Chcesz schudnąć? Jedz codziennie garść orzechów włoskich

Dobra wiadomość dla miłośników orzechów włoskich. Badania wykazały, że wystarczy jeść ich garść dziennie, aby schudnąć i obniżyć poziom cholesterolu. Włączenie smacznych orzechów do codziennego menu przynosi podobne rezultaty, jak przejście na dietę niskotłuszczową.

Wyniki najnowszego badania wskazują na to, że aby schudnąć, wcale nie trzeba jeść wyłącznie sałaty i popijać jej zieloną herbatą. Naukowcy z Uniwersytetu w Kalifornii twierdzą, że porcja orzechów włoskich ułatwia odchudzanie, a przy tym pozytywnie wpływa na stan zdrowia.

Jak specjaliści doszli do takich wniosków? Przebadali ponad 200 otyłych kobiet w wieku od 22 do 72 lat. Wszystkie panie brały udział w rocznym programie odchudzającym. Podzielono je na trzy grupy. Pierwsza stosowała dietę bogatą w węglowodany, ale ograniczającą tłuszcze. Druga grupa jadła więcej tłuszczów, ale unikała węglowodanów. Z kolei kobiety z trzeciej grupy codziennie spożywały porcję (około 40 gramów) orzechów włoskich, a przy tym ograniczały ilość węglowodanów.

Zobacz film: "Jak zdrowo jeść i tracić na wadze?"

Po sześciu miesiącach eksperymentu kobiety stanęły na wadze. Okazało się, że wyniki we wszystkich grupach były zbliżone – panie straciły około osiem procent początkowej wagi. Co ciekawe, kobietom jedzącym codziennie orzechy nie tylko udało się zrzucić kilogramy, ale również poprawić wyniki badań medycznych. Miały niższy poziom cholesterolu niż inne uczestniczki testu.

Najlepsze i najgorsze orzechy dla zdrowia
Najlepsze i najgorsze orzechy dla zdrowia [6 zdjęć]

Włoskie, laskowe, ziemne, migdały, pistacje… Orzechy pełne są zdrowych dla serca kwasów tłuszczowych...

zobacz galerię

Naukowcy byli zaskoczeni, że mimo jedzenia orzechów, które są kaloryczne i bogate w tłuszcz, kobietom udało się schudnąć. Eksperci potwierdzili również wcześniej stawiane tezy, że dieta bogata w orzechy sprzyja zdrowiu układu krążenia i serca.

Specjaliści twierdzą, że wystarczy garść orzechów włoskich dziennie, aby zadbać o sylwetkę i zredukować poziom cholesterolu we krwi. Niewielka porcja orzechów nie tylko pozytywnie działa na serce, ale również na układ nerwowy. Badacze twierdzą nawet, że im więcej jednonienasyconych kwasów tłuszczowych w diecie, tym dłuższe życie.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!