Stepper - opis i opinie, rodzaje, efekty, zasady

Smukłe nogi, jędrne pośladki i zgrabna sylwetka to marzenie każdej kobiety. Jeśli myślisz, że osiągnięcie takich efektów wymaga specjalnego sprzętu do ćwiczeń, to jesteś w błędzie. Tak naprawdę wystarczy tylko jedna mała maszyna – stepper. Jak ćwiczyć na stepperze?

spis treści

Zobacz film: "Ćwiczenia na nogi"

1. Stepper - opis i opinie

Stepper to jedna z najpopularniejszych maszyn do ćwiczeń w domu. Mały rozmiar i niska cena sprawiły, że bardzo wielu z nas skusiło się na zakup tego przyrządu. Stepper składa się właściwie tylko z 2 pedałów, na których ustawiamy stopy. Ruchy na stepperze przypominają chodzenie po schodach lub wspinanie się pod górkę.

Ćwiczenia na stepperze są skuteczne. W Internecie można znaleźć wiele opinii i czytać wiele dyskusji na temat tego, jak ćwiczenia na stepperze pomogły konkretnym osobom, które od dawna chciały zmienić swoje życie, a udało im się to właśnie ze stepperem. Ćwiczący chwalą się także swoimi efektami.

2. Stepper - rodzaje

Wyróżnia się 2 rodzaje stepperów: mini steppery oraz steppery pełnowymiarowe. Większość z nas zna na pewno te pierwsze, które zajmują mało miejsca i można na nich ćwiczyć, np. w trakcie oglądania telewizji. Mini steppery składają się wyłącznie z podstawy oraz pedałów.

Steppery pełnowymiarowe to większe maszyny wyposażone w drążek, który ułatwia zachowanie równowagi oraz umożliwia bardziej intensywne treningi. Tego rodzaju steppery mają też komputery, które pokazują czas treningu, ilość spalonych kaloriii pozwalają na wybranie programu ćwiczeń. Duże steppery z wieloma funkcjonalnościami znajdują się najczęściej w klubach fitness i na siłowniach.

Doskonałe sposoby na szczupłe nogi
Doskonałe sposoby na szczupłe nogi [10 zdjęć]

Koniec lata to wcale nie znak, że możesz przestać dbać o swoją figurę. To samo dotyczy okresu odległego...

zobacz galerię

Jeśli chcemy kupić zwykły, mały stepper, to również mamy kilka opcji do wyboru. Najbardziej popularne są oczywiście steppery proste, ale można również kupić stepper boczny lub stepper skrętny. Ruchy na stepperze bocznym przypominają nieco jazdę na nartach.

Na stepperze skrętnym można wykonywać podstawowe ruchy (w górę i w dół), ale dodatkowo również ruchy boczne i skrętne, podobne do tych przy jeździe na rolkach czy łyżwach. Dzięki temu w czasie jednego treningu, można pracować nad większą ilością mięśni i skuteczniej tracić kilogramy.

3. Stepper - efekty

Największa zaleta steppera to jego rozmiar – zmieści się nawet w kawalerce i można go ze sobą zabrać wszędzie. Istotna jest też cena, ponieważ w porównaniu z innymi sprzętami treningowymi, stepper jest tani (kupimy go już za ok. 150 zł) i łatwo dostępny.

Stepper jest wygodny w użyciu i można na nim ćwiczyć, kiedy tylko mamy ochotę. Wystarczy wyjąć maszynę, nałożyć buty sportowe i zacząć „spacerować”.

Najważniejsze są jednak efekty ćwiczeń na stepperze. Kobiety pokochały go dlatego, że pozwala schudnąć – ćwiczenia na stepperze to trening aerobowy, który skutecznie spala tłuszcz. Efekty odchudzania będą zauważalne, jeśli do ćwiczeń dołączymy zdrowe odżywianie i zrezygnujemy z tuczących przekąsek, słodyczy, alkoholu oraz papierosów. W czasie ćwiczeń na stepperze można kształtować mięśnie łydek, ud, pośladków, a także mięśnie brzucha.

Zobacz także:

Stepper to jedna z najlepszych maszyn, jeśli chcemy pozbyć się cellulitu. Skórka pomarańczowa najczęściej występuje właśnie na udach i pośladkach. Regularne treningi ujędrniają ciało i uelastyczniają skórę, dzięki czemu cellulit staje się mniej widoczny.

Regularne treningi na stepperze to również sposób na poprawę kondycji oraz wydolności organizmu. Ćwiczenia wzmacniają układ oddechowy, układ krążenia oraz układ odpornościowy. Wpływają pozytywnie również na stan kości i stawów.

W trakcie ćwiczeń w mózgu uwalniają się endorfiny, czyli hormony szczęścia. Już po półgodzinnym seansie na stepperze będziesz mieć lepszy humor, więcej energii i zapomnisz o stresie.

Stepper ma też swoje minusy. Treningi są jednostajne i po pewnym czasie mogą się znudzić. Poza tym na tej maszynie nie można ćwiczyć wszystkich partii ciała, dlatego jest najbardziej polecany tym, którym zależy głównie na poprawie wyglądu nóg i pupy.

4. Stepper - zasady

Chcesz mieć smukłe nogi i jędrne pośladki? Przygotuj się na regularne treningi – systematyczność to klucz do sukcesu. Należy ćwiczyć 3 razy w tygodniu przez minimum 20 minut. Im lepsza kondycja, tym dłuższy powinien być czas ćwiczeń. Z czasem warto też zwiększyć częstotliwość treningów.

Każdy trening na stepperze należy rozpocząć od krótkiej rozgrzewki, która przygotuje mięśnie na wysiłek fizyczny. Wystarczy kilka minut ogólnorozwojowych ćwiczeń, takich jak pajacyki czy bieg w miejscu, aby rozgrzać organizm. W czasie treningu warto zadbać o to, by puls utrzymywał się na stałym poziomie. Intensywne ruchy w szybkim tempie przyspieszają metabolizm i dają lepsze efekty, jeśli chcemy schudnąć. Poza tym należy pamiętać o miarowym oddechu i prawidłowej postawie. Należy być wyprostowanym, ściągnąć łopatki i napiąć mięśnie brzucha.

ZOBACZ TAKŻE:

Ćwiczenia na stepperze są łatwe, mało męczące i dają świetne efekty. Nie zapominajmy tylko o tym, że rezultaty będą widoczne, jeśli aktywność fizyczna będzie regularna i dodamy do niej zdrową, zbilansowaną dietę.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Ważne tematy