Dieta redukcyjna - jadłospis. Na czym polega dieta redukcyjna?

Dieta redukcyjna to nic innego jak systematyczne pozbywanie się zbędnych kilogramów i „odsłanianie” mięśni. Dieta redukcyjna jest bardzo skuteczna i efektywna!

Zobacz film: "Jak ograniczyć węglowodany w diecie?"

spis treści

1. Dieta redukcyjna jadłospis – czym jest?

Dieta redukcyjna jest zbilansowanym, dokładnie dopasowanym do konkretnego człowieka, programem żywieniowym. Ma na celu pozbycie się nadmiaru tkanki tłuszczowe, a także wyrzeźbienie sylwetki. Osoby będące na diecie redukcyjnej powinny dokładnie i skrupulatnie przestrzegać jej zasad, jedząc dokładnie to co mają w rozpisce, tylko wtedy metabolizm będzie mógł pracować prawidłowo.

Dieta redukcyjna ma na celu utratę kilogramów
Dieta redukcyjna ma na celu utratę kilogramów (123RF)

Zaczynając dietę redukcyjną należy obliczyć swoje zapotrzebowanie kaloryczne, które będzie uwzględniało wykonywaną przez nas pracę i częstotliwość treningu. Z tego względu nie wskazane jest korzystanie z diety koleżanki, która fajnie i szybko schudła, ponieważ możemy wyrządzić sobie tym krzywdę, a efekty niekoniecznie muszą być zadowalające. Zazwyczaj dieta redukcyjna to nieco ujemny bilans kaloryczny, bo organizm musi zacząć spalać tłuszcz.

2. Dieta redukcyjna jadłospis – zasady diety

Jeżeli mamy dokładnie dobrany i rozpisany program żywieniowy, przez trenera lub dietetyka, to należy go bezdyskusyjne przestrzegać. Zapewne rozpisali oni posiłki, które należy jeść w odstępach 3-4 godzinnych. Składniki odżywcze powinny być tylko i wyłącznie z produktów najlepszej jakości, niesłodzonych, mało solonych i nie pochodzących z tłuszczów trans. Węglowodany powinny cechować się niskim poziomem glikemicznym. Tłuszcze powinny pochodzić z awokado, orzechów czy masła kokosowego, natomiast białko jedzmy najwyższej jakości i chude. W diecie redukcyjnej powinno zając się dużo warzyw.

9 zaskakujących produktów wspomagających redukcję tkanki tłuszczowej
9 zaskakujących produktów wspomagających redukcję tkanki tłuszczowej [10 zdjęć]

Istnieją produkty spożywcze i przyprawy, które mogą usprawnić procesy eliminacji toksyn z organizmu i...

zobacz galerię

Nie wolno zapominać o piciu dużych ilości niegazowanej wody mineralnej, a także zielonej herbaty, wykluczmy całkowicie napoje słodzone i gazowane.

Jeżeli chodzi o włączanie do codzienności aktywności fizycznej, to powinna być dostosowana do bilansu kalorycznego i uprawiana 3-4 razy w tygodniu, po co najmniej pół godziny. Może to być trening cardio, jak również siłowy.

3. Dieta redukcyjna jadłospis – przykładowy jadłospis

Przykładowy jadłospis dla kobiety ważącej 57 kilo, pracującej w pozycji siedzącej, która miała do czynienia ze sportem.

Śniadanie: Omlet z 3 jajek z 15 gramami odżywki białkowej, smażone na łyżeczce oleju kokosowego ze średnim bananem.

II śniadanie: 30 gramów płatków jaglanych, gotowanych na 200 ml odtłuszczonego mleko z jednym kiwi oraz 25 gramami orzechów włoskich.

Obiad: 50 gramów ryży brązowego, 150 gramów gotowanego kurczaka, warzywa oraz 15 gramów orzechów.

Kolacja: serek wiejski z 3 waflami ryżowymi oraz z orzechami (15 gramów).

PYTANIA I ODPOWIEDZI LEKARZY NA TEN TEMAT

Wszystkie odpowiedzi lekarzy

Pamiętajmy, że zaczynając dietę redukcyjną należy wykonać zdjęcie sylwetki tuż przed jej rozpoczęciem, a także dokładnie zmierzyć swoje wymiary. Dieta redukcyjna nie powinna trwać dłużej niż 4 miesiące, ponieważ można doprowadzić do wyniszczenia układu hormonalnego, co w przypadku kobiet nie jest korzystne.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Ważne tematy