Pulpety z pangi

To danie w przeciwieństwie do ryby smażonej w panierce jest lekkostrawne, mniej kaloryczne i nie zawiera rakotwórczych tłuszczy trans. Ryba jest cennym źródłem białka oraz niezbędnych, nienasyconych kwasów tłuszczowych omega 3 odpowiedzialnych miedzy innymi za prawidłową pracę mózgu.

Składniki

  • 1 kg pangi,

  • 2-3 jajka,

  • ½ szklanki bułki tartej,

  • 2 cebule,

  • sól, pieprz do smaku.



Zobacz film: "Jak ograniczyć węglowodany w diecie?"

Sposób przygotowania

Rybę dokładnie umyć, odsączyć na papierowym ręczniku. Cebulę obrać, pokroić w drobną kosteczkę. Całość zmielić w maszynce. Do tak przygotowanej masy wbijamy jajka, dodajemy tartą bułkę, przyprawiamy solą i pieprzem do smaku. W głębokim garnku gotujemy wodę z dodatkiem bulionu w kostce. Formujemy okrągłe kotleciki i gotujemy około 10-15 minut. Dobrze smakują z ryżem i z pikantnymi dodatkami.



Komentarz

Panga jest delikatna w smaku i pozbawiona specyficznego rybnego zapachu. Przygotowana w formie pulpetów powinna smakować nawet tym, którzy nie są smakoszami ryb np. dzieciom.

Wartość odżywcza 1 porcji:
Kalorie 391 kcal
Białka 52,89 g
Tłuszcze 8,17 g
Cholesterol 393,5 mg
Węglowodany 28,47 g
Błonnik 3,02 g
Witamina C 4,2 mg
Witamina A 167,1 µg

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!