Piloxing – charakterystyka, zasady ćwiczeń, dla kogo, zalety

Jeżeli lubisz tańczyć, boksować, a po tych ćwiczeniach odprężyć się i pójść na zajęcia pilatesu, to istnieją pewne zajęcia dla ciebie – piloxing. Ta dyscyplina fitness jest w stanie połączyć te trzy wyżej wymienione zajęcia w jedno i to bardzo skuteczne. Z pozoru niepasujące do siebie i odległe formy aktywności, z czasem mogą stać się naszym ulubionym zajęciem.

1. Piloxing – charakterystyka

Piloxing, to forma zajęć fitness, która trwa zazwyczaj około godziny. Na tych zajęciach łączone są ze sobą trzy całkowicie odmienne dyscypliny sportowe: boks, taniec i pilates. Boks to sztuka walki, wykonujemy dynamiczne ciosy rękami i wykopy nogami, angażujemy do pracy całe ciało. Taniec to zajęcia dla osób, które lubią się poruszać i dobrze "czują" muzykę. Pilates ma na celu wzmocnić mięśnie i rozciągnąć ciało.

Nigdy nie słyszeliście o takim połączeniu? Nic dziwnego, piloxing jest nową formą zajęć, która zjednuje w sobie coraz więcej zainteresowanych osób. Atutów piloxingu jest wiele: skutecznie spala tłuszcz, rozwija mięśnie i pozwala doskonale bawić się i ćwiczyć przy dynamicznej muzyce.

Zobacz film: "#dziejesienazywo: Te ćwiczenia przyspieszają metabolizm"

2. Piloxing – zasady ćwiczeń

Piloxing polega na wykonywaniu ćwiczeń interwałowych, czyli tych o zmiennej intensywności. Chodzi o to, że na początku wykonywane są ćwiczenia o wzmożonym wysiłku, by potem nieco wyciszyć organizm i przejść do ćwiczeń o zmniejszonej intensywności. Podczas treningu interwałowego znacznie przyśpiesza nasz metabolizm, w związku z czym przez dłuższy okres organizm jest w stanie spalać kalorie i gubić tłuszcz, nawet kilka godzin po wysiłku.

Tańcz i chudnij - sprawdź, dzięki którym tańcom schudniesz najwięcej
Tańcz i chudnij - sprawdź, dzięki którym tańcom schudniesz najwięcej [9 zdjęć]

Taniec to radosna forma ćwiczeń fizycznych – pozwala na ekspresję oraz zachowanie odpowiedniej wagi i...

zobacz galerię

Trening piloxingu najczęściej rozpoczyna się od wykonywania ćwiczeń bokserskich, czyli kopnięcia, ciosy rękami, angażowanie mięśni brzucha. Następnie rozpoczyna się część taneczna, która łączy w sobie elementy pilatesu.

Piloxing jest niezwykle wymagającym sportem, dlatego niezbędne jest dbanie o kondycję ciała i wykonywanie tych ćwiczeń kilka razy w tygodniu, wtedy będziemy w stanie bez problemu wykonać cały trening. Zresztą podczas kolejnych zajęć zauważymy znaczną poprawę wydolnościową. Podczas piloxingu wykonujemy ćwiczenia rękami i nogami, a także angażujemy każdy mięsień ciała. W ciągu godzinnego treningu jesteśmy w stanie spalić aż 900 kalorii.

3. Piloxing – dla kogo?

Nie ma żadnych ograniczeń co do wieku ani płci. Wystarczy, że przyjdziemy na zajęcia i będziemy sumiennie wykonywać pokazywane ruchy. Nasza kondycja fizyczna powinna być w dobrym stanie, gdyż ćwiczenia są naprawdę wymagające, jednakże dające szybkie efekty.

4. Piloxing – zalety

Zalet wynikających z treningów piloxingu jest wiele, należą do nich:

  • poprawa kondycji całego ciała;
  • utrata zbędnego „tłuszczyku”;
  • poprawa elastyczności mięśni;
  • lepsze samopoczucie;
  • świadomość własnego ciała;
  • lepsze krążenie krwi;
  • wzmocnienie siły mięśni.

Musisz to wiedzieć

Regularne ćwiczenia piloxingu przyniosą nam założone efekty. Jeżeli jesteśmy pasjonatami sztuk walki, to warto przyjść na zajęcia i przekonać się, czy są one właśnie dla nas. Kto wie, może odkryjemy nową pasję, która po niedługim czasie pozwoli nam poczuć się lepiej.

spis treści
rozwiń

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.