Jabłka z cynamonem

Porcja takiego deseru dostarcza tylko 105 kcal pomimo dodatku masła. Jabłko to oczywiście bomba witamin - C, A, B1, B2, PP i B3 i minerałów - potasu, fosforu, wapnia, sodu, magnezu, krzemu i żelaza. Nic dziwnego, że jak głosi angielskie przysłowie „ już jedno jabłko dziennie zapobiega chorobom”. Tak przygotowane jabłko może zjeść każdy – od niemowlęcia do osoby starszej. Nie bez znaczenia jest dodatek cynamonu.

Składniki

  • 1 łyżka masła,
  • 4 wydrążone i pokrojone jabłka (500 g),
  • szczypta cynamonu.

Zobacz film: "Co warto wiedzieć o błonniku?"

Sposób wykonania

Rozpuścić masło na patelni. Dorzucić jabłka i posypać je cynamonem. Pozostawić na ogniu, aż jabłka staną się miękkie. Można podawać jako deser lub dodatek do innych dań.

Wartość odżywcza 1 porcji (150 g):
Kalorie 105 kcal
Białka 0,64 g
Tłuszcze 4,73 g
Cholesterol 12,40 mg
Węglowodany 18,19 g
Błonnik 3,00 g
Witamina C 13,80 mg
Witamina A 46,70 µg

Komentarz

Cynamon nie tylko przywołuje smak dzieciństwa, ale ma również liczne właściwości lecznicze np. działa przeciwgrzybiczo, obniża poziom glukozy i złego cholesterolu (LDL) we krwi oraz zapobiega nowotworom. Korzystnie wpływa także na zdrowie jamy ustnej, ponieważ hamuje rozwój bakterii wywołujących próchnicę.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!