ABT - korzyści z ćwiczeń, trening w domu, przebieg zajęć

Fitness ABT poprawia kondycję fizyczną i zdrowie oraz kształtuje figurę. Jest doskonałym sposobem na płaski brzuch, szczupłe uda i jędrne pośladki. ABT to skrót od trzech angielskich słów: abdominal – brzuch, buttocks – pośladki, thighs – uda. To forma aerobiku polecana zwłaszcza osobom chcącym wymodelować dolne partie ciała. Zajęcia odbywają się zazwyczaj w każdym klubie fitness. Pierwszą lekcję możesz wykonać w domu i sprawdzić, czy ta forma ćwiczeń jest dla ciebie odpowiednia. Jeśli zdecydujesz się na regularny trening ABT, szybko zauważysz efekty w postaci zgrabniejszej sylwetki.

1. ABT - korzyści z ćwiczeń

Trening rozpoczyna się od rozgrzewki trwającej od 10 do 15 minut. Kompleksowe ćwiczenia są tak dobrane, aby zapewnić szczupłą sylwetkę. Fitness ABT **przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej – skóra staje się elastyczna i jędrna. To także skuteczna metoda walki z cellulitem. Trening wzmacnia mięśnie całego ciała, poprawia się kondycja fizyczna i koordynacja ruchowa. Ćwiczenia ABT** świetnie wpływają nie tylko na wygląd, ale i na samopoczucie. Należą do ćwiczeń z grupy muscle, czyli poprawiających siłę mięśniową, elastyczność oraz kształt mięśni.

Zobacz film: "Wpływ sportu na zdrowie"

Zajęcia ABT charakteryzują się średnią intensywnością i polegają przede wszystkim na wielokrotnym powtarzaniu różnych ćwiczeń. Trening nie obciąża kręgosłupa ani stawów. Największym zainteresowaniem cieszy się wśród pań, choć równie korzystny jest dla mężczyzn. Ćwiczenia korzystnie wpływają na pobudzenie biegu limfy i usuwanie toksyn z przestrzeni międzykomórkowych. Głównym celem zajęć jest rozbijanie podskórnej tkanki tłuszczowej z okolicy bioder, pośladków i ud oraz ujędrnianie ciała.

2. ABT - trening w domu

Jak wygląda domowy trening ABT?

  • 30 półbrzuszków – należy położyć się na plecach z nogami ugiętymi w kolanach i głową opartą na dłoniach, a następnie powoli podnosić i opuszczać tułów.
  • 30 przysiadów – trzeba stanąć w lekkim rozkroku, wyciągnąć przed siebie ręce i powoli kucać i wstawać.
  • 30 skłonów – należy stanąć w rozkroku, ręce wyciągnąć ku górze, ugiąć tułów i lewą ręką dotykać prawej stopy i na odwrót.
  • 20 rowerków – ćwiczenie wykonuje się w leżeniu na plecach.
  • 10 wymachów – trzeba stanąć przy krześle, dłonie powinny leżeć na jego oparciu, następnie wykonać wymachy w bok i w tył prawą nogą, a potem lewą.

Aby uniknąć zakwasów, warto po zakończonym treningu wykonać ćwiczenia rozciągające.

Ten rodzaj zajęć przeznaczony jest dla każdego, nie ma żadnych ograniczeń wiekowych czy podziału zajęć dla początkujących i zaawansowanych. Układ ćwiczeń ABT zależy od prowadzącego zajęcia. Instruktor może zaproponować wykorzystanie piłek, gum, ciężarków czy stopni. Ćwiczenia wzmacniające dobierane są przede wszystkim na podstawie możliwości kondycyjnych grupy. Osoby, które nie mogą pozwolić sobie na uczęszczanie do klubu fitness, mogą kupić płytę z zestawem ćwiczeń na brzuch, uda i pośladki i wykonywać ****treningi w domu. Ćwiczenia ABT odbywają się w rytm muzyki. Przy tym rodzaju treningu bardzo istotna jest poprawność i technika wykonywanych ćwiczeń oraz zachowanie właściwej pozycji ciała.

Zajęcia są spokojne i polecane dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z fitnessem. Ćwiczenia ABT mają na celu wzmocnienie wytrzymałości i siły mięśni bez nadmiernego zwiększania ich obwodu. Jeśli ćwiczysz, aby schudnąć, trening ABT należy rozpocząć rano – to przyspiesza przemianę materii. Serię ćwiczeń trzeba powtórzyć wieczorem, by spalać tkankę tłuszczową.

3. ABT - przebieg zajęć

Typowe zajęcia składają się z piętnastominutowej rozgrzewki, w trakcie której wykonywane są proste kroki fitness prowadzone w umiarkowanym tempie. Ćwiczenia rozgrzewające są bardzo ważne, bo zapobiegają urazom i kontuzjom. Główna część zajęć trwa około pół godziny i składa się z ćwiczeń siłowych, wykonywanych w pozycji niskiej (leżenie) lub półniskiej (siad). Zajęcia prowadzone są w pozycjach izolowanych, w których wykorzystuje się obciążenie własnego ciała oraz obciążenia zewnętrzne. Na zakończenie wprowadza się ćwiczenia rozluźniające.

Bardzo często przy treningu ABT stosuje się ćwiczenia z piłką, które należą do grupy ćwiczeń równoważnych. Świetnie wpływają na wzmacnianie mięśni odpowiedzialnych za prawidłową postawę i doskonalą poczucie balansu ciała. Dodatkowo do treningu można wprowadzać elementy stepu, czyli zajęcia choreograficzne z wykorzystaniem stopnia. Częstą praktyką jest łączenie ćwiczeń ABT z elementami stretchingu, czyli z ćwiczeniami rozciągającymi. Taki kompleksowy trening pozwala mięśniom uzyskać naturalną długość, a także uelastycznić ścięgna i więzadła stawowe. Dla osób, które nie lubią monotonii, kluby fitness proponują zajęcia łączone, np. ABT z elementami salsy lub tańców latynoskich.

By przyspieszyć spalanie tkanki tłuszczowej, trenerzy polecają połączenie zajęć ABT z treningiem fat burning składającym się z prostych układów choreograficznych nastawionych na zrzucenie zbędnych kilogramów. Trening ABT, ze względu na kształtowanie mięśni dolnych partii ciała, jest wskazany dla osób, które uprawiają takie sporty, jak snowboard, jazda na łyżwach czy nartach oraz kolarstwo.

spis treści
rozwiń

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!