Ćwiczenia na klatkę - podstawy, przykłady

Ćwiczenia na klatkę to doskonały sposób na poprawienie swojego wyglądu i siły niewielkim kosztem. Chociaż ćwiczenia na klatkę kojarzą nam się najczęściej jedynie z pompkami, w istocie możemy wykonywać bardzo dużo różnych wariantów ćwiczeń na klatkę.

1. Ćwiczenia na klatkę - podstawy

Wykonywanie ćwiczeń na klatkę piersiową bardzo często sprawia, że mimowolnie trenujemy także barki i tricepsy, zatem planując trening, w którym intensywnie będziemy wykonywać ćwiczenia na klatkę, powinniśmy wykonywać ćwiczenia na barki i tricepsy z umiarem, aby ich nie przemęczyć.

Ćwiczenia na klatkę piersiową są dobrą metodą do rozwoju tej partii mięśni. Chociaż najczęściej wykonuje się ćwiczenia na klatkę w siłowni, i to właśnie te ćwiczenia przynoszą najlepsze rezultaty, nie każdy z ćwiczących ma możliwości i czas, aby ćwiczyć na siłowni.

Z tego właśnie powodu wiele osób preferuje ćwiczenia na klatkę w domu, które mimo tego, że mogą być nieco mniej zróżnicowane niż te wykonywane w siłowni, są całkowicie wystarczające do wyrobienia silnych i dużych mięśni klatki piersiowej. Pamiętajmy jednak, że ćwiczenia na klatkę w domu, takie jak pompki, niekoniecznie przyczynią się do wzrostu masy mięśniowej.

Aby poziom naszej masy mięśniowej wzrósł, ćwiczenia na klatkę piersiową w domu musimy również wspierać odpowiednią dietą. Dieta, która umożliwi nam największy wzrost masy mięśniowej jest bogata w białko, z przeciętną zawartością tłuszczu i węglowodanów. Oprócz tego, rozrost mięśni może być kłopotliwy, ponieważ wymaga on także stopniowego zwiększania obciążenia.

Ćwiczenia na klatkę piersiową - pompki na piłce
Ćwiczenia na klatkę piersiową - pompki na piłce

Idealnym ćwiczeniem na wzmocnienie mięśnia naramiennego, piersiowego oraz tricepsu są pompki. Wszystkie...

zobacz galerię

2. Ćwiczenia na klatkę - przykłady

Tradycyjne pompki to ćwiczenia, które doskonale wpływają na nasze mięśnie klatki piersiowej. Już kilka serii tradycyjnych pompek wystarczy, aby zwiększyć wytrzymałość i siłę naszej klatki piersiowej. Pompki dobrze wpłyną na naszą klatkę piersiową, ale także na barki, triceps czy ramiona.

Tradycyjne pompki wykonujemy podpierając się ramionami i nogami i wykonując stopniowe, powolne ugięcie ramion jak najbliżej ziemi. Musimy pamiętać aby nasza sylwetka była jak najbardziej wyprostowana, tak, aby żadna część naszego ciała nie wystawała poza prostą linię, co może doprowadzić do złego wykonywania ćwiczenia lub nawet kontuzji.

Innym sposobem na ćwiczenia na klatkę jest izometryczne napinanie mięśni. Dzięki ćwiczeniu polegającym na izometrycznym napinaniu mięśni nasze mięśnie zaopatrywane będą w dużą ilość składników odzywczych oraz tlenu, ponieważ przepływać będzie przez nie większa ilość krwi.

Zobacz także:

Oprócz tego, dzięki izometrycznemu napiananiu mięśni będziemy mogli usunąć z naszych mięśni kwas mlekowy, co poprawi regenerację mięśni i zmniejszy uczucie zmęczenia po treningu. Oprócz tego, izometryczne napinanie mięśni poprawi wygląd naszych mięśni klatki piersiowej.

Innym ćwiczeniem na klatkę, które wykonywać możemy ustawiając dwa krzesła obok siebie. Podpieramy się na oparciach krzeseł, opuszczając nasze ciało w dół w powolnym tempie, a następnie podnosząc je do góry. Takie ćwiczenie na klatkę piersiową wykonujemy przez kilka powtórzeń.

spis treści
rozwiń

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Ważne tematy