Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (874 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Odchudzanie a motywacja

Avatar placeholder
18.04.2019 09:17
Odchudzanie a motywacja
Odchudzanie a motywacja (123RF)

Motywacja w odchudzaniu jest niezwykle ważna. Na początku walki z nadwagą często myślimy, że efekty odchudzania pojawią się dość szybko. Proces zrzucania wagi wymaga jednak czasu i na pewno wielu wyrzeczeń. Kiedy nie widzimy rezultatów naszych wysiłków, łatwo jest się poddać. Nie można jednak wątpić. Trzeba systematycznych ćwiczeń, regularnej zdrowej diety oraz pozytywnego myślenia, by odchudzanie było skuteczne i nie zakończyło się już na samym wstępie.

spis treści

1. Skuteczne odchudzanie, czyli jak się motywować

Oprócz zmniejszenia porcji jedzenia i rozpoczęcia treningu istnieje jeszcze jeden ważny element w odchudzaniu – jest nią motywacja do schudnięcia. Motywacja w odchudzaniu, to przede wszystkim:

  • pozytywne myślenie – to połowa sukcesu w walce z nadwagą. Już na początku myśl, że uda ci się zgubić niechciane kilogramy, a wtedy realizacja zamierzeń w związku z odchudzaniem będzie zdecydowanie łatwiejsza;
  • realne cele – nie możesz oczekiwać zbyt wiele w krótkim czasie, bo prowadzi to tylko do zniechęcenia. Skuteczne odchudzanie wymaga wysiłku i dłuższych zabiegów, ale się opłaca. Określ swój cel na dany okres, a jeśli jest większy, podziel go na podcele i realizuj małymi kroczkami;
  • systematyczność – nie myśl o efekcie końcowym, bo zacznie cię on przytłaczać. Skuteczne odchudzanie to ćwiczenia i dieta wdrażana stopniowo, lecz systematycznie;
  • usuwanie pokus – staraj się unikać w swoim otoczeniu rzeczy, które cię rozpraszają w odchudzaniu, np. jedzenia, którego nie powinnaś jeść. Zacznij spotykać się z ludźmi, którzy tak jak ty wprowadzają zmiany w swoje nawyki żywieniowe.
  • stop z wymówkami – wymówki zawsze się znajdą: a to zmęczenie po pracy i brak ochoty na ćwiczenia, a to przyjęcie u koleżanki i okazja do zjedzenia ciasta itp. Kiedy wymówki zaczną się pojawiać, pomyśl o tym, co osiągniesz, gdy zrealizujesz swój cel. To świetna motywacja do odchudzania. W końcu skuteczne odchudzanie zaczyna się w głowie.

2. Rodzaje motywacji do odchudzania

Motywacja do odchudzania jest potrzebna, żeby wysiłki przynosiły zamierzone efekty. Istnieją dwa główne rodzaje motywacji w odchudzaniu:

Zobacz film: "Żywność light pod lupą dietetyka"
  • motywacja długofalowa – potrzebna jest do ciągłego trwania w postanowieniu odchudzania, zdrowego odżywiania i ćwiczenia, do tego, aby codziennie pilnować, żeby jeść co kilka godzin małe porcje;
  • motywacja krótkofalowa – motywacja w odchudzaniu potrzebna w chwilach słabości. Kiedy masz gorszy dzień, nie chce ci się ćwiczyć albo kiedy kusi cię jakaś wyjątkowo tucząca potrawa, motywacja krótkofalowa „ustawia cię do pionu”.

Motywacja długofalowa w odchudzaniu jest spokojna, ale nieustanna. Jest ona w większości podświadoma. Jej budowanie to proces długotrwały. Natomiast motywacja krótkofalowa jest nagła, ale silna. To zestaw bodźców, które są wystarczająco intensywne, żeby zniwelować słabości i zachcianki podczas odchudzania.

3. Budowanie motywacji podczas odchudzania

Skuteczne odchudzanie musi być nieustannie wspierane przez świadomość działań, zmierzających do zrzucenia wagi. Jeśli zastanawiasz się, jak się motywować do terapii odchudzającej, spójrz na poniższe wskazówki:

  • świadome myślenie – raz na jakiś czas warto zastanowić się nad sensem i celem wybierania zdrowej żywności, ćwiczeń odchudzających i diety. Trzeba umieć odpowiedzieć sobie na pytanie: Po co to wszystko? Dlaczego staram się, by utrzymać właściwą wagę i co mi to daje? Odpowiedzi na takie pytania będą cię wspierały na drodze do uzyskania smukłej sylwetki;
  • nauka – jeśli szukasz informacji na temat zdrowego trybu życia, dietetycznego jedzenia czy ćwiczeń, czytasz poradniki zdrowotne, twój umysł automatycznie zaczyna przywiązywać do tych spraw większą wagę. Poza tym im więcej wiesz, tym łatwiej jest ci podejmować właściwe decyzje w odchudzaniu;
  • wizualizacja – to psychologiczna metoda, podczas której wyobrażasz sobie siebie jako osobę szczupłą, zdrową, która cieszy się życiem. Takie obrazy osiadają w podświadomości i pomagają w motywowaniu się do odchudzania.

Pamiętaj, że skuteczne odchudzanie zależy od wysiłków, jakie wkładasz, żeby osiągnąć szczupłą sylwetkę. Im mocniejsza motywacja w odchudzaniu, tym lepsze efekty. Jeśli nie masz wystarczająco dużo siły, by samej zadbać o zrzucenie wagi, zapisz się do klubu dla grubasów, ćwicz z przyjaciółmi. W grupie czasem motywacja do schudnięcia jest łatwiejsza.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze