Rozciąganie - zalety, ćwiczenia na nogi

spis treści
rozwiń

Rozciąganie to bardzo ważna część prawidłowo wykonywanej rozgrzewki, która przygotowuje nas do treningu. Dzięki ćwiczeniom rozciągającym nasze ciało, możemy również przyspieszyć proces odchudzania się. Połączenie właściwej diety z treningami to najlepszy sposób na zrzucenie nadwagi.

1. Rozciąganie - korzyści z rozgrzewki przed treningiem

Ćwiczenie rozciągajace w parze
Ćwiczenie rozciągajace w parze

Ćwiczenia rozciągające, czyli tak zwany stretching, to rodzaj ćwiczeń służących do poprawy elastyczności...

zobacz galerię

Rozciąganie mięśni to nie tylko dobry sposób na rozładowanie stresu, ale także skuteczna metoda na rzeźbę zgrabnej i jędrnej sylwetki. Dzięki ćwiczeniom rozciągającym można zyskać:

Zobacz film: "Wysiłek fizyczny - codzienna aktywność"

  • zwiększenie zakresu ruchu w stawach,
  • lepsze ukrwienie mięśni,
  • wzmocnienie ścięgien.

Należy pamiętać, że rozciąganie mięśni polega na stopniowym i ostrożnym rozciąganiu do momentu, kiedy wyczujemy ich maksymalny opór. Gdy znajdziemy się w tym punkcie, warto zatrzymać ruch i powrócić do pozycji wyjściowej.

Zanim przejdziemy do bardziej zaawansowanych ćwiczeń rozciągających ciało, trzeba zacząć od prostych ćwiczeń jak np. obroty głowy, skłony tułowia, obroty kostek, wymachy rąk, obroty nadgarstków.

2. Rozciąganie - ćwiczenia nóg

  • Ćwiczenia rozciągające wykonuje się je w siadzie płasko, z nogami złączonymi w stopach. Pochylamy tułów w kierunku nóg. Bardzo ważne jest pamiętanie o wyprostowanych ramionach.
  • Innym ćwiczeniem na rozciaganie mięśni ud jest ćwiczenie, które wykonujemy w pozycji stojącej, najlepiej przy ścianie lub innym punkcie oparcia. Stoimy na jednej nodze, drugą uginamy w kolanie i ręką chwytamy za kostkę ugiętej nogi. Rozciągamy ugiętą nogę do góry.
  • Ćwiczenia rozciągające nóg to także prawidłowe wykonywanie skłonów. Można stanąć w lekkim rozkroku i starać się palcami dotykać podłogi lub stanąć ze złączonymi nogami i dotykać głową do kolan.

3. Rozciąganie - ćwiczenia a odchudzanie

Rozciąganie mięśni jest polecane osobom, które mają pracę siedzącą i trudności ze rzuceniem zbędnych kilogramów. Kilkugodzinna praca przy komputerze i brak aktywności fizycznej to najczęstsze przyczyny problemów z nadwagą. Wprowadzenie w życie regularnych treningów, najlepiej zacząć od rozciągania. One najskuteczniej przygotowują ciało do wysiłku fizycznego, a także zapobiegają zastojowi mięśni. Ponadto niektóre z nich można wykonywać także w pracy.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!