Kurczak na sałacie

Wzorcowa i smaczna potrawa niskokaloryczna i niskotłuszczowa. Pierś z kurczaka to jedno z najlepszych źródeł zwierzęcego białka dostarczającego większość z niezbędnych aminokwasów egzogennych. Ta część drobiu wspomaga proces budowania tkanki mięśniowej, daje długotrwałe uczucie sytości i zawiera bardzo mało tłuszczu, dlatego jest tak pożądanym składnikiem diety odchudzającej.

Składniki

  • 4 piersi z kurczaka,

  • główka sałaty,

  • 4 pomidory,

  • 2 ogórki szklarniowe lub 4-5 ogórków gruntowych,

  • 150 ml jogurtu naturalnego z minimalną ilością tłuszczu 0,1 - 1,5 g/100g,

  • przyprawy: czosnek, kolendra, pieprz, musztarda, pieprz, kminek, kurkuma, imbir, cynamon, chili, majeranek, mięta, cebula, kwasek cytrynowy, sezam, len, kminek, goździki, gałka muszkatołowa, cukier, koper, liście selera, kozieradka.



Zobacz film: "Tłuszcze mogą być zdrowe. Sprawdź jakie są najlepsze dla dziecka"

Sposób przygotowania

Pierś z kurczaka umyć i pokroić w kostkę 2 cm x 2 cm, usmażyć beztłuszczowo pod przykryciem na patelni teflonowej. Do kurczaka dodać mieszankę przypraw, np. zawierającą większość wyżej wymienionych w składzie przypraw.

Sałata: opłukać liście w zimnej wodzie, następnie porwać je na drobne fragmenty i wrzucić do miski. Pomidory i ogórki pokroić na małe cząstki i dodać do sałaty. Do warzyw dodać jogurt i przyprawy (koper, bazylia, pieprz, sól) według własnego uznania. Wymieszać. Na przygotowanych talerzach rozłożyć większą ilość sałatki. Na sałatę kłaść usmażone kawałki mięsa. Dodatkowo można ozdobić talerz ogórkiem małosolnym (kiszonym) i ćwiartkami pomidorów.

Wartość odżywcza 1 porcji:
Kalorie 256,50 kcal
Białka 47,10 g
Tłuszcze 3,95 g
Cholesterol 120,00 mg
Węglowodany 9,60 g
Błonnik 2,15 g
Witamina C 34,00 mg
Witamina A 237,00 µg

Komentarz

Dodatek kolorowych warzyw przyprawionych ziołami i jogurtem zamiast majonezu, śmietany lub oliwy czyni to danie jeszcze bardziej dietetycznym i wzbogaca je w wapń. Pomidory dostarczają mnóstwo potasu obniżającego ciśnienie i zapobiegającego kurczom mięśni. Ogórek ma w swoim składzie głównie wodę, dlatego jest wyjątkowo niskokaloryczny. Z kolei sałata dostarcza kwasu foliowego – związku szczególnie cennego dla przyszłych mam.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!