Hantle - rodzaje, trening

Hantle do ćwiczeń to bardzo przydatny sprzęt fitness. Jest on bardzo poręczny. Hantle można zabrać ze sobą praktycznie wszędzie. Hantle mogą miec różną wielkość, kształt, a przedewszystkim różnią się wagą. Ćwiczenia z hantlami to dobre ćwiczenia wzmacniające mięśnie i rozciągające mięśnie. Można z nimi wykonywać bardzo różne treningi na siłowni.

Hantle mają zastosowanie jako sprzęt do ćwiczeń rąk i ramion, ćwiczeń na plecy, na mięśnie grzbietu czy pomocniczo w ćwiczeniach rzeźbiących sylwetkę.

1. Hantle - rodzaje

Hantle do ćwiczeń mogą być wykonane z różnych tworzyw. Mogą być winylowe, żeliwne, piaskowe, chromowane, gumowane czy pokryte neoprenem i inne. Ciężar hantli waha się od 0,5 kg do 50 kg. Te o najmniejszej wadze najczęściej wybierane są przez kobiety i wykorzystywane do ćwiczeń aerobowych,fitness czy innego rodzaju ćwiczeń fizycznych.

Zobacz film: "Jak uniknąć kontuzji podczas ćwiczeń?"

Ponadto wyróżnia się hantle krótkie, hantle długie i hantle okrągłe. Dostępne są także hantle o zakończeniach trójkątnych, sześciokątnych lub z podłużnymi żłobieniami. Taki kształt zapobiega toczeniu się hantli po podłodze. Hantle do ćwiczeń mogą mieć także dodatkowe elementy, jak np. uchwyty na rzepy, pianki wchłaniające wilgoć.

Dostępne są także hantle z regulowanymi obciążeniami. Szczególnie polecane są one osobom, które dopiero zaczynają trening z hantlami. Wyróżnia się również hantle ergonomiczne, a więc takie, które zapewniają bezpieczne i pewne trzymanie ich podczas wykonywanych ćwiczeń.

2. Hantle - trening

Hantle do ćwiczeń to bardzo prosty sprzęt do ćwiczeń. Stosowany jest w ćwiczeniach fitness, ćwiczeniach rehabilitacyjnych czy gimnastyce korekcyjnej. Szczególnie polecane są do ćwiczeń w domu, jako element domowej siłowni, ale również można je znaleźć w klubach fitness czy siłowniach. Hantle to sprzęt, który mogą używać zarówno kobiety, jak i mężczyźni. Różnica jednak najczęściej tkwi w ciężarze hantli. Te najlżejsze są bardzie preferowane przez kobiety.

Ćwiczenia na jędrny biust
Ćwiczenia na jędrny biust [5 zdjęć]

Aby zachować jędrny biust przez długie lata, niezbędne jest wykonywanie ćwiczeń. Wzmacniaj mięśnie, które...

zobacz galerię

Ćwiczenia z hantlami pomagają wzmacniać mięśnie, głównie górnych partii, to jest mięśnie rąk, ramion, barków, jak również stanowią sprzęt do ćwiczeń na mięśnie klatki, pleców czy grzbietu.

Dzięki hantlom, przy wykonywaniu odpowiednich ćwiczeń można także wzmocnić i wyrzeźbić mięśnie nóg oraz mięśnie brzucha. Kobiety używają hantli głównie w ćwiczeniach ujędrniających biust. Ciało ulega wysmukleniu, a biust wydaje się pełniejszy i większy.

Trening z hantlami nadają się do ćwiczeń ogólnorozwojowych, treningów siłowych czy ćwiczeń czysto rehabilitacyjnych. W tych ostatnich hantle mogą być pomocne w korekcji wad postawy.

Hantle mogą być także używane przy ćwiczeniach na stepie czy piłce rehabilitacyjnej. Wtedy też zwiększa się efektywność trenowania z hantlami.

Musisz to wiedzieć

Tak jak przed wszystkimi ćwiczeniami, także przed ćwiczeniami z hantlami należy pamiętać o właściwej rozgrzewce oraz prawidłowym oddychaniu podczas treningu. Właściwy dobór hantli do ćwiczeń oraz przestrzeganie zasad podczas ćwiczeń pozwolą nam cieszyć się sprawnością i dobrą kondycją fizyczną, a także piękną sylwetką.

spis treści
rozwiń

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!