Witaminy i minerały dla seniorów. Podaruj odrobinę zdrowia na święta

Zaawansowany wiek, mniejsza aktywność fizyczna oraz dieta uboga w witaminy i składniki mineralne sprawiają, że seniorzy są znacznie bardziej narażeni na różnego rodzaju choroby i dolegliwości. By pomóc naszym bliskim, warto wspierać ich zdrowie i wiedzieć, co będzie dla nich najlepsze.

1. Witaminy dla seniorów

W codziennym menu seniorów nie powinno zabraknąć witamin z grupy B, takich jak kwas foliowy, niacyna, tiamina, kwas pantotenowy, ryboflawina oraz witaminy B6 i B12. Są one bowiem niezwykle cenne dla prawidłowej pracy układu nerwowego – zmniejszają ryzyko zaburzeń neurologicznych, demencji czy depresji.

Pomagają odzyskać siły witalne i zmniejszają uczucie zmęczenia towarzyszące osobom w podeszłym wieku. Dodatkowo biorą udział w tworzeniu czerwonych krwinek oraz płytek krwi, a więc wspierają układ krwionośny.

Seniorzy powinni również w szczególny sposób zadbać o swoją odporność. Tu z kolei przyda się witamina C, która również wspomaga prawidłowe funkcjonowanie układu krwionośnego, pomaga obniżyć poziom cholesterolu we krwi, a także utrzymać ciśnienie tętnicze w normie. Jest także cenną witaminą dla osób, które zmagają się z różnego rodzaju dolegliwościami stawów, pomoże też pozbyć się ciągłego zmęczenia i osłabienia.

Nieoceniona we wspomaganiu zdrowia najstarszych członków naszej rodziny będzie także witamina D. Jej niedobór może zwiększać ryzyko rozwoju nie tylko osteoporozy, ale cukrzycy typu 2 czy chorób serca.

Przyda się również witamina E będąca silnym przeciwutleniaczem chroniącym komórki naszego ciała przed stresem oksydacyjnym. To także witamina młodości, która wspomaga wzrok, wzmacnia naczynia krwionośne oraz chroni ciało przed działaniem szkodliwych czynników zewnętrznych.

2. Składniki mineralne dla seniorów

Jednym z najważniejszych pierwiastków, których potrzebują seniorzy, jest żelazo. Jego niedobór powoduje osłabienie pracy mięśni, pogorszenie pamięci, koncentracji oraz sprawności umysłowej, obniża także nastrój i może doprowadzić do niebezpiecznej anemii.

Żelazo pomaga zredukować uczucie ciągłego zmęczenia, bierze udział w wytwarzaniu hemoglobiny i czerwonych krwinek, a także transporcie tlenu przez krew. By zapewnić lepsze wchłanianie tego składnika mineralnego przez organizm, jego uzupełnianie należy połączyć z przyjmowaniem witaminy C.

Warto również zadbać o prawidłową podaż cynku, który podnosi odporność organizmu, wzmacnia serce, a także chroni przed rozwojem cukrzycy. Jego niedobór bardzo często występuje u osób starszych, dlatego warto go uzupełniać.

Cennym składnikiem mineralnym potrzebnym seniorom jest również wapń, który zapewnia prawidłowe funkcjonowanie układu kostnego, chroni przed osteoporozą i daje siłę, którą seniorzy mogą wykorzystać w celu zwiększenia swojej aktywności fizycznej.

3. Podaruj zdrowie na święta

Chociaż warzywa oraz owoce są bogate w witaminy i składniki mineralne, to jednak nie zawsze są w stanie uzupełnić wszystkie niedobory, które są szczególnie groźne dla seniorów. To dlatego zdrowie warto wspierać za pomocą specjalnie dobranych suplementów diety.

Te, które będą zawierały witaminy z grupy B, żelazo, witaminę C oraz naturalne wyciągi roślinne wspomagające pracę całego organizmu, będą doskonałym prezentem na święta, który pokaże, jak bardzo zależy ci na zdrowiu swoich najbliższych seniorów.

Materiał powstał we współpracy z Doppelherz

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Advertisement
    Ważne tematy