Aerobik w domu

Aerobik w domu daje wiele zalet zdrowotnych. Istnieje szereg korzyści, jakie możemy odnieść z uprawiania aerobiku w domowym zaciszu. Regularna aktywność fizyczna poprawia oddychanie, sprawia, że serce staje się zdrowsze, pomaga w utracie wagi, zwiększa odporność organizmu, nadaje zdrowy wygląd zarówno ciału, jak i cerze. Gimnastyka w domu powinna mieć ustalony rytm (rozgrzewka, ćwiczenia w pozycjach wysokich, średnich i niskich, rozciąganie) i urozmaicony przebieg.

spis treści

1. Ćwiczenia w domu

Zawsze przed wysiłkiem fizycznym pamiętaj o odpowiedniej rozgrzewce, która zapobiegnie bolesności mięśni. Rozgrzewka może trwać od 7 do 10 minut jak łagodny jogging lub spacer. Wspomaga to krążenie krwi w organizmie i przygotowuje organizm do treningu. Zawsze należy nosić buty, które dają dobre wsparcie, aby uniknąć obrażeń ciała. Pomocna też będzie przyjemna, rytmiczna muzyka.

Zobacz film: "Wysiłek fizyczny a endorfiny"

Aerobik to ćwiczenia doskonałe dla układu krążenia, charakteryzują się powolnym rytmem i niską intensywnością. Praktykowane przez dłuższy czas, sprzyjają poprawie zużycia tlenu przez organizm. Istnieją różne rodzaje ćwiczeń w ramach aerobiku, które można wykonać w domu.

  • Skakanka: To jedno z prostszych ćwiczeń, jakie możesz wykonać w domu. Wszystko, czego potrzebujesz, to skakanka. Dzięki tej formie ćwiczeń możesz spalić 200 kalorii w 12 minut. Ćwiczenie to pomaga także w utracie wagi.
  • Step aerobik: Jeżeli chcesz ćwiczyć w domu, potrzebujesz platformy o wysokości od 4 do 8 cm. Im wyższa platforma, tym lepsze efekty. Możesz zacząć od podstawowego treningu: krok z lewej nogi i prawej strony. Możesz skorzystać z filmów instruktażowych dostępnych w Internecie.
  • Chodzenie po schodach: Jest to jedno z łatwiejszych ćwiczeń, które możesz wykonywać w domu. Jego niepodważalną zaletą jest szybkie spalanie kalorie. Chodząc po schodach, możesz spalić około 300 kalorii w 30 minut.
  • Taniec: To doskonała zabawa i forma ćwiczeń, które możesz wykonywać w domowym zaciszu. Wystarczy włączyć dobrą muzykę i zacząć tańczyć. 20-minutowa sesja tańca pozwala spalić 120 kalorii.
  • Domowa bieżnia: Istnieje wiele korzyści z posiadania domowej bieżni. Jeśli masz bieżnię w domu, możesz sobie pozwolić na bardziej profesjonalny trening i kontrolę spalanych kalorii. Dzięki bieganiu i joggingowi możesz spalić 90 kalorii w przeciągu 20 minut.

Aerobik w domu jest również doskonałym sposobem na rozpoczęcie wykonywania rutynowej gimnastyki. Niektóre osoby nie lubią ćwiczyć na siłowni, są zbyt nieśmiałe bądź po prostu mają kompleksy z powodu stanu swojego ciała. Tak więc aerobik w domu jest dla nich idealnym sposobem, by zacząć aktywnie żyć.

2. Korzyści z gimnastyki

Masz takie same korzyści z ćwiczeń aerobowych w domu, jak na siłowni. Niektóre z korzyści obejmują: silniejsze serce, płuca, mięśnie, układ odpornościowy, utratę masy ciała i redukcję stresu. Ponadto istnieją trzy rzeczy do rozważenia: częstotliwość, czas trwania oraz intensywność ćwiczeń. Częstotliwość powinna wynosić 3-5 dni w tygodniu, czas trwania 20-60 minut, natomiast intensywność zależy od tego, jak ciężko pracujesz, wieku oraz stanu zdrowia. Początkujący powinni rozpocząć ćwiczenia od trzech 20-minutowych sesji ćwiczeń w ciągu tygodnia.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Ważne tematy