Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (870 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Szare mięso mielone. Wyjaśniamy, czy można je jeść

Avatar placeholder
24.11.2019 22:09
Szare mięso mielone. Wyjaśniamy, czy można je jeść
Szare mięso mielone. Wyjaśniamy, czy można je jeść (123rf.com)

Dobrej jakości mielone mięso wieprzowe powinno mieć różowo-czerwoną barwę. Zdarza się jednak, że po kilku godzinach przechowywania w lodówce zaczyna szarzeć. Czy to znaczy, że kupiliśmy nieświeże mięso i nie powinniśmy już go jeść? Wyjaśniamy.

1. Dobre mięso mielone

Mięso mielone jest podstawą wielu dań i chętnie wykorzystujemy je w kuchni. Jeśli chcemy mieć pewność, co znajduje się w naszym mięsie mielonym, poprośmy w sklepie o cały kawałek mięsa, np. łopatki wieprzowej i zmielenie go na naszych oczach. W ten sposób otrzymamy świeży produkt - bez dodatkowych skałdników.

W przypadku kupowania gotowego, pakowanego mięsa mielonego trzeba szczególną uwagę zwrócić na jego skład. Często w opakowaniu znajdziemy nie tylko mięso, ale też wypełniacze, barwniki i konserwanty. Zwykle jest to mięso gorszej jakości, mielone wraz z tłuszczem i skórkami. Unikajmy kupowania mięsa oznaczonego jako garmażeryjne.

Oglądając mięso w sklepie zwróćmy też uwagę na jego zabarwienie. Mięso wieprzowe powinno mieć kolor różowo-czerwony, mięso wołowe - ciemnoczerwony, a mięso drobiowe - bladoróżowy.

Zobacz film: "3 proste tricki, dzięki którym sprawdzisz, czy mięso jest świeże"

2. Szary kolor mięsa

Mielone mięso po kilku godzinach spędzonych w lodówce może szarzeć. Zwykle dzieje się tak, gdy nie jest przechowywane w szczelnym opakowaniu, bez dostępu powietrza. Czy szarzenie mięsa jest powodem do niepokoju i znakiem, że kupiliśmy mięso nieświeże i nie nadaje się już do spożycia?

- W przypadku kontaktu mięsa z powietrzem i promieniowaniem widzialnym, następują procesy utleniania i fotooksydacji mioglobiny, stąd zmiana zabarwienia mięsa na szare. Mioglobina jest białkiem biorącym udział w procesach magazynowania tlenu w mięśniach - tłumaczy mgr inż. Aleksandra Szuplewska z Wydziału Chemicznego Politechniki Warszawskiej.

Jakie mięso jest najzdrowsze dla człowieka?
Jakie mięso jest najzdrowsze dla człowieka? [5 zdjęć]

Pytanie o najzdrowszy rodzaj mięsa stawiają sobie nie tylko konsumenci, ale także dietetycy. I choć

zobacz galerię

Mioglobina nadaje mięsu czerwoną barwę. Szarzenie mięsa jest więc naturalnym procesem, który zachodzi na jego powierzchni podczas procesu utleniania. Mięso takie zachowuje wszystkie swoje wartości i może być spożywane bez obawy o zatrucie.

Jest to jedynie sygnał, że podczas przechowywania mięso miało kontakt z powietrzem. Jeśli nie ma innych oznak świadczących o tym, że mięso mielone jest zepsute, możemy je bez obaw przygotować i zjeść.

3. Jak rozpoznać zepsute mięso?

Zepsute mięso jest bardzo łatwo rozpoznać. Mięso mielone, które nie nadaje się już do spożycia wydziela ostry i bardzo nieprzyjemny zapach. Jego wygląd również pozostawia wiele do życzenia. Zepsute mięso jest oślizgłe i lepkie.

O tym, że mięso jest nieświeże, świadczy również zielonkawy nalot i nietypowy kolor. W przypadku wołowiny naszą uwagę powinno zwrócić brązowe zabarwienie mięsa, w przypadku wieprzowiny zaś ciemnoróżowe. Zepsute mielone mięso drobiowe ma kolor sino-żółty.

Zanim kupimy mięso, warto przyjrzeć się mu z bliska. Wiele lad chłodniczych ma specjalnie zamontowane światła, które poprawiają koloryt i wygląd produktów mięsnych.

Unikajmy też kupowania mięsa mielonego, w którym widoczne są żółte fragmenty tłuszczu i które miejscami zaczęło zasychać. Świadczy to o tym, że zostało przygotowane ze starego mięsa, które powinno zostać wycofane ze sprzedaży.

Dowiedz się więcej:

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze