Najlepsza dieta na wiosnę

Dieta na wiosnę powinna być tak dobrana, aby pomóc w zrzuceniu kilku zbędnych kilogramów, jakie nagromadziły się podczas zimy, a także dostarczyć naszemu organizmowi niezbędnych witamin i składników mineralnych, które wspomogą układ odpornościowy i ochronią nas przed przesileniem wiosennym.

10 zasad zdrowego odżywiania, których nie znasz
10 zasad zdrowego odżywiania, których nie znasz [10 zdjęć]

Podstawą zdrowego żywienia są produkty pełnoziarniste, chude mięso, nabiał, owoce oraz warzywa. Istotna...

zobacz galerię

1. Składniki diety wiosennej

Na wiosnę trzeba szczególnie zadbać o zachowanie właściwych proporcji między poszczególnymi składnikami pożywienia. W tym czasie warto unikać cukrów prostych oraz tłuszczów zwierzęcych. Węglowodany i białko należy spożywać w proporcjach 2:1. Na wiosnę dobrze jest ograniczyć sól, spożywać większą ilość błonnika, a także starać się jeść więcej produktów na surowo (podczas gotowania większość warzyw traci swoje właściwości odżywcze).

Zobacz film: "Sól w diecie - ile można spożywać?"

  • Rzodkiewka – mało kto wie, że dzięki spożywaniu rzodkiewki zapobiegamy wypadaniu włosów i pojawianiu się zmarszczek.
  • Szczypiorek – doskonale wpływa na przemianę materii, jest źródłem mikroelementów, witamin i karotenu, ponadto ma działanie bakteriobójcze.
  • Sałata – zawiera błonnik wspomagający odchudzanie. Polecana jest chorym na cukrzycę, ponieważ łagodzi objawy tej choroby, działa oczyszczająco i odświeżająco na organizm.
  • Zielona pietruszka – jest bogatym źródłem kwasu foliowego, witaminy C, kwasu proteinowego i minerałów. Zwalcza nieprzyjemny zapach z ust.
  • Ananas – najlepiej spożywać świeże ananasy, to źródło witaminy C, witaminy A oraz witamin z grupy B, wapnia, żelaza. Wskazane jest także picie świeżego soku z ananasa, który działa leczniczo w niestrawnościach i słabym wydzielaniu soków trawiennych.
  • Grejpfrut – owoc ten zawiera witaminę C i witaminę B. Naryngina, powodująca gorzki smak owocu, działa przeczyszczająco i wspomaga przeminę materii.
  • Melon – jest źródłem potasu, beta karotenu, witaminy C. Posiada działanie moczopędne, ponadto reguluje ciśnienie krwi i procesy trawienne. Melon wzmacnia serce, zawiera przeciwutleniacze i obniża wysokie stężenie cholesterolu.

2. Zasady zdrowego odżywiania

Każdego dnia należy spożywać 5 porcji owoców i warzyw. Trzy razy w tygodniu warto jeść mięsa i ryby. Zaleca się przygotowywanie posiłków z chudych mięs, jak kurczak czy indyk. Warto ograniczyć spożywanie produktów z białej mąki na rzecz pełnoziarnistych. Ryby powinno się jadać raz w tygodniu, zawierają wysokowartościowe białka, nienasycone kwasy tłuszczowe omega 3 oraz witaminę D i witaminy z grupy B. Zdrowa dieta musi być uzupełniania odpowiednią ilością płynów, czyli 2 litry dziennie. Warto pić wodę mineralizowaną niegazowaną, która ma działanie oczyszczające. Wartościowe są także świeżo wyciśnięte soki owocowe i warzywne oraz zielona herbata.

3. Jak schudnąć na wiosnę?

Poza dobrze zbilansowaną dietą, warto pamiętać o codziennej aktywności fizycznej. Każdego dnia należy ćwiczyć przez około 30 minut dziennie. Dwa razy w tygodniu można wybrać się na basen, siłownię lub do klubu fitness. Świetnie sprawdza się regularne bieganie lub spacerowanie oraz jazda na rowerze. Ćwiczenia odchudzające można wykonywać samodzielnie w domu, potrzeba jedynie miejsca i dobrej motywacji.

spis treści
rozwiń

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!