Fitness – zasady, rodzaje, fitness medyczny

Fitness – zasady, rodzaje, fitness medyczny

Fitness – zasady, rodzaje, fitness medyczny

Fitness jest idealnym rozwiązaniem dla osób rozpoczynających swoją przygodę z aktywnością fizyczną. Fitness nie jest bowiem tak wymagający, jak niektóre formy ćwiczeń. Fitness jest lekką i przyjemną formą ćwiczeń, a co najważniejsze efekty fitnessu są niesamowite.

Fitness – zasady

W fitnessie często zapomina się o podstawowych zasadach, ponieważ ciągle pojawiają się nowsze i lepsze metody na efektywną aktywność fizyczną. Choć zasady fitnessu wydają się proste i oczywiste są ważne dla każdej aktywnej osoby.

Po pierwsze baw się. Fitness ma dawać radość, ponieważ tak długo, jak fitness jest dla nas zabawą, tak długo będziemy się go trzymać.

W fitnessie trzeba wyznaczyć sobie cel. Może to być mniej kilogramów na wadze albo mniej centymetrów w obwodzie uda, ale jego realizacja zachęci nas do regularnego fitnessu.

W fitnessie ważne jest picie wody oraz odpowiednia ilość białka w diecie. Choć jego zapotrzebowanie jest indywidualne, potrzebujemy wystarczającej ilości, aby fitness dawał efekty.

Eksperci zalecają również osobom ćwiczącym fitness spożywanie zielonych warzyw. Pozwolą one wzbogacić dietę osoby ćwiczącej fitness w błonnik, witaminy, przeciwutleniacze i minerały.

Aby osiągnąć sukces w fitnessie, trzeba planować posiłki oraz zapewnić odpowiednia ilość snu na regeneracje po fitnessie. Zadbaj również o atrakcyjne ćwiczenia fitness. Urozmaicaj fitness, jak tylko się da, dzięki temu szybciej zobaczysz efekty fitnessu. Pomoże w tym również konsekwencja.

Choć kobiety często słyszą, że nie powinny dźwigać ciężarów, nie unikaj ich w fitnessie. Samo cardio nie wystarczy.

Fitness – rodzaje

  • ABT (abdominal, buttocks thighs) – jest to forma fitnessu na poszczególne partie ciała, z rozgrzewką i rozciąganiem. Pozwala wyszczuplić ciało, wysmuklić brzuch, pośladki i uda. Jest to idealna propozycja dla średniozaawansowanych.
  • step – to fitness z choreografią na tzw. stepie. Pozwala na redukcję tkanki tłuszczowej i wzmocnienie mięśni, jednak jest odpowiedni dla osób przynajmniej na poziomie średniozaawansowanym.
  • Fat Burning – fitness, które trwa ok.90 minut, ma na celu spalenie tkanki tłuszczowej. Ta forma fitnessu pozwala na utratę nawet kilograma tygodniowo.
  • Hi-Lo Impact (hig low impact) – jest to fitness połączony ze skokami, podskokami i obrotami.
  • Fit Dance – fitness łączący w sobie figury aerobowe i taneczne, który doskonale rzeźbi ciało.
  • stretching – fitness polegający na rozciąganiu mięśni, dzięki czemu pracujemy nad gibkością i elastycznością naszego ciała, jednak ta forma fitnessu jest łatwiejsza dla osób młodszych.
  • pilates – to rodzaj fitnessu łączący elementy jogi, baletu i ćwiczeń siłowych. Jest odpowiedni dla osób z chorym kręgosłupem.
  • aeroboxing – jest to intensywny trening fitness łączący elementy aerobiku, boksu i kick-boxingu. Osiągamy dzięki niemu dużą sprawność fizyczną i kondycję.
  • fitball – mało wymagająca forma fitnessu. Obejmuje ćwiczenia na piłce, wzmacniające delikatnie mięśnie i koordynację, jest idealny dla kobiet w ciąży i osób starszych.
  • BS (Body Sculpting) – ćwiczenia fitness na stepie, z ciężarami i gumą. Są to zajęcia dla każdego.
  • ABS – fitness łączący różne rodzaje ćwiczeń. Ich efekty zależą od intensywności treningu.

Fitness – fitness medyczny

Polacy starzeją się najszybciej w Europie. Przyczyną zgonów są w większości choroby związane z siedzącym trybem życia. Choć widać poprawę to jednak statystyki są nadal alarmujące.

Eksperci podkreślają, że najprostszą receptą na zdrowie jest ruch. Rozwiązaniem jest w tym przypadku tzw. fitness medyczny. Fitness ten polega na współpracy lekarza, trenera i dietetyka. Eksperci przekonują, że ruch może leczyć wiele chorób, ale trzeba zrobić to w profesjonalny sposób.