Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (870 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Well-being w życiu zawodowym. Eksperci zdradzili, jak dbają o dobrostan

 Dorota Mielcarek
12.09.2022 12:34
Debata WP na Forum Ekonomicznym w Karpaczu
Debata WP na Forum Ekonomicznym w Karpaczu (Wp.pl)

Większość osób spędza w pracy ponad 1/3 swojego życia, stąd ogromna potrzeba, aby zadbać o dobrostan pracowników na wszystkich szczeblach drabiny zawodowej. W XXI wieku niezwykle ważne jest środowisko pracy.

spis treści

1. Czym jest well-being?

Z roku na rok coraz więcej pracodawców rozumie, jak ważny jest well-being pracowników - zarówno w aspekcie społecznym, zdrowotnym, jak i psychologicznym. Poprawa dobrostanu wpływa nie tylko na efektywność i motywację do pracy, ale pozwala też zwiększyć kreatywność, zaangażowanie i wzmacnia przywiązanie do firmy.

Podczas XXXI Forum Ekonomicznego w Karpaczu odbyła się debata przeprowadzona przez WP abcZdrowie: "Jak dbać o własny well-being w rozwoju zawodowym?". Gośćmi panelu byli: Joanna Przetakiewicz - Era Nowych Kobiet, Justyna Marynowska – prezeska SPOIWO, Justyna Gościńska-Bociong - dyrektor ds. Komunikacji i Marki Korporacyjnej, Medicover oraz Paweł Sieczkiewicz – CEO Telemedi. Czym według gości jest well-being i jak go rozwijać?

- Kiedy nie mamy zdrowia, to nie mamy ani well, ani being, ani nie mamy w ogóle kariery zawodowej. Przegrywamy z tym, z czym pracownik przychodzi do firmy. To, co obserwujemy, to jest problem z nowotworami, zwłaszcza u kobiet aktywnych zawodowo. Co druga kobieta umiera na nowotwór - mówi Justyna Marynowska, prezeska SPOIWO.

2. Stres wpływa na pracę

Zobacz film: ""Wasze Zdrowie" - odc. 1"

Według badań poczucie szczęścia sprawia, że pracownicy są o 43 proc. bardziej produktywni, a ich kreatywność wzrasta o 86 proc. Z tych samych badań płynie jednak bardzo niepokojący wniosek: niezadowolenie z pracy najczęściej powoduje stres.

- W środowisku pracy czynników stresujących jest bardzo wiele. I takich bodźców będziemy mieli jeszcze więcej. Pracodawca może robić to, co w jego mocy, czyli organizować pracę w sposób zrozumiały dla pracownika, monitorować jak wyglądają czynniki stresu w pracy - Pawła Sieczkiewicza – CEO Telemedi.

3. Jak zadbać o well-being?

Sposób komunikacji z pracownikiem okazuje się kluczowy, aby zacząć wdrażać well-being w życiu zawodowym. Joanna Przetakiewicz przeprowadziła mały eksperyment, aby zobrazować, jak duże jest to wyzwanie dla polskich firm.

- Kiedy przeczytałam w 2018 r., że według WHO, Polki są na 42. miejscu, jeśli chodzi o wiarę w siebie i poczucie szczęścia. Ja nie mogłam uwierzyć. To ostatnie miejsce w Europie – my jedne z najpiękniejszych, zorganizowanych i ambitnych kobiet. Zapytałam wielu swoich znajomych, bardzo dużych pracodawców czy organizują spotkania ze swoimi pracownikami, żeby zapytać ich, co jest dla nich ważne. I okazało się, że nie. Szczerze powiedzieli, że nikt tego nie robi. Jakim cudem, mamy pomóc ludziom, z którymi nie rozmawiamy? Może zacznijmy od tego? – pyta.

4. Well-being po pandemii

Pandemia COVID-19 przewartościowała nasze podejście do poczucia dobrostanu w sferze zawodowej i prywatnej. Niepewność co do przyszłości oraz ciągłe poczucie zagrożenia zdrowia sprawiły, że pojęcie well-beingu nabrało szczególnej wartości.

- To, co zmieniły ostatnie lata to to, żeby benefity pozapłacowe były dopasowane do pracownika i odpowiadały na jego potrzeby. Zdrowy pracownik to dobra inwestycja w gospodarkę. Choroba generuje koszt. Średni koszt per osoba to 2,5 tys. zł. To jest koszt zwolnienia lekarskiego. Najwięcej zwolnień, bo aż 60 proc. to choroby układu ruchu. To zrobiła z nami pandemia. My eksploatowaliśmy swój układ nerwowy, zaniedbaliśmy kondycję. Teraz zbieramy tego żniwo - Justyna Gościńska-Bociong, dyrektor ds. Komunikacji i Marki Korporacyjnej, Medicover.

- Od lat zastanawialiśmy się, co zrobić, żeby żyć długo. Długo już żyjemy i super, żeby to się rozwijało, ale jest też "życie w zdrowiu" i ok, 59 r. ż. w Polsce, ono się kończy. Dożywamy 75 lat, ale borykamy się już z różnymi efektami tego, jak to życie wyglądało do tej pory – Paweł Sieczkiewicz.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Nie czekaj na wizytę u lekarza. Skorzystaj z konsultacji u specjalistów z całej Polski już dziś na abcZdrowie Znajdź lekarza.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze