Fat burner - zasady, ćwiczenia

Trening fat burner polecany jest osobom, które lubią taniec i chcą zrzucić kilka zbędnych kilogramów. Ćwiczenia fat burner mają na celu zrzucenie tłuszczyku z brzucha, bioder i ud, dlatego zdobyły sobie popularność wśród kobiet. Ten rodzaj aktywności fizycznej rzeźbi zgrabną sylwetkę, poprawia samopoczucie oraz formę i jest zupełnie bezpieczny, ponieważ nie powoduje obciążenia stawów. Przed podjęciem treningu warto jednak skonsultować się z lekarzem. Na czym polega trening fat burner?

1. Fat burner - zasady

Fat burner (fat – z ang. tłuszcz, burning – spalanie) jest rodzajem ćwiczeń aerobowych, to zestaw zajęć tanecznych prowadzonych pod okiem trenera. Zasada fat burner brzmi: „Im więcej chcesz schudnąć, tym częściej musisz trenować”. Maksymalne tętno, jakie powinno uzyskać się podczas ćwiczeń fat burner oblicza się poprzez zastosowanie prostego wzoru – od 220 należy odjąć swój wiek.

Zobacz film: "Wysiłek fizyczny a endorfiny"

Znając swoje tętno, można dopasowywać natężenie treningu fat burner. Jeden trening powinien trwać przynajmniej 30 minut, ponieważ po upływie tego czasu nasz organizm zaczyna czerpać energię z tkanki tłuszczowej. Dobre rezultaty można osiągnąć, ćwicząc trzy-cztery razy w tygodniu.

Prowadzący treningi fat burner zalecają wykonywanie piętnastu lub dwudziestu powtórzeń jednego ćwiczenia. Dwa ostatnie powtórzenia powinny sprawiać trudność. Przed rozpoczęciem ćwiczeń fat burner trzeba skonsultować się z lekarzem, który określi stan naszego zdrowia, możliwości oraz kondycję. O opinię można poprosić niezależnego trenera. Dzięki temu będziemy mieć pewność, że nie przeciążamy naszego organizmu.

Najskuteczniejsze ćwiczenia na spalanie tkanki tłuszczowej
Najskuteczniejsze ćwiczenia na spalanie tkanki tłuszczowej [6 zdjęć]

Oto lista ćwiczeń (w kolejności od najmniej do najbardziej efektywnych), podczas których spalisz najwięcej...

zobacz galerię

2. Fat burner - ćwiczenia

Trening fat burner rozpoczyna się rozgrzewką, która przygotowuje serce do wzmożonej pracy. Ćwiczenia nie polegają na gwałtownych ruchach, podskokach czy brzuszkach, ale na utrzymaniu równego tętna. Fat burner powinien być prowadzony jednostajnie, tak aby ciśnienie krwi było podniesione, ale na stałym poziomie. Ćwiczenia wykonuje się w rytm muzyki. Jedna godzina treningu pozwala na zrzucenie sześciuset kalorii. Fat burner można rozpocząć w dowolnym czasie, żadne wcześniejsze ćwiczenia kondycyjne nie są wymagane.

Trening fat burner powinien być wykonywany w jednostajnym natężeniu, aby przez dłuższy czas utrzymać przyśpieszony oddech i podwyższone tętno. Poza tym ćwiczenia powinny być atrakcyjne – w tym celu wprowadza się elementy choreografii. Fat burner angażuje w ćwiczenia mózg – trenujący uczą się choreografii, starają się zapamiętać i poprawnie wykonać nieskomplikowane układy. Okazuje się, że włączenie pracy mózgu do wykonywania ćwiczeń daje lepsze efekty niż wykonywanie ćwiczeń równie intensywnych, niewymagających myślenia.

Musisz to wiedzieć

Zajęcia z fat burner odbywają się w wielu klubach fitness. Osoby, które wybierają ten rodzaj treningu ze względu na zrzucenie kilku kilogramów, powinny pamiętać, że fat burner musi iść w parze z odpowiednią dietą. Racjonalne odżywianie plus regularne ćwiczenia pozwalają na spalenie około kilograma tygodniowo. Przed rozpoczęciem treningu fat burner zaleca się konsultację z lekarzem, by wykluczyć ewentualne przeciwwskazania do ćwiczeń.

spis treści
rozwiń

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!