Pokaż kategorie abcZdrowie.pl
Pokaż kategorie

Ćwiczenia na ławce skośnej

Ćwiczenia na ławce skośnej preferowane są głównie przez mężczyzn, ale niektóre z nich nadają się również dla kobiet. Taki trening służy przede wszystkim rozciągnięciu i wzmocnieniu mięśni brzucha, zarówno prostych, jak i bocznych. Większość osób trenuje w taki sposób na siłowni, ale niektórzy decydują się na zakup takiego przyrządu do ćwiczeń, jak ławka skośna. W ten sposób tworzą własną domową minisiłownię.

Skłony boczne na ławce skośnej

To ćwiczenie na ławeczce to ćwiczenie angażujące głównie mięśnie skośne brzucha. Zastosowana ławeczka skośna powinna mieć w dolnej części drążek blokujący nogi, najlepiej przesuwany. Należy położyć się na ławce w pozycji bocznej (na boku), tak aby od pasa w dół ciało przylegało do ławki. Nogi blokujemy za pomocą drążka. Aby kończyny górne nie przeszkadzały w wykonaniu ćwiczenia, należy je skrzyżować na klatce piersiowej. Od tego momentu można rozpocząć wykonywanie ćwiczenia. Należy wykonywać skłony tułowia do dołu i do góry. Przy podnoszeniu do góry przy maksymalnym wychyleniu wstrzymujemy ruch na kilka sekund.  Powoduje to wzmożenie napięcia mięśni. Przy skłonie do dołu tułów powinien być w pozycji równoległej do podłoża. Istotne jest powolne, płynne wykonanie tego ćwiczenia. Przed ćwiczeniem należy upewnić się, że nasze ubranie do ćwiczeń jest odpowiednie do ćwiczenia na ławce, a dokładniej, czy oba materiały nie powodują wzajemnego ślizgania się. Mogłoby to utrudnić wykonanie treningu oraz spowodować kontuzję.

Skręty tułowia na ławce skośnej

W tym ćwiczeniu angażowane do ćwiczeń są nie tylko mięśnie skośne, ale także mięśnie proste brzucha. Należy położyć się na ławce, tak aby plecy oraz biodra przylegały do ławki. Nogi natomiast są uniesione i położone na drążku. Kończyny górne powinny być splecione na klatce piersiowej lub na karku. Z takiej pozycji należy powoli unosić barki oraz głowę, odrywając plecy od ławki i jednocześnie skręcając tułów na zmianę raz w lewo, raz w prawo. Zarówno w tym, jak i poprzednim ćwiczeniu ważne jest prawidłowe oddychanie. Przy podnoszeniu w górę powinien być wykonany wydech, a przy opadaniu na dół – wdech. O prawidłowym wykonywaniu ćwiczenia świadczy stałe napięcie mięśni skośnych, potocznie nazywane „czuciem” mięśni.

Skłony w leżeniu głową w dół na ławce skośnej

Skłony w leżeniu głową w dół na ławce skośnej to także bardzo dobre ćwiczenie na mięśnie proste i skośne brzucha. Należy położyć się płasko na plecach z głową w dół na ławce do ćwiczeń, tak aby biodra oraz plecy przylegały do podłoża. Nogi natomiast zaczepione są wysoko o drążek, przy czym powinny być ugięte w kolanach. Ręce mogą być splecione za karkiem lub na klatce piersiowej. Następnie można przejść do wykonania ćwiczenia. Należy powoli podnosić do góry kolejno głowę, barki i resztę tułowia. W końcowym etapie podnoszenia można nieco skręcić tułów, w celu większego oddziaływania na mięśnie skośne. Taka opcja ćwiczenia jest jednak trudniejsza i wiąże się ze zwiększonym ryzykiem pojawienia się kontuzji. Dlatego też na samym początku zaleca się wykonywanie ćwiczenia bez skrętu tułowia. Podczas takiego treningu mięśni należy pamiętać o prawidłowym oddychaniu.

Ćwiczenia na ławce skośnej pozwalają na wzmocnienie i wyrzeźbienie mięśni. Jednak aby efekty były widoczne, musi być stosowana odpowiednia dieta. Może to być dieta bogatobiałkowa, dieta węglowodanowa czy dieta dla aktywnych mężczyzn. Bez diety nasze mięśnie ukryte będą pod złogami tkanki tłuszczowej.

Marta Bednarska,
Komentarze
zapytaj lekarza

za darmo

  • Odpowiedź w 24 godziny
  • Bez żadnych opłat
  • Lekarze, psychologowie, dietetycy

lekarzy jest teraz online

0/500

Ćwiczenia z ławką - najnowsze pytania

DYSKUSJE NA FORUM

Artykuły Ćwiczenia z ławką
Ćwiczenia z ławką

Wyciskanie na ławeczce

Ćwiczenia na ławeczce to dobre ćwiczenie na ręce, ramiona, barki, klatkę piersiową czy brzuch. Takie ćwiczenia polegają na wyciskaniu, tzn. podnoszeniu sztangi o odpowiednim ciężarze, leżąc na ławce do ćwiczeń. Aby uzyskać odpowiednie efekty, należy...

Ćwiczenia na ramiona

Ćwiczenia na triceps

Triceps jest mięśniem trójgłowym ramienia. Przyrost jego masy sprawia, że zwiększa się obwód twoich ramion, następuje wzrost masy mięśniowej, przez co masz więcej siły, a mięśnie

Jak sobie pomóc w walce z nerwicą

Ćwiczenia w nerwicy

Leczenie nerwicy najczęściej prowadzone jest za pomocą psychoterapii wspomaganej farmakoterapią. Jednak w wielu przypadkach dla lepszego samopoczucia chorego warto jest wprowadzać

Cellulit

Ćwiczenia na cellulit

Jak pozbyć się cellulitu? To najczęściej zadawane pytanie przez kobiety. Walka z cellulitem nie jest łatwa. Na pomarańczową skórkę narzekają też osoby szczupłe. Faktem jest jednak,

Ćwiczenia odchudzające

Ćwiczenia na pośladki

Ćwiczenia na pośladki

Ćwiczenia na pośladki to doskonała metoda na spełnienie marzeń kobiety o zgrabnej pupie. Większość pań pragnie skutecznie odchudzić swoje ciało. Jeżeli przybywa ci centymetrów w ok

Mastektomia

Ćwiczenia po mastektomii

Ćwiczenia po mastektomii mają pomóc kobiecie po operacji powrócić do sprawności ruchowej. Amputacja piersi to dla kobiety całkiem nowa sytuacja, z którą niełatwo się pogodzić. Życi

Ćwiczenia

Ćwiczenia w biegu

Od rana pochłaniają nas praca, nauka i codzienne obowiązki. Dzień pełen wyzwań sprawia, że wieczorem zmęczenie przewyższa rezerwy zachowanej energii i nie w głowie nam żaden wysiłe

Ćwiczenia ujędrniające biust

Ćwiczenia na biust

Ćwiczenia na jędrny biust mają na celu poprawienie jędrności piersi. Prawie każda kobieta ma kompleksy związane z biustem, jest on zbyt duży bądź mały. Niestety nie jesteś w stanie

Pilates

Ćwiczenia pilates

Ćwiczenia pilates

Pilates to przełomowy system ćwiczeń ciała i umysłu opracowany przez człowieka o nazwisku Joseph Pilates. Może on radykalnie zmienić wygląd twojego ciała oraz poprawić samopoczucie

Rehabilitacja

Ćwiczenia redresyjne

Ćwiczenia redresyjne to rodzaj ćwiczeń stosowanych w fizjoterapii w celu powiększenia zakresu ruchu w stawie. Są to ćwiczenia bierne, wykonywane przez terapeutę z pewną siłą zewnęt

lekarzy jest teraz online

Zapytaj lekarza
zapytaj lekarza

za darmo

  • Odpowiedź w 24 godziny
  • Bez żadnych opłat
  • Lekarze, psychologowie, dietetycy

lekarzy jest teraz online

0/500