynym specjalistą, którego wizerunek został bezprawnie wykorzystywany do reklamy wątpliwej jakości produktów. Podobna sytuacja przytrafiła się dr. Bartoszowi Fiałkowi, znanemu reumatologowi.

"Jeszcze raz przypominam, iż mój wizerunek został skradziony i bezprawnie wykorzystany do reklamowania jakiegoś środka. Informuję, iż nie reklamowałem, nie reklamuję i reklamować nie będę żadnych produktów, a moje wypowiedzi publiczne dostępne są w moich mediach społecznościowych oraz mediach głównego nurtu po autoryzacji" - ostrzega lekarz na Twitterze.

Przypominamy więc, by leki kupować jedynie w aptekach, najlepiej po konsultacji z lekarzem lub farmaceutą. Nie ryzykujmy niepotrzebnie zdrowia na preparaty reklamowane w sieci, które mogą wyrządzić naszemu zdrowiu poważne szkody.

Dominika Najda, dziennikarka Wirtualnej Polski

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Nie czekaj na wizytę u lekarza. Skorzystaj z konsultacji u specjalistów z całej Polski już dziś na abcZdrowie Znajdź lekarza.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze