Kalafior z sosem z papryki i razowym tostem

Porcja takiego dania dostarcza zaledwie ok. 180 kcal. Może zatem stanowić ciepłą kolację w diecie odchudzającej i to nawet dla wegetarian. Kalafior bywa nazywany „kwiatem witamin”, gdyż zawiera witaminy K, B1, B6, E, P i C. W jego skład wchodzą także liczne mikroelementy takie jak: wapń, żelazo, cynk, fluor i sód. Powyższa potrawa jest wskazana w leczeniu i profilaktyce chorób nowotworowych. Takie antyrakowe działanie wykazuje obecny w kalafiorze sulforan, czyli związek pobudzający produkcję enzymów zwalczających raka!

Składnik

Zobacz film: "Co warto wiedzieć o błonniku?"

  • 1 kalafior,

  • ½ strąka papryki,

  • 1 cebulka,

  • sól, pieprz biały,

  • 1 łyżeczka oleju.

Sposób przygotowania

Kalafior oczyścić, umyć, osączyć i ugotować. Paprykę i cebulę posiekać, wrzucić na rozgrzany olej i poddusić. Powstałym sosem polać kalafior i posypać go posiekaną zieleniną. Potrawa jest lekkostrawna.

Wartość odżywcza 1 porcji:
Kalorie 109,70 kcal
Białko 5,80 g
Tłuszcz 5,75 g
Cholesterol 0,00 mg
Węglowodany 15,03 g
Błonnik 6,23 g
Witamina C 211,50 mg
Witamina A 268,50 µg

Komentarz

Dodatkowym atutem tego dania jest papryka. Szczególnie czerwona odmiana papryki ma dobroczynny wpływ na naszą cerę a to dzięki obecności wit C, rutyny i beta-karotenu, które pomagają w walce ze zmarszczkami i kruchymi naczynkami krwionośnymi a także poprawiają koloryt skóry.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!