Pokaż kategorie abcZdrowie.pl

Ćwiczenia

Ćwiczenia to najlepszy sposób na spalanie tkanki tłuszczowej. Wielu z nas przypomina sobie o tym wraz z nadejściem wiosny. Z każdym dniem rośnie liczba uprawiających jogging i jeżdżących na rowerze. Są to sprawdzone metody gubienia zbędnych kilogramów, jednak osoby zainteresowane osiągnięciem wymarzonej wagi w możliwie krótkim czasie, powinny wziąć pod uwagę ćwiczenia na odchudzanie. Znalezienie odpowiedniego treningu, który pomoże uzyskać zgrabną sylwetkę, to żaden problem. Można wybrać na przykład ćwiczenia aerobowe lub hi impact aerobic.


Ćwiczenia fat burning

Fat burning oznacza „spalanie tłuszczu”. Tego typu ćwiczenia są dość łatwe i wykonuje się je w umiarkowanie intensywnym tempie. Trening fat burning powinien trwać przynajmniej pół godziny, ponieważ dopiero po 15-20 minutach wysiłku organizm zaczyna spalać zapasy tkanki tłuszczowej. Zaleca się, by ćwiczenia trwały godzinę, ale początkujący nie powinni od razu porywać się na tak długi trening. Serie nie powinny być zbyt forsowne, a ich intensywność warto zwiększać stopniowo. W czasie treningu należy wykonywać 15-20 powtórzeń. Pod koniec ćwiczący powinien odczuwać zmęczenie. Pomiędzy kolejnymi seriami warto zrobić przerwy, ale nie dłuższe niż minutę. Taki sposób na odchudzanie będzie bardziej efektywny, gdy wysiłkowi będzie towarzyszyła racjonalna dieta.

Hi impact aerobic i Hi-Lo aerobic

Hi impact aerobic to propozycja dla osób w dobrej kondycji fizycznej. Są to bardzo dynamiczne ćwiczenia na odchudzanie, które składają się ze skoków, obrotów, podskoków oraz elementów biegu. Z zasady towarzyszące tempo muzyki jest dopasowane do tempa ćwiczeń. W czasie treningu tętno ćwiczącego może osiągnąć nawet 160-180 uderzeń na minutę. Dla kontrastu, low impact aerobic to ćwiczenia aerobowe, podczas których jedna noga pozostaje na podłożu. Podczas treningu wykonuje się proste układy, kroki, wykroki i niezbyt intensywny marsz. Tętno u praktykującego wynosi zwykle 100-150 uderzeń na minutę. Swoistym połączeniem obydwu rodzajów tych aerobików jest Hi-Lo aerobic. Ten rodzaj ćwiczeń aerobowych jest najczęściej spotykany na zajęciach fitness. Ćwiczący cenią sobie taki trening, ponieważ pomaga zdrowo się zmęczyć, spalić dużo kalorii i poprawić kondycję. Nie bez znaczenia jest także wzmocnienie układu sercowo-naczyniowego.

Trening na stepie

Ten rodzaj treningu jest znany także jako benchstep, step-training, step heart, bench-aerobic i low-impact bench. Ćwiczenia na stepie pojawiły się w 1991 roku w Stanach Zjednoczonych. Co to jest step? Jest to platforma, której wysokość można regulować w zależności od kondycji ćwiczącego.Trening na stepie nie jest, wbrew pozorom, monotonny. Do tej pory opracowano ponad 200 ćwiczeń. Są to bardzo skuteczne ćwiczenia na odchudzanie, które dodatkowo wzmacniają mięśnie nóg. Trening przynosi także wymierne korzyści układowi krwionośnemu ze względu na intensywność wysiłku. Jak wygląda trening na stepie? Ćwiczący wykonuje kolejne ćwiczenia w określonym czasie i w konkretnej liczbie powtórzeń. Między kolejnymi seriami są krótkie przerwy, a po zakończeniu przebiegu następuje dłuższa przerwa. Początkujący wykonują dwa przebiegi, a w miarę poprawy kondycji liczba ich rośnie. Maksymalna liczba to sześć. Przyjmuje się, że trening na stepie powinien trwać nie więcej niż 30-40 minut. Takie ćwiczenia nie są jednak dla wszystkich. Osoby, które mają problemy ze stawami, powinny poszukać czegoś innego, ponieważ trening na stepie powoduje duże przeciążenia bioder, kolan i kostek. Nawet w pełni zdrowe osoby powinny podchodzić do tego sportu rozsądnie. Step o wysokości 20 cm to maksimum dla osób średnio zaawansowanych.

Ćwiczenia są nieocenione w walce z nadwagą. Właściwie dobrany trening do kondycji i umiejętności potrafi zdziałać cuda. W miejsce fałdek tłuszczu pojawiają się lekko zarysowane mięśnie, co motywuje do dalszych działań. Sposoby na odchudzanie to coś, czym warto się zainteresować nie tylko na wiosnę, ale i przez cały rok.

zapytaj lekarza

za darmo

  • Odpowiedź w 24 godziny
  • Bez żadnych opłat
  • Lekarze, psychologowie, dietetycy

lekarzy jest teraz online

0/500

Ćwiczenia
najnowsze pytania

DYSKUSJE NA FORUM

Artykuły Ćwiczenia
Ćwiczenia

Scyzoryk

Scyzoryk

. Jaki trening można zastosować? Pokazane na filmie ćwiczenie na mięśnie jest nazwane „scyzorykiem”. Pozycja wyjściowa polega na ułożeniu

Ćwiczenia

Poranna gimnastyka

Poranna gimnastyka

Ćwiczenia o wschodzie słońca skuteczniej odchudzają niż wykonywane w jakiejkolwiek innej porze dnia.

Ćwiczenia

Targi sportowe

Targi sportowe

Sport World Warsaw Targi sportowe odbędą się 19-21 września 2013 r. Zapraszamy!Rakieta tenisowa Pasjonaci tenisa na Targach z pewnością znajdą coś dla siebie.

Ćwiczenia

Znajdź motywację do ćwiczeń zimą

Znajdź motywację do ćwiczeń zimą

lepiej poświęcić ten czas na poszukiwanie rozwiązań. Jednym z nich jest zapewnienie sobie takich warunków, by ćwiczenie zimą było dla nas w dalszym ciągu przyjemnością.

Ćwiczenia

9 problemów zdrowotnych, które możesz rozwiązać, ćwicząc

9 problemów zdrowotnych, które możesz rozwiązać, ćwicząc

Słabsza pamięć Ćwiczenia fizyczne stymulują przepływ krwi do mózgu, poprawiając stan całego układu sercowo-naczyniowego. Pobudzają również wzrost (...) z sennymi problemami, może nasilać symptomy bezdechu sennego. Aktywność fizyczna...

Ćwiczenia

Motywacja do ćwiczeń

Motywacja do ćwiczeń

Aby znaleźć motywację do regularnych treningów, warto wyznaczyć sobie cele, na przykład zwiększenie masy mięśniowej lub poprawa kondycji fizycznej.

Ćwiczenia

Ćwiczenia dla seniorów

Ćwiczenia dla seniorów

Ćwiczenia są wskazane dla wszystkich, niezależnie od wieku. Osoby starsze, które aktywnie spędzają czas, są mniej narażone na demencję starczą, mają mniej problemów z poruszaniem się.

Ćwiczenia

Ćwiczenia bez wymówek

Ćwiczenia bez wymówek

Zamiast zastanawiać się i odkładać ćwiczenia w czasie, zacznij trening już teraz. Kanadyjscy naukowcy doszli bowiem do wniosku, że nie warto zbyt (...) dużo myśleć o ćwiczeniach, ponieważ wiąże się to zwykle z szybkim...

Ćwiczenia

Motywowanie się do ćwiczeń

Motywowanie się do ćwiczeń

Systematyczny trening wiąże się z wymiernymi korzyściami - nie tylko dla figury, ale i dla zdrowia. Jednak kontynuacja ćwiczeń nie jest łatwa