Przejdź na WP

Drugie śniadanie - co zjeść? Pomysły na drugie śniadanie

Drugie śniadanie to często pomijany przez nas posiłek. Jest jednak bardzo ważne, a jego opuszczanie może skutkować m.in. problemami z masą ciała. Co jeść na drugie śniadanie? Oto zdrowe pomysły na drugie śniadanie.

Zobacz film: "Oto czego nigdy nie jeść na śniadanie. Wiele osób popełnia ten błąd"

spis treści

1. Co na drugie śniadanie?

Drugie śniadanie nie powinno być zbyt obfite. Warto zatem postawić na pieczywo pełnoziarniste, które pozwala dłużej utrzymać uczucie nasycenia. Dostarczane z pieczywem węglowodany powinniśmy łączyć z produktami zawierającymi białko (wędliny, ryby, jaja).

Dodatkiem do drugiego śniadania mogą być suszone lub świeże owoce, które dostarczą organizmowi błonnika i naturalnych cukrów. Przygotowując śniadanie możemy dodać trochę orzechów lub nasion bogatych w skłaniki odżywcze, takie jak: magnez, wapń, żelazo, witaminy z grupy B oraz witamina E. Nie zapominajmy także o warzywach, które są źródłem cennych witamin i sprawiają, że kanapka na drugie śniadanie nie będzie mdła i sucha.

Co dietetycy jedzą na drugie śniadanie? Sprawdziliśmy
Co dietetycy jedzą na drugie śniadanie? Sprawdziliśmy [4 zdjęcia]

To niewielki posiłek, który zwykle spożywamy w pracy lub szkole. Powinien dostarczać od 5 do 10 proc....

zobacz galerię

2. Drugie śniadanie - kaloryczność

Drugie śniadanie powinno stanowić 10 proc. dziennej dawki kalorycznej. Nieco więcej wymaga się od pierwszego śniadania, które stanowi 25 proc. kalorii spożytych podczas całego dnia.

Oczywiście najbardziej kaloryczny powinien być obiad. Najlepiej, aby stanowił około 35 proc. dziennej dawki żywnościowej. Po obiedzie spożywamy podwieczorek, który ma zbliżoną do drugiego śniadania liczbę kalorii.

Ostatni posiłek może zawierać około 20 proc. dziennej dawki kalorycznej. Pamiętajmy, aby kolację spożywać około 3 godziny przed snem. Nie warto trzymać się stereotypowej godziny 18 jako pory na ostatni posiłek. W przypadku, gdy chodzimy późno spać, metoda ta się nie sprawdza i skutkuje tym, że sięgamy po kolejne przekąski. Zaleca się spożywanie pięciu posiłków dziennie.

3. Drugie śniadanie – czego unikać?

Drugie śniadanie najlepiej przygotowywać samemu. Gotowe posiłki, takie jak rogaliki, hot-dogi czy drożdżówki, mogą okazać się bombami kalorycznymi. Śniadanie najlepiej popijać herbatą lub sokiem.

Jeśli nie mamy możliwości zaparzenia herbaty, możemy zabrać ją z domu w termosie. Jeśli zależy nam na utrzymaniu masy ciała i zdrowym żywieniu, różnego rodzaju słodzone napoje, a nawet produkty light, będą złym wyborem do drugiego śniadania.

Rekomendowane przez naszych ekspertów

4. Pomysły na drugie śniadanie

Poniżej przedstawiamy kilka inspiracji na drugie śniadanie:

Na drugie śniadanie można zjeść np. kanapki
Na drugie śniadanie można zjeść np. kanapki (123RF)
  • Kanapka z chleba razowego z kiełkami, jajkiem na twardo i pomidorem;
  • Kanapka z chleba razowego lub żytniego z pastą jajeczną i kiełkami;
  • Owsianka z owocami;
  • Ryż z owocami;
  • Sałata z serem feta, pomidorem i papryką;
  • Tuńczyk z sałatą i warzywami.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Ważne tematy