Przejdź na WP

Złe nawyki śniadaniowe. Rujnują zdrowie i figurę

Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Jednak nieświadomie popełniamy szereg błędów. Złe nawyki mogą skutkować nadmiarem kilogramów. Ponadto, szkodzą zdrowiu. Sprawdź, jakich błędów żywieniowych unikać.

Zobacz film: "Dlaczego warto jeść jajko na miękko?"

1. Brak śniadania to zły nawyk

Jeśli chcesz zachować szczupłą talię, koniecznie strzeż się tych kilku błędów żywieniowych. Odpowiednio skomponowane śniadanie będzie procentować przez resztę dnia.

Niestety współczesny szybki tryb życia nie sprzyja spokojnej konsumpcji porannego posiłku. Śniadanie je się byle jak, byle gdzie, często w biegu, a czasem wcale.

Brak śniadania zaburza metabolizm przez cały dzień. Powoduje uczucie głodu i może skutkować podjadaniem.

Złym pomysłem jest również oglądanie telewizji przy jedzenie. Uwaga skupiona na oglądanym programie, skutkuje brakiem skupienia na jedzeniu. Efektem może być zjadanie większych ilości żywności, niż organizm rzeczywiście potrzebuje.

2. Zły wybór na śniadanie to wczorajsza pizza lub ciasto

Nierzadko za śniadanie służą resztki z poprzedniego dnia. Oczywiście nawet takie śniadanie jest lepsze, niż brak śniadania, ale mimo wszystko nie jest najlepszym pomysłem.

Może zniwelować wysiłek wkładany w dobrą formę fizyczną i nienaganną figurę. To zbyt ciężki do strawienia posiłek na początek dnia.

3. Błąd przy śniadaniu to nadmiar cukru

Kolejny błąd to tłusta śmietanka do kawy. Być może jest pyszna i słodka, ale to ukryte w napoju kalorie. Słodzenie napojów cukrem również może się zemścić na naszej sylwetce.

Napoje energetyczne to kolejny nie najlepszy pomysł. Jest w nich bardzo dużo cukru i konserwantów. Lepszy pomysł to woda, sok bez cukru lub zielona herbata z miodem.

7 produktów, których nie można jeść na śniadanie. Wyklucz je z diety.
7 produktów, których nie można jeść na śniadanie. Wyklucz je z diety. [8 zdjęć]

Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Dostarcza nam energii, sprawia, że mamy chęć do działania. Dobrze...

zobacz galerię

Błędem jest również nadmiar cukru spożywany w słodkich płatkach lub dosładzanie owsianki. Lepsze rozwiązanie to naturalne płatki owsiane z dodatkiem owoców lub orzechów czy też miodu.

4. Zły nawyk śniadaniowy to solenie potraw i nadmiar tłuszczu

Smak słodki i słony są najbardziej lubiane przez człowieka. Niestety, sól ma wiele negatywnych oddziaływań na zdrowie. Skutkuje podwyższeniem ciśnienia, chorobami układu krążenia.

Złe nawyki śniadaniowe szkodzą zdrowiu i psują sylwetkę
Złe nawyki śniadaniowe szkodzą zdrowiu i psują sylwetkę (123rf.com)

Jajecznica, tosty, smażone jajka chętnie podaje się z solą dla smaku. Lepiej zastąpić sól ziołową przyprawą. Chilli, papryka lub oregano dodadzą pikanterii, nie szkodząc tak jak sól.

Tłuste jedzenie w ogóle nie jest zdrowe, a tłuste śniadanie to duży błąd. Lepsze rozwiązanie to lekki posiłek, nie powodujący problemów trawiennych czy wzdęć przez resztę dnia.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Rekomendowane przez naszych ekspertów

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Ważne tematy