Kupuj tanio i zdrowo

Coraz bardziej powszechne informacje na temat zbawiennego wpływu zdrowego odżywania na zdrowie i dobre samopoczucie sprawiają, że chcemy bardziej świadomie podchodzić do tego, co wrzucamy do koszyka w trakcie zakupów. Niektórzy z nas muszą jednak stanąć przed dylematem, czy kupić coś zdrowego, czy jednak tańszą rzecz, na której zaoszczędzimy. Wybór ten nie musi być jednak trudny.

1. Zdrowe odpowiedniki

Na jedzeniu możemy bezproblemowo oszczędzić i nadal mieć w lodówce mnóstwo zdrowych produktów. W przypadku niektórych śmiało możemy zdecydować się na ich najtańsze odpowiedniki, bez utraty jakości. Dotyczy to w dużej mierze warzyw i przetworów na ich bazie. Oczywiście najlepiej kupować je na targu, bezpośrednio od producentów – niejednokrotnie ich ceny są sporo niższe niż te, które proponują sklepy. Dodatkowo możemy wybrać się tam przed zamknięciem, kiedy sprzedawcom zależy na pozbyciu się towaru. Cena wtedy może być jeszcze niższa.

Zobacz film: "Jak ograniczyć węglowodany w diecie?"

Poza sezonem również możemy zaoszczędzić na warzywach. Kupujmy mrożonki bez żadnych dodatków, typu sosy czy przyprawy. Ich zdrowsze wersje zrobimy w domu, a produkt będzie miał niższą cenę. Spokojnie możemy w takiej sytuacji sięgać nawet po marki własne marketów, ponieważ skład takiej mieszanki nie ulegnie pogorszeniu. Ta sama zasada dotyczy przetworów z warzyw. Pomidory w puszce lub sos pomidorowy w kartoniku zazwyczaj mają podobny, dobry skład – pomidory plus niewielka zawartość soli. Nie ma więc sensu przepłacać i wybierać produkt znanej marki, skoro jego właściwości są identyczne z tym tańszym.

2. Kupujmy na wagę

Sklepy oferujące produkty na wagę to świetne miejsce dla osób, które chcą trochę oszczędzić na zakupach. Z ceny odpadają koszty opakowania i reklamy, które producenci zawsze przerzucają na kupujących, zwiększając cenę finalnego produktu. Porównując cenę orzechów lub bakalii na wagę, z tymi w kolorowych opakowaniach, szybko zauważymy, jak duża jest między nimi różnica. Za tę samą kwotę otrzymamy większą ilość, a dodatkowo od razu widzimy, co kupujemy. Sklepy idą nam w tym na rękę, stale poszerzając ofertę produktów dostępnych na wagę. Coraz częściej możemy natknąć się na różnego rodzaju produkty zbożowe, ziarna, kaszę, ryż, a nawet mąkę. Nie są one gorsze jakościowo, więc śmiało możemy szukać najtańszych propozycji w sklepach.

3. Świadome korzystanie z promocji

Kupowanie w promocji nie zawsze się opłaca – jeżeli jednak dotyczy to trwałych produktów żywnościowych, to jak najbardziej powinniśmy z nich korzystać. Sieci sklepów spożywczych bardzo często kuszą klientów promocyjnymi wielopakami. Kupując więcej opakowań danego produktu, cena jednostkowa jest dużo niższa. Kiedy skorzystać z takiej oferty? Na pewno w przypadku warzyw konserwowych, mrożonek czy suchych produktów (kasze, mąka, ryż). Z powodzeniem możemy przechowywać je w domu nawet kilka miesięcy i nie stracą na wartościach odżywczych. Warto zwrócić uwagę na datę przydatności do spożycia i wybierać jedynie te, które mamy szansę w porę wykorzystać. Przyjrzyjmy się też uważnie składom takich produktów. Nie warto kupować jedzenia gorszej jakości tylko dlatego, że jest akurat w promocyjnej cenie.

Coraz bogatsza oferta sieci spożywczych i ich rywalizacja cenowa może okazać się bardzo korzystna dla klientów. Tańsze odpowiedniki produktów i liczne promocje to prawdziwi sprzymierzeńcy osób, które chcą oszczędzać na zakupach, a jednocześnie dbać o swoją dietę.

spis treści
rozwiń

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!