Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Palenie papierosów prowadzi do raka? Tak, ale jest coś również groźnego. To otyłość!

Avatar placeholder
07.07.2019 09:17
Rośnie problem otyłości w Polsce
Rośnie problem otyłości w Polsce

Nie pal, bo dostaniesz raka – to ostrzeżenie palacze słyszeli już nie raz. Przed nowotworami, których przyczyną jest palenie, ostrzegają też przerażające zdjęcia na paczkach papierosów. Coraz częściej spotkać można zakaz palenia w restauracjach, na przystankach autobusowych czy innych miejscach publicznych. Okazuje się jednak, że w ostatnich latach tytoń został zdetronizowany na rzecz otyłości!

1. ODSTAWILIŚMY PAPIEROSY I ZACZĘLIŚMY JEŚĆ

Pozarządowa organizacja Cancer Research w Wielkiej Brytanii twierdzi, że palenie papierosów nie jest już główną przyczyną zachorowań na raka. Na pierwszym miejscu znajduje się obecnie otyłość, która w samej tylko Europie dotyczy już 22,3 proc. populacji. Najnowsze badania przeprowadzone przez Public Health England oraz Narodowy Urząd Statystyczny w Wielkiej Brytanii dowodzą, że 14 proc. Brytyjczyków pali papierosy i aż 26 proc. ma tendencje do otyłości!

Nie powinno więc nikogo dziwić, że Cancer Research alarmuje. Twierdzi, że otyłość jest zagrożeniem dla milionów ludzi na całym świecie. W związku z tym postanowiła zaapelować do brytyjskiego społeczeństwa i stworzyła kampanię, która wywołała sporo kontrowersji.

2. OTYŁOŚĆ JAK PACZKA PAPIEROSÓW

Najnowsze billboardy przygotowane przez organizację łączyły paczkę papierosów z otyłością, co nie spodobało się przedstawicielom ruchu body positive. Sofie Hagen – gwiazda brytyjskiej telewizji i stand-uperka zarzuciła Cancer Research prześladowanie osób z nadwagą, a jej zdanie podchwyciły tysiące internautów. Organizacja tłumaczyła, że kampania nie miała na celu dyskryminować, a jedynie informować i przestrzegać przed otyłością, która ich zdaniem ma ścisły związek z chorobami nowotworowymi.

Zobacz film: "Podstawowe badania, jakie powinna wykonać każda kobieta"
Kampania przeciwko otyłości Cancer Research
Kampania przeciwko otyłości Cancer Research (materiał reklamowy)

3. LICZBY NIE KŁAMIĄ

Cancer Research postanowiło dowieźć swojej teorii na liczbach. Zestawiło liczbę zachorowań na konkretny rodzaj raka w ciągu ostatniego roku na Wyspach z liczbą przypadków spowodowanych otyłością, a następnie paleniem. Oto kilka przykładów:

Rak jelit – 42 tys. zachorowań, 4,8 tys. z powodu otyłości, 2,9 tys. z powodu palenia papierosów. Rak nerek – 12,9 tys. zachorowań, 2,9 tys. z powodu otyłości, 1,6 tys. z powodu palenia. Rak wątroby – 5,9 tys. zachorowań, 1,3 tys. z powodu otyłości, 1,2 z powodu palenia. Rak jajnika – 7,5 tys. zachorowań, 490 przypadków z powodu otyłości, 25 przypadków z powodu palenia papierosów.

Wśród nowotworów, których przyczyną może być otyłość Cancer Research wymienia: rak piersi rak jajnika rak macicy szpiczak mnogi rak przewodu pokarmowego rak woreczka żółciowego rak mózgu rak tarczycy rak jelita rak wątroby rak nerek

Otyłość przyczyną raka
Otyłość przyczyną raka (123RF)

4. PALISZ I JESTEŚ OTYŁY? TO MOŻE CIĘ ZABIĆ!

Cancer Research podkreśla, że palenie tytoniu wciąż pozostaje na pierwszym miejscu wśród przyczyn nowotworów, których można uniknąć. Otyłość jest tuż za nim. Jednak zdaniem organizacji liczba osób palących z roku na rok maleje. Tymczasem osób otyłych jest coraz więcej. Stąd najnowsze dane.

5. POLACY TYJĄ NA POTĘGĘ

Otyłość to problem nie tylko w Wielkiej Brytanii. W Polsce w tym roku ruszyła kampania "Otyłość kontra zdrowie", której twórcy informowali, że to problem około 25,2 proc. Polaków. Organizatorzy informują ze smutkiem, że jeśli nic się w tej kwestii nie zmieni, w 2025 roku otyłych Polaków będzie 30 proc. a otyłych Polek 26 proc.! Przy czym badania OECD przeprowadzone w 2016 roku wykazały, że papierosy pali około 23,8 proc. Polaków.

Najgorsze jest to, że otyłość i nadwaga coraz częściej występują u dzieci i nastolatków. Aż 44 proc. chłopców i 25 proc. dziewcząt w Polsce ma nadwagę, a otyłych jest odpowiednio 13 proc. i 5 proc. z nich.

Według szacunków największych organizacji zdrowotnych na świecie od 1975 roku ogólna liczba osób otyłych wzrosła trzykrotnie i występuje już na wszystkich kontynentach, także w Afryce. W sumie otyłych jest już ponad 600 mln ludzi.

Fast food szkodzi zdrowiu i prowadzi do otyłości
Fast food szkodzi zdrowiu i prowadzi do otyłości (123RF)

6. TO POWINNO BYĆ ZAKAZANE?

Być może najnowsza kampania Cancer Research jest kontrowersyjna, ale nie zapominajmy, że kontrowersja to jedna z najskuteczniejszych metod przemawiania do społeczności. Rozpaczliwy głos błagający o zmianę życia, myślenia, ratunek.

Paczka papierosów i otyłość to moim zdaniem trafne porównanie. Przez lata walczyliśmy z nałogiem nikotynowym, zakazując palenia. Czy nie powinniśmy zrobić podobnie w kwestiach fast food? A gdyby tak chipsy, hamburgery z ulubionych restauracji na M czy B oraz wysoko słodzone napoje były dostępne tylko od lat 18?

Treści w naszych serwisach służą celom informacyjno-edukacyjnym i nie zastępują konsultacji lekarskiej. Przed podjęciem decyzji zdrowotnych skonsultuj się ze specjalistą.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze